dzerry napisał/a:I jeszcze, zeby powrocic do glownego tematu. Leica to nie tylko te kilka trybikow zamknietuch w odlanej w jednym kawalku obudpwie. To takze ogromny ladunek historyczny, sentymentalny, popowo-fanowski, to wlasnie Bresson, Winigrand, Eggleston, Frank, Magnum, swiadomosc tych wszystkich zdjec, ktore powstaly przy uzyciu tego samego sprzetu. To wszystko w polaczeniu z ograniczeniami jakie narzuca ten aparat, jego prostota, wygladem i wizjerem, sprawie, ze to aparat idealny. Uzywajac go, nie masz wymowek, bo odnosisz sie bezposrednio do najwiekszych. To tak naprawde kwintesencja fotografii. Czas, przysłona, kompozycja. Czy tak naprawde potrzeba cos wiecej? Cos w tym jest, ze Leica jest po prostu dobrym narzedziem do robienia zdjec. Szkoda tylko, ze jest tak kosztowna
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
CytatAnalogRev feat. Eric Kim with Leica M6 & M2
http://www.youtube.com/watch?v=egLEYmogyoE
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:I jeszcze, zeby powrocic do glownego tematu. Leica to nie tylko te kilka trybikow zamknietuch w odlanej w jednym kawalku obudpwie. To takze ogromny ladunek historyczny, sentymentalny, popowo-fanowski, to wlasnie Bresson, Winigrand, Eggleston, Frank, Magnum, swiadomosc tych wszystkich zdjec, ktore powstaly przy uzyciu tego samego sprzetu. To wszystko w polaczeniu z ograniczeniami jakie narzuca ten aparat, jego prostota, wygladem i wizjerem, sprawie, ze to aparat idealny. Uzywajac go, nie masz wymowek, bo odnosisz sie bezposrednio do najwiekszych. To tak naprawde kwintesencja fotografii. Czas, przysłona, kompozycja. Czy tak naprawde potrzeba cos wiecej? Cos w tym jest, ze Leica jest po prostu dobrym narzedziem do robienia zdjec. Szkoda tylko, ze jest tak kosztowna
alekw napisał/a:Jak pięknie napisane
Cytat
W roku 1952 Cartier-Bresson przygotował retrospektywny album oraz kila esejów, które stały się znane jako „The Decisive Moment” („Decydujący moment”).
Album zawiera długi wstęp napisany przez Bressona, który jest po części biografią samego autora, po części przybiera formę rozprawy filozoficznej oraz po części stanowi dyskusję o technice fotografowania.
Najsłynniejsze i zapadające w pamięć cytaty ze wstępu, które mogą niejako nakreślić styl Bressona to: „prawdziwe portrety … odzwierciedlają osobowość” ; „Fotografie wykonane wyrywkowo przez wędrujące oko.” oraz samo stwierdzenie „decydujący moment”, które na dobre symbolizuje twórczą pracę fotografa. Cartier-Bresson skupia się na syntezie pomiędzy wiedzą, ludzkością, techniką, formą, szansą i czystą intuicją. „Decydującym momentem” możemy nazwać sytuację, gdy wszystkie te elementy idealnie ze sobą współgrają, zachodząc w interakcję z obiektem fotografowanym i właśnie w ten sposób wykraczają poza codzienność i odkrywają coś z prawdziwej natury życia.
Sam Bresson opisuje to jako:
“putting one's head, one's eye and one's heart on the same axis. One must seize the moment before it passes, the fleeting gesture, the evanescent smile.... That's why I'm so nervous—it's horrible for my friends—but it's only by maintaining a permanent tension that I can stick to reality.”
„ położenie czyjejś głowy, czyjegoś oka i czyjegoś serca na jednej osi. Trzeba wykorzystać ten moment zanim minie, ulotny gest, zanikający uśmiech. Dlatego jestem tak zdenerwowany, to straszne dla moich przyjaciół, ale to tylko przez utrzymywanie stałego napięcia mogę trzymać się rzeczywistości”
Autor: Adrian Wykrota
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
"W sztuce może być coś dobrze zrobione albo źle, nic więcej." Stanisław Lem
szybkiparowoz napisał/a:Do tego czeska wersja językowa ("Fotografie 1972-2014") sporo tańsza od angielskiej, 850 Kč vs 50 EUR.
NAFO expansion is non-negotiable
K-5 II , K100D, Z-70, P-30. SMC-M 28 3.5, S 17-50 2.8 itp. itd.
szybkiparowoz jakiś czas temu napisał/a:Do tego czeska wersja językowa ("Fotografie 1972-2014") sporo tańsza od angielskiej, 850 Kč vs 50 EUR.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl