Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
  Pentax K-50 prawie jak Nikon D800 ;-)
Wielu narzeka że Pentax nie ma pełnej klatki w ofercie a rozdzielczość matryc APS-C jest zbyt mała. Jest prosty sposób na "obejście" tego problemu...

Wystarczy zrobić kilka zdjęć i je połączyć efekt jest nie gorszy niż z korpusu z FF :

https://500px.com/photo/87280019/castle-in-moszna-hi-res-photo-more-than-36-mp-by-marek-koteluk?from=user_library

Z tych 9 fotek 16 MP da się jeszcze więcej wyciągnąć i przeskoczyć nawet średni format Pentaxa :-)

Wszystko robione z ręki na jednym ustawieniu M.

Przy statycznej fotografii typu: architektura , pejzaż jedynym ograniczeniem jest człowiek i czas w którym chce on zrobić zdjęcie...
 
tomek_j  Dołączył: 04 Lis 2010
Czym łaczyłeś? - czy to opisywany przez ciebie HDR Merge?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
To jest chyba panorama a nie HDR.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Cudownie...
A teraz zrób w ten sposób sesję modową.
 

galex  Dołączył: 02 Cze 2006
A to:
Markus napisał/a:

Przy statycznej fotografii typu: architektura , pejzaż

widziałeś? :-P
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Zwłaszcza taki...

Zdjęcie z serwisu tvr24

Wiem, że się czepiam, ale nie dostrzegam w tym wątku niczego nowatorskiego. Były identyczne rady tyczące składania panoram, celem uzyskania szerokokątnych kadrów z minimalną GO z teleobiektywów.
I coś takiego jako novum jestem w stanie zrozumieć. Ale połączenie kilku zdjęć... i eureka! mamy wielomegapikslowe zdjęcie?
Kilka lat temu był nawet chyba u nas wątek o tym, żę dostępna jest w necie panorama 100MPxlowa panorama jakiegoś miasta. I można to było przybliżać i przybliżać... Wówczas to też - jako nowość miało sens.
Ale dziś?
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Moje odkrycie polega na tym że panoramy nie trzeba wykonywać łącząc jedynie kadry w jednym poziomie.

Można również automatycznie poskładać kilka kadrów w kilku rzędach w górę tak że zdjęcie nie wygląda na panoramę...

Przedstawione zdjęcie złożyłem automatycznie w programie Hugin zrobione zostało z 3 poziomych kadrów po 3 zdjęcia na poziom czyli 3 x 3 zdjęć...

Ta technika przydaje się jedynie w mocno statycznych scenach i zdaję sobie sprawę z jej ograniczeń. Nie jest też jakimś "wielkim odkryciem" ;-)

Chciałem tylko uświadomić wielu amatorom że ilość MP matrycy posiadanego korpusu nie powinna być ograniczeniem ich kreatywnego wykorzystywania posiadanego sprzętu :-)
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
Markus napisał/a:
Chciałem tylko uświadomić wielu amatorom że ilość MP matrycy posiadanego korpusu nie powinna być ograniczeniem ich kreatywnego wykorzystywania posiadanego sprzętu :-)

I dobrze!!!
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Markus napisał/a:
Chciałem tylko uświadomić wielu amatorom że ilość MP matrycy posiadanego korpusu nie powinna być ograniczeniem ich kreatywnego wykorzystywania posiadanego sprzętu
Rozumiem Markus, tylko że zwykłe 16MPxli jest wartością wystarczającą do wszystkiego. Począwszy od rozkładówek dla wydawnictw albumowych (dziedzina wymagająca najlepszej jakości) po wydruki B1, bilboardy, czy nawet odbitki 10x15 z labu.
Nie dajmy się ponieść marketingowemu bełkotowi: 12-16MPxl wystarczy każdemu.
 

tatsuo_ki  Dołączył: 01 Mar 2009
SlicaR napisał/a:
I dobrze!!!

no nie wiem, czy tak dobrze...
raz, że to wyważanie otwartych drzwi, dwa że:
Markus napisał/a:
Przedstawione zdjęcie złożyłem automatycznie w programie Hugin

dzięki czemu z powodu nieskorygowanej perspektywy zamek wygląda, jakby chylił się ku upadkowi.

Dla mnie ten wątek jest dowodem na to, że jak ktoś chce się pobawić, to rzeczywiście zarówno tania puszka jak i kitowy obiektyw w zupełności wystarczą i w żadnym wypadku nie ograniczają ludzkiej kreatywności (tak jakby cokolwiek ograniczało :roll: , ale mniejsza o to ).
Natomiast, jeśli ktoś chce pożądnie się jakimkolwiek tematem zająć, no to sorry, ale jak nie w aparacie, to w obiektywie trzeba zainwestować w tę, czy inną funkcję. Tutaj na ten przykład tilt-shift wielce wskazany.

Tylko, czy to nie jest oczywiste?
 

SlicaR  Dołączył: 28 Kwi 2013
Michu napisał/a:
Nie dajmy się ponieść marketingowemu bełkotowi: 12-16MPxl wystarczy każdemu.

O! I o to chodzi!
No chyba , że ktoś jest fotoonanistą to patrz wyżej ;-)
Pamiętaj Michu, że bez fufu nie da się zrobić dobrego zdjęcia :-P
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
tatsuo_ki napisał/a:
Tutaj na ten przykład tilt-shift wielce wskazany.

Przy takim składaniu to potrzebna jest rampa aby każdy segment był fotografowany przy ustawieniu aparatu poziomo i w tym samym kierunku.
Chyba przez NG był kiedyś realizowany projekt sfotografowania sekwoi, gdzie sąsiednie sekwoje wykorzystano do stworzenia linowego rusztowania, aby wszystkie składowe zdjęcia spełniały warunki, wymienione powyżej.
 

tatsuo_ki  Dołączył: 01 Mar 2009
plwk napisał/a:
Przy takim składaniu

Sie zgadza, albo przynajmniej w jakims programie graficznym recznie poprawic perspektywe na etapie obrobki zdjecia.

Tylko, ze ja mowilem o tym, ze jak ma byc na powaznie to do takich zdjec trzeba zainwestowac w sprzet. I albo aparat albo obiektyw miec wyposazony w funkcje tilt-shift.
Wtedy zadne skladanie nie bedzie potrzebne, bo sie wszystko zalatwia jedna, pozadna klatka.

Chyba, ze rzeczywiscie fotografowany obiekt jest tak nietypowy, jak pojedyncza sekwoja. Tylko ze tam znowu jest inwestowanie w sprzet, w tym wypadku akcesoria fotograficzne typu rusztowanie :mrgreen:
 
Kfan  Dołączył: 02 Mar 2007
Markus napisał/a:


Przedstawione zdjęcie złożyłem automatycznie w programie Hugin zrobione zostało z 3 poziomych kadrów po 3 zdjęcia na poziom czyli 3 x 3 zdjęć...

Ta technika przydaje się jedynie w mocno statycznych scenach i zdaję sobie sprawę z jej ograniczeń. Nie jest też jakimś "wielkim odkryciem" ;-)


Kiedyś mając na wycieczce jako najszerszy obiektyw kit Pentaxa (27 mm) wykorzystałem taką metodę aby zdjąć fontannę di Trevi w Rzymie bo mi się nie mieściła w kadrze a jak odszedłem dalej to ludzie przysłaniali.
Na obrzeżach jakieś dziwne defekty miałem po złożeniu ale widoczne w powiększeniu no i paru ludzi w tym czasie zmieniło położenie to też miało wpływ na te defekty.
Niemniej fontanna się zmieściła w całości z budynkiem.

Poziom zniekształceń zależy też od użytej ogniskowej - stopnia zniekształceń geometrycznych.
Dobrze mi się tak składa kadry np. z samsungowej 30stki.
Jest ona czasem za wąska i też bywało że stosowałem panoramowe tricki aby np jakiś kościół zmieścić w całości kiedy odejść nie było można
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
Da się zrobić fajne zdjęcie nawet obiektywem makro...

Poniżej zrobione Tamron 90 / F 2.8

https://500px.com/photo/95127219/winter-by-marek-koteluk?from=user_library

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach