Tylko że akurat Michu ma kły, śpi w trumnie, itd.tatsuo_ki napisał/a:zdziwienia, że nie mam kłów, nie śpię w trumnie i nie nęci mnie zapach krwi, ale zauważ, że sam wystartowałeś z pozycji spolaryzowanej do samego biegunu
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
CytatGdybym podobne zdjęcie wystawił w dziale Fotoprezentacje, to byście suchej nitki (nomen omen) na mnie nie zostawili.
nie ma mnie w internecie
sylwesto napisał/a:alekw napisał/a:Ad. Serrano, jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego tyle osób uważa, że to zdjęcie jest słabe?
Zastanawiałem się na ile fotografia w tym przypadku była niezbędna i co wniosła. Czy gdyby Manzoni zrobił zdjęcia swojego dzieła, odniosło by ono podobny sukces Nic nie stało na przeszkodzie by Serrano takze zrobił instalację i pokazał to co chciał bezposrednio. W moim przekonaniu medium fotograficzne w tym przypadku wprowadza dystans.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
tatsuo_ki napisał/a:no i widzisz sylwesto, użyłem merytorycznych argumentów, by wykazać, że Twoja opinia jest błędna, ale od razu reakcja jest taka, jakbym Cię atakował.
alekw napisał/a:ale ją nie pytam o treść ale o warstwę tylko wizualną, dlaczego w tej warstwie jest słabe?
Cytat
Z młotkiem na fotografię Serrano
Kontrowersyjne zdjęcie przedstawia krucyfiks zanurzony – jak mówi autor – w moczu.
W 1994 roku praca przyjechała do Warszawy. Podobno o jej wyniesieniu do magazynu zdecydował sam Wojciech Krukowski, dyrektor goszczącej wystawę Galerii – Centrum Sztuki Współczesnej. Serrano proponował wtedy zasłonięcie „Zanurzenia” płótnem.
Osoby, które zdołały zobaczyć fotografię podczas konferencji prasowej, rzeczywiście mogły mieć mieszane uczucia. Pod warunkiem, że dały wiarę zapewnieniom autora, że do jej stworzenia wykorzystał urynę, swoją zresztą.
Sceptykom wietrzącym prowokację zdjęcie mogło się podobać. Konceptualna strona pracy – tytuł – odstręcza. Aspekt estetyczny jest interesujący.
Dyrekcja galerii sztuki współczesnej Lambert w Awinionie wystawy 60-letniego Serrano nie ocenzurowała. Prace artysty wisiały w niej od grudnia.
Dopiero w kwietniu wzbudziły rozgłos we francuskich mediach wskutek petycji organizacji katolickiej Institut Civitas, która uznała zdjęcia Serrano za bluźniercze i zażądała zamknięcia wystawy. Głos zabrał biskup Awinionu Jean-Pierre Cattenoz, który fotografię „Zanurzenie” uznał za „ohydną”, „szydzącą z obrazu Chrystusa na krzyżu”.
W połowie miesiąca na wystawie pojawiły się dwie osoby wyposażone w młotek i ostre narzędzie. Jedna z nich rozbiła pleksiglasową osłonę fotografii, a druga przedziurawiła zdjęcie
W podobny sposób uzbrojona dwójka zniszczyła inną pracę Serrano – „Kościół” („Siostra Joanna Miriam”). Zdjęcie przedstawia fragment kobiecej postaci w habicie, którego fałdy tworzą wizerunek – przedstawienie twarzy Chrystusa? Potem dziarska para, grożąc młotkiem, przegoniła trzech strażników galerii próbujących przeszkodzić w dewastacji obiektów. Wystawę „Wierzę w cuda” zamknięto.
Minister kultury Francji Frederic Mitterrand komentując wydarzenie, przyznał, że prace nowojorczyka mogą „szokować” niektórych widzów. Ale ich uszkodzenie uznał za „atak na wolność twórczą”, którą artystom zapewnia prawo.
Kierownictwo galerii zawiadomiło policję o popełnieniu przestępstwa.
http://tvp.info/informacj...serrano/4416282
Art in Progress - Andres Serrano - Part 1
Art in Progress - Andres Serrano - Part 2
Art in Progress - Andres Serrano - Part 3
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
Waidodayo!
hungry.ant
sylwesto napisał/a:
alekw napisał/a:ale ją nie pytam o treść ale o warstwę tylko wizualną, dlaczego w tej warstwie jest słabe?
Hmm, nie wiem. Formalna strona zdjęcia jest chyba całkowicie pomijalna w kontekście jego wagi treściowej.
Mertz napisał/a:
A jeśli nie - to czy znaczy, że pod takie dzieło można sobie podpiąć każde znaczenie (zakładając, że każdy może je trochę inaczej zinterpretować/odebrać)?
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
alekw napisał/a:A czy czasem nie na tym forum padały stwierdzenia, że nie jest istotne co autor miał na myśli, tylko to czy zdjęcie działa czy nie?
Waidodayo!
hungry.ant
K10D | MZ-5n | MZ-M
tatsuo_ki napisał/a:
hrynek napisał/a:Zrozumiałbym jego intencje jeśli zrobiłby z tego tematu tryptyk: 1 - umieszcza krucyfiks w słoiku, 2 - sika do słoika, 3 - efekt końcowy. Podpis nie potrzebny.
należałoby w takim razie zapytać, po co w poezji używa się metafor? przecież możnaby napisać wprost, co się miało na myśli...
jorge.martinez napisał/a:wiemy kto
jorge.martinez napisał/a:Możemy
Mertz napisał/a:Czy ktoś może mi powiedzieć, co w ogóle Serrano miał na myśli? Czy ktoś to wie?
Mertz napisał/a:artysta nie ma nic do powiedzenie o swoim dziele? Nie musi/nie powinien/nie może?
Czy tworząc je, publikując, wystawiając - jedyne co mógł powiedzieć, to jak powstało? Czy artysta - nowoczesny - ma jakieś obowiązki wobec swoich odbiorców
Mertz napisał/a:czy znaczy, że pod takie dzieło można sobie podpiąć każde znaczenie
hrynek napisał/a:metafory są potrzebne, tylko, że na tym zdjęciu jej nie widać. W tym wypadku metafora została dopowiedziana.
hrynek napisał/a:Zdjęcie wystawione w jakimś kraju, w którym nikt nie zna ani zdjęcia, ani autora, nie opowie tego co chciałby autor.
Mertz napisał/a:
Tylko że... w przypadku Serrano integralną częścią dzieła staje się informacja (świadoma) o tym, jak powstało. A nawet staje się ważniejsza od samego zdjęcia.
Mertz napisał/a:
Wszyscy mówią o tym "jak", nie - "dlaczego", "co widzę". Proces twórczy przesłonił wszystko.
nie ma mnie w internecie
Pentax Spotmatic SP | Pentax 6x7
pozdrawiam,
dzerrry
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl