cdtomekr  Dołączył: 02 Maj 2008
[ DUBEL ] pentax K10 czy nikon D80?
Witam, jestem początkującym fotoamatorem i chcę kupić sobie pierwszą cyfrową lustrzankę do tej pory fotografowałem na "małpkach" i mam dylemat co kupić czy Pentaxa K10 czy Nikona D80 czy może Canona D30? aparat ma mi służyć do różnego rodzaju fotografii np. nocna, plener, imprezy rodzinne no i będę potrzebował kilka obiektywów. Naczytałem już sie dosyć duzo i nie wiem jaką podjąć decyzję np. przeczytałem na forum Nikona, że D 80 lubi przepalać zdjęcia gdzie jest dużo białego np. ślub jak ta sprawa wygląda w Pentaxie K10?. Ogólnie proszę o porady za i przeciw chociaż najbardziej chodzi mi po głowie Pentax K10 i czy jest prawdą , że do Pentaxa jest drogi serwis i obiektywy, czy jest trudno go potem odsprzedać?
Pozdrawiam.

lipalipski  Dołączył: 28 Mar 2007
Kup Canona 30D albo Nikona D80. Pentaksa nie kupuj.

dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Canon D30 to zupełnie inna półka - to stara lustrzanka (3 megapiksele). Pewnie chodziło Ci o 30D?

Ciężko coś wybrać tylko po tym, że aparat ma służyć do różnego rodzaju fotografii... :-) Musisz się zastanowić, czy potrzebujesz shake reduction, czy będziesz używał starych, dobrych manualnych obiektywów, czy może szarpniesz się na dobre nowe z autofokusem. W ogóle mnóstwo jest rzeczy, w których te aparaty się różnią i nad którymi można (czasem warto) się zastanowić.

Aha, ja bym oczywiście wybrał K10D. :mrgreen: (ale czego można się spodziewać po forum Pentaksa?)

[ Dodano: 2008-05-02, 23:59 ]
Tak jeszcze pomyślałem, że jeśli masz się przesiąść z typowej małpki, to K10D może być za trudnym aparatem dla Ciebie... Może lepiej wziąć coś z programami tematycznymi? Najlepiej żeby miał programy: zdjęcia nocne, krajobrazy, imprezy rodzinne. :-) (wbrew pozorom ta rada nie jest żartem, prostszy w obsłudze aparat może być lepszy przy wchodzeniu w świat lustrzanek)