bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
Czy to jest mora?
Mam problem z w mojej ocenie morą. Nie wiem jak się tego pozbyć.
Czy ktoś wie jak to skorygować?

K-3 z wyłączoną symulacją AA

 

hitman1986  Dołączył: 17 Mar 2008
bigjack napisał/a:
Czy ktoś to się da jakoś skorygować?

https://www.youtube.com/watch?v=k34s2xpYRm8
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
Myślałem że można to zrobić przy okazji wołania rawów hmmm....
Przy większej ilości zdjęć taka obróbka będzie trwała wieki.
 
Krzychoo  Dołączył: 13 Wrz 2006
Na etapie wołania rawa w LR można usunąć ten purpurowo-zielony zafarb. Same prążki zostają. Mówię tu o narzędziu do usuwania mory.
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
Krzychoo napisał/a:
Mówię tu o narzędziu do usuwania mory.

Możesz coś bliżej jak użyć tego narzędzia bo ja coś chyba źle robię.
 

arQ  Dołączył: 10 Mar 2011
bigjack, piękna literaturowa mora w ujęciu praktycznej fotografii, obrazująca do czego doprowadziła pogoń za rozdzielczością :mrgreen:

w Szopie : Filter >> Noise >> Dust&Scratches i zabawa z wartościami 1-2 pikseli,

GIMP: Filtry >> Uwydatnianie >> Antialias

i jeszcze masz Corelowski Szop Pro: (wersje X oraz XI) Dopasowanie >> Dodaj/Usuń szum >> Usuwanie mory
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
Re: Czy to jest mora?
bigjack napisał/a:
Mam ...

Kolega podeśle RAWa, już parę razy się bawiłem, ale na rozdzieleniach częstotliwości oraz iluminancji/chromancji.
sesja (at) czarnobialestudio.pl
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
romeck napisał/a:
Kolega podeśle RAWa

Poleciał do kolegi. Następnym razem bez namysłu włączę symulację AA.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
bigjack napisał/a:
Następnym razem bez namysłu włączę symulację AA.
Nie jest powiedziane, że wiele pomoże - zazwyczaj więcej da przymknięcie przysłony powyżej limitu dyfrakcyjnego, ewentualnie szersze jej otwarcie, względnie po prostu zmiana odległości.
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
jaad75 napisał/a:
zazwyczaj więcej da przymknięcie przysłony powyżej limitu dyfrakcyjnego

Niestety nie jestem jeszcze i chyba długo nie będę na takim poziomie aby brać pod uwagę limit dyfrakcyjny podczas ustawiania przesłony. Najgorsze jest to że nie widziałem tego na LCD w przeciwnym razie próbowałbym jakoś temu zaradzić na swój sposób. Do tego wszystkiego dochodzi
presja czasu. Osoby fotografowane mogą godzinami stać i ględzić ze znajomymi itp. ale jak mają pozować kilka sekund dłużej to na twarzach pojawia się taki ból że z dwojga złego lepsza już chyba jest ta paskudna zmora :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
bigjack napisał/a:
nie widziałem tego na LCD

i się nie zobaczy -
to skompresowany plik .jpg, (z)mora sama znika (prawie; raz mniej raz więcej)

/plik doszedł/
 

bigjack  Dołączył: 22 Paź 2010
Moje wypociny w Ps;

 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
Ładnie
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
bigjack napisał/a:
Nie wiem jak się tego pozbyć.

Nie wiem po co fotografujecie tą more? Nie prościej zrobić po prostu zwykłe zdjęcie? :evilsmile:
 

kerrad  Dołączył: 15 Lip 2008
Za dobre obiektywy mamy! Kiedyś mora dopadła mojego poprzedniego Pentaxa K-r, który przecież ma filtr AA (choć być może osłabiony). Widać to tutaj na "tęczowej" wieży po lewej (obiektyw Tamron 10-24 na 10mm i f8):

 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
(Z)mora pojawia się i znika kiedy i jak chce.
Ani obiektywy (że za dobre), ani matryce (że za dużo pikseli) nie mają nic doRzeczy.
Muszą spotkać się się ze sobą:
"rozdzielczość" obrazu (np. wzór cegieł na murze jak w fotce post wyżej) z rozdzielczością+ciutciutwięcej matrycy. Np. wzór cegieł to 100 piksli (padających na matrycę) nakładający się na 100,1 piskli matrycy plus filtr Bayera i algorytm, który błędnie interpretuje tę powtarzalność przy demozaikowaniu. Chodzi o przesunięcie względem siebie
dwóch podobnych wzorów.

O, jeden obraz wart tysiąca (moich) słów wyjaśnień:

dwa różne-lecz-podobne wzory nałożone na siebie


oraz dwa idenyczne wzory przesunięte względem siebie (jak w firance na oknie)



Wątek otwiera zdjęcie garnituru ze (z)morą: gęstość wzoru "pokryła" się z gęstością matrycy.
Już pisano: stanąć ciut dalej/bliżej, zmienić o pół przysłonę....
Szkopuł, że na wyświetlaczach kamer nie zobaczymy (z)mory
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
romeck napisał/a:
Ani obiektywy (że za dobre), ani matryce (że za dużo pikseli) nie mają nic doRzeczy.
Troche jednak mają - obiektyw musi przenosić rozdzielczość większą niż rozdzielczość matrycy (inaczej staje się naturalnym filtrem AA). Do tego, im więcej pikseli, tym wzory powodujące morę będą rzadziej spotykane i będą występowały na mniejszym obszarze zdjęcia (zazwyczaj).
romeck napisał/a:
Szkopuł, że na wyświetlaczach kamer nie zobaczymy (z)mory
Zobaczymy, jeśli będziemy oglądać powiększenie 1:1.
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
@jaad77
1. Tak, ale pisałem skrótowo :)
2.
jaad75 napisał/a:
romeck napisał/a:
Szkopuł, że na wyświetlaczach kamer nie zobaczymy (z)mory
Zobaczymy, jeśli będziemy oglądać powiększenie 1:1.

A któe powiększenie na ekranie LCD jest 1:1?
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Takie w ktorym 1 pixel zdjęcia jest reprezentowany przez 1 pixel wyświetlacza.

Dla każdej pary zdjęcie-wyświetlacz będzie to inna wartość.

Często programy mają funkcję zoom 1:1
 

romeck  Dołączył: 18 Lut 2011
@opiszon - tyle to wiem/rozumiem

rzecz w tym, że w K-5 jest powiększenie x2 x4 x8 x16 i x32
oraz
kompresja .jpg taka, że nawet przy 1:1 nie dałoby się chyba zobaczyć (z)mory.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach