Leszek  Dołączył: 08 Lis 2009
alkos napisał/a:
Leszek napisał/a:
Z informacji w instrukcji wynika niemożliwość stosowania gradacji połówkowych.


Nie wiem czy rozumiem cie dobrze, ale Analyser pracuje na "połówkach" - jedynie kalibrację przeprowadza się dla pełnych stopni (czasy dla "połówek" są uśredniane)


Co do Analysera to masz rację, chodziło mi o ustawienia gradacji na głowicy powiększalnika. Podana tabelka w instrukcji Analysera, dla Meopty, nie przewiduje połówek.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Aaa to nie wiem, ja uzywam filtrów mutigrade. Ale chyba jak obliczysz średnią między ustawieniami to będzie wystarczająco blisko? W końcu Analyser tez usrednia :-)
 
Leszek  Dołączył: 08 Lis 2009
alkos napisał/a:
Aaa to nie wiem, ja uzywam filtrów mutigrade. Ale chyba jak obliczysz średnią między ustawieniami to będzie wystarczająco blisko? W końcu Analyser tez usrednia :-)


Używasz podobiektywowe czy w szufladzie?
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
W szufladzie. Podobiektywowe sa calkiem ok, o ile nie sa wypalcowane :-)
 
Leszek  Dołączył: 08 Lis 2009
Skalibrowałem kontrast. Wyniki są inne niż miałem wpisane poprzednio. Zmieniłem tylko wywoływacz z Eukobromie na Variospeed W. Ciekawe czy to miało wpływ? Nie robiłem jeszcze odbitek na nowych ustawieniach. Przy najbliższym pobycie chcę jeszcze dokładniej ustawić kontrast wg wskazówki w pkt. 5.4 instrukcji. Mam do Ciebie pytanie gdyż nie za bardzo rozumiem toku postępowania opisanego w instrukcji. Czy mógłbyś opisać swoimi słowami poszczególne podpunkty?

pozdrawiam
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Leszek napisał/a:
Zmieniłem tylko wywoływacz z Eukobromie na Variospeed W. Ciekawe czy to miało wpływ?


Tak :-)

Leszek napisał/a:
Przy najbliższym pobycie chcę jeszcze dokładniej ustawić kontrast wg wskazówki w pkt. 5.4 instrukcji.


Aha, chodzi o tą super dokładną kalibrację? Tego nie robię, szkoda zachodu :-P
 
Leszek  Dołączył: 08 Lis 2009
Leszek napisał/a:
Przy najbliższym pobycie chcę jeszcze dokładniej ustawić kontrast wg wskazówki w pkt. 5.4 instrukcji.


Aha, chodzi o tą super dokładną kalibrację? Tego nie robię, szkoda zachodu :-P [/quote]

Zobaczymy czy u mnie też to wystarczy. Może wreszcie skończy się problem, że wraz ze zmianą gradacji źle dobierany jest czas naświetlania. A czy rozgryzłeś problem wykorzystania Analysera do split-gradingu?
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Leszek napisał/a:
A czy rozgryzłeś problem wykorzystania Analysera do split-gradingu?


Poniekad tak - to proste: mierzysz światła, ustawiasz gradacje 00, przeciagasz je tam gdzie chcesz zeby byly. Zapisujesz czas. Resetujesz, mierzysz cienie, ustawiasz 5ke, ustawiasz te cienie tam gdzie powiiny byc i znowu zapisujesz czas. Potem robisz dwa naswietlenia.

Problem jest taki, ze efekt w zasadzie nie rozni sie od dobrze dobranego pojedynczego filtra...

Leszek napisał/a:
Może wreszcie skończy się problem, że wraz ze zmianą gradacji źle dobierany jest czas naświetlania.


Na ile zle? Bo u mnie tez nie jest to w 100% dokladne, ale w koncu diód jest tylko 15...
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
alkos napisał/a:

Problem jest taki, ze efekt w zasadzie nie rozni sie od dobrze dobranego pojedynczego filtra...


Hihi, nie dobrze a idealnie dobranego filtra z idealnym czasem :-P
 
Leszek  Dołączył: 08 Lis 2009
[quote="alkos"]
Leszek napisał/a:
A czy rozgryzłeś problem wykorzystania Analysera do

Leszek napisał/a:
Może wreszcie skończy się problem, że wraz ze zmianą gradacji źle dobierany jest czas naświetlania.


Na ile zle? Bo u mnie tez nie jest to w 100% dokladne, ale w koncu diód jest tylko 15...


Trudno to określić, przejście o jedną gradację w dół lub górę od 2 nie jest źle, najgorzej wygląda zejście do 0, 1 oraz 4, 5. Wydaje mi się że po kilku podejściach opanuję go. Trzeba po prostu umieć dobierać punkty w których robi się pomiary. Ja robię to tak iż po wykonaniu dobrej odbitki mierzę jeszcze raz punkty i analizuję jakie miejsca decydują o poprawnym pomiarze. Inaczej chyba się nie da nauczyć obsługi Analysera. Zresztą jak napisał sam konstruktor, jest to tylko pomoc i należy jeszcze samemu decydować czy zejść w dół czy w górę na skali.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
guerilla napisał/a:
Hihi, nie dobrze a idealnie dobranego filtra z idealnym czasem


No w tym sensie.

[ Dodano: 2009-11-13, 16:41 ]
Leszek napisał/a:
najgorzej wygląda zejście do 0, 1 oraz 4, 5.


U mnie byl problem z szarymi czerniami przy 00 - 1,5 , ale dokladna kalibracja kontrastu pomogla. Swiatla byly ok - czasem przepala przy supergestych negatywach (>1.5D), ale wtedy i tak robie male paski zeby sprawdzic jak to w ogole wyglada.

Leszek napisał/a:
Trzeba po prostu umieć dobierać punkty w których robi się pomiary.


A to na pewno.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
alkos napisał/a:
radekone napisał/a:
Ja mam w szkole inny bajer: po naswietleniu papieru pod powiekszalnikiem wsuwam go do takiej maszyny i po minucie mam gotowa wywolana i utrwalona odbitke.


O, takie mi sie marzy... :-)


Wczoraj ta magiczna maszyna stala zepsuta wiec przyszedl czas nauczyc sie taplac odbitki standardowo. Takie male spostrzezenia porownawcze: w stosunku do odbitek maczanych recznie sprzet jedzie 'standardowymi ustawieniami' tonalnosci, czern jest taka weglowa, bardziej sterylna. Jest szybciej i wygodniej, wiadomo. Jednakze majac do dyspozycji obie techniki jednoczesnie robilbym proby w maszynie ale finalna odbitke juz recznie. Bo jednak tonalnosc jest delikatnie inna no i duzo fajniej sie to robi:)

A sprzet wyglada tak: (link do pdf'a)
ILFORD 2150RC
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
radekone napisał/a:
sprzet jedzie 'standardowymi ustawieniami' tonalnosci, czern jest taka weglowa, bardziej sterylna.


Ale tak sie sklada ze w kuwecie tez powinienes jechac standardowymi ustawieniami, zeby miec powtarzalnosc. Wszystko modyfikujesz naswietlaniem albo typem wywolywacza - tyle ze to nie ma az takiego znaczenia z nowymi papierami.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
Raczej chodzilo mi o specyfike tego urzadzenia w oddawaniu tonow. Po prostu troche inaczej sie to prezentuje, roznica delikatna i subtelna.
Dzienne studenciaki malo co z tego korzystaja jak z nimi rozmawialem bo wola recznie na papierze FC.

Btw. Ilford Multigrade w wersji Satin rzadzi :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
radekone napisał/a:
Po prostu troche inaczej sie to prezentuje, roznica delikatna i subtelna.


Moze to wlasnie kwestia wywolywacza w srodku?

radekone napisał/a:
Btw. Ilford Multigrade w wersji Satin rzadzi


Eee tam, w ogole nie ma czerni :-P Glossy to jest to, tylko mnie "gloss differential" meczy, ale to w koncu tylko proofy. Gotowe odbitki tylko FB.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
alkos napisał/a:
Moze to wlasnie kwestia wywolywacza w srodku?

Moze ale jesli caly proces wywolania, utrwalania i suszenia trwa okolo minuty-dwoch (nie pamietam dokladnie) to juz przez sam ten fakt znaczaco sie musi roznic sie od recznego.

radekone napisał/a:
Eee tam, w ogole nie ma czerni :-P Glossy to jest to, tylko mnie "gloss differential" meczy, ale to w koncu tylko proofy. Gotowe odbitki tylko FB.

Ale ta faktura.. :-)
 
Leszek  Dołączył: 08 Lis 2009
Analyser-kalibracja papieru
Mam powiększalnik LPL7452 z głowicą do koloru nie ma pełnego zakresu gradacji bo kończy się na 4,5. Jak wtedy podejść do kalibracji papieru?

[ Dodano: 2013-10-23, 12:46 ]
Pytanie do kolego alkos-a. W instrukcji kalibracji napisane jest aby przy kalibracji offset-u dla gradacji 4 i 5 zmniejszyć czas naświetlania o 1 stop z uwagi na to iż analyser ma wbudowaną korekcję dla tych gradacji. Nie bardzo rozumiem sensu robienia tego typu zmian. U mnie jak zmienię czas o 1 stop (skrócę o 1 stop) w stosunku do tego jaki miałem dla gradacji 3 paski wychodzą niedoświetlone więc i tak muszę wrócić do porzedniego ustawienia. Czy należy to jednak rozumieć tak iż wtedy z ustawień "offsetu" wynikłego z kalibracj papieru należy odjąć 1 stop. Np dla gradacji 4 mam prawidłowo naświetlony pasek testowy z offsetem +22 więc nastawa na Analiserze powinna wynosić +22-12=10 ?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach