kwarc  Dołączył: 25 Kwi 2006
soczewka macro S 40. ?
S 40
taki opis pojawił się przy soczewce na 52mm -nie jestem dzielny w makrofotografii :-/ więc może ktos mnie oświeci
pozdrawiam
allegro

ClicoFantastico  Dołączył: 14 Paź 2006
Re: soczewka macro S 40. ?
kwarc napisał/a:
taki opis pojawił się przy soczewce na 52mm -nie jestem dzielny w makrofotografii :-/ więc może ktos mnie oświeci

Ściema :-) . Podstawowym zadaniem soczewki jest zmiana biegu promieni światła, a skoro zmienia, to nie pozostaje bez wpływu na resztę układu optycznego (obiektyw). Fakt, że to jest soczewka Pentaksa i została zaprojektowana z myślą o Pentaksowych stałkach 50mm, więc dobrze z nimi wspólpracuje (miałem S25, sprzedałem ostatnio za 50 zł). Nie wiem co sprzedwaca miał na myśli pisząc "niewidoczna dla obiektywu".

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
ClicoFantastico napisał/a:
"niewidoczna dla obiektywu".

To sie powlok SMC tyczy - tak z opisu wynika.

ClicoFantastico napisał/a:
zaprojektowana z myślą o Pentaksowych stałkach 50mm

Konkretnie K 1.2 i 1.4 bo m'ki a, f i fa to juz 49mm.

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Cytat
Nie wiem co sprzedwaca miał na myśli pisząc "niewidoczna dla obiektywu".

To jak z tymi polepszaczami dźwięku zakładabymi na kable ze strony audiovoodoo. Ich siła tkwi w tym, że są "idealnie przezroczyste dla sygnału", czyli tak, jakby ich w ogóle nie było. Proste, a zarazem genialne.
http://audiovoodoo.alatar.pl/purifier.htm

bEEf napisał/a:
http://audiovoodoo.alatar.pl/purifier.htm

Ktos juz przytaczal strone z tego typu cudami...

jeżeli zaprojektowana dla stałek to z zoomami niekoniecznie :roll: np 28-70? (też 52 :-/ )

Cytat
jeżeli zaprojektowana dla stałek to z zoomami niekoniecznie :roll: np 28-70? (też 52 :-/ )

Soczewka to soczewka, zawsze skraca ogniskowanie. Nie ma znaczenia czy stalka czy zoom.

kwarc napisał/a: