Bez ingerencji Twoich, ale z ingerencją Sony. Pomiar światła na matrycy (1200 stref) tez swoje zrobił. Wrzuć RAWa do sieci - zobaczymy, jak wygląda po spotkaniu z softem, który nie wie co to automatyczna korekta DR.matzll napisał/a:z automatyczną korekcją DR. RAW wywołany a Lightroomie 4, bez ingerencji moich.[/url]
cube007 napisał/a:Bez ingerencji Twoich, ale z ingerencją Sony. Pomiar światła na matrycy (1200 stref) tez swoje zrobił. Wrzuć RAWa do sieci - zobaczymy, jak wygląda po spotkaniu z softem, który nie wie co to automatyczna korekta DR.
OVF nie ma opóźnienia. EVF ma ZAWSZE opóźnienie które w dobrym świetle jest niewielkie ale w słabym spore. W dodatku nawet to niewielkie opóźnienie może być problemem w bardzo dynamicznych zdjęciach.matzll napisał/a:Sprawdziłem. Dynamiczne sceny w niezbyt jasnym świetle to i przy OVF nie są przyjemnością.
matzll napisał/a:W słabym świetle lepiej oczywiście korzysta się z OVF, ale w bardzo słabym to w OVF nie widać już nic, a EVF coś tam pokazuje
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Benek napisał/a:Drugą rzecz dla mnie bardzo ważną - EVF daje ci możliwość wyświetlania histogram na żywo
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Oczywiście, że grzebie - od Lr4 bodaj jest automatyczne dopasowanie DR na wstępie.matzll napisał/a:Importowane z moim presetem robiącym nic. Czy LR coś w tym grzebie jeszcze to nie wiem. Ale nic to nie zmienia w kwestii porównania cieni z rawami pentaxowskimi bo metoda jednakowa.
Zapisane dane zasadniczo się nie zmieniają (choć przy stratnej kompresji RAW-ów w A7 może tu jeszcze dochodzić dodatkowy czynnik). Jest info o korekcji świateł (czyli działkę niższa czułość niż zapisana i zmiana krzywej) i o korekcji cieni (tylko podbicie krzywej).matzll napisał/a:ALe my przecież rozmawiamy właśnie o korekcie DR w body.
Niespecjalnie pokazuje - coś tam można skadrować przy statycznej scenie, ale w sytuacjach typu np. koncert, OVF jest znacznie lepszym rozwiązaniem. Już pominam kwestie blackoutu w trakcie zdjęć seryjnych, ale połączenie wszystkich problemów typu smużenie kiepski DR i szum jest dla mnie zwyczajnie uciążliwe. Podziwiam ludzi, którzy fotografują (i to nieźle) na koncertach przy użyciu EVF.matzll napisał/a:W słabym świetle lepiej oczywiście korzysta się z OVF, ale w bardzo słabym to w OVF nie widać już nic, a EVF coś tam pokazuje
Tylko przy statycznych scenach, a tam z kolei można przyzwyczaić oczy do ilości światła i w OVF nie ma smoły (chyba, że co chwilę patrzysz na podgląd na LCD).Benek napisał/a:Akurat przy gorszym oświetleniu o wiele lepiej sprawdza się EVF niż OVF. Po prostu więcej widać, zwłaszcza jeśli ustawi się +1 EV. Tam gdzie w OVF możesz podziwiać smołę, w EVF masz normalny obraz z detalami.
Klasyczne lustrzanki też mogłyby wyświetlać histogram na żywo - wprawdzie z zewnętrznego czujnika, a nie z matrycy, ale to bez większego znaczenia, jeśli momiar jest dobrze skorelowany. Osobiście nie uważam, że to strasznie istotne, ale nie jest to bariera nie do przejścia.Benek napisał/a:Drugą rzecz dla mnie bardzo ważna - EVF daje ci możliwość wyświetlania histogramu na żywo. Bez tego czuję się teraz jak bez ręki w klasycznych lustrzankach.
Mogą być pomocne, ale w większości ani nie są przypisane wyłącznie EVF, ani stanowią aż takiego bonusu, żeby bilans wychodził na plus dla EVF póki co.matzll napisał/a:W ogóle wszystkie te możliwości wyświetlania na żywo są genialne. Histogram, zeberka, focus peaking, pozomnica, linie podziału itp. Baaaardzo pomagają i ułatwiają pracę.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:Oczywiście, że grzebie - od Lr4 bodaj jest automatyczne dopasowanie DR na wstępie.matzll napisał/a:Importowane z moim presetem robiącym nic. Czy LR coś w tym grzebie jeszcze to nie wiem. Ale nic to nie zmienia w kwestii porównania cieni z rawami pentaxowskimi bo metoda jednakowa.
Cienie, to kwestia czytania (lub nie) informacji o krzywej kontrastowej z RAW-a. W Pentaksach (nawet z DNG) czytana jest informacja o kompensacji świateł, cienie jadą na automatycznym dopasowaniu Adobe. Być może, ze krzywa z Sony (albo chociaż informacja o jej podbiciu w cieniach) jest uwzględniana przez Lightrooma. Nic więcej z danymi na wejściu tu się nie dzieje.
Zapisane dane zasadniczo się nie zmieniają (choć przy stratnej kompresji RAW-ów w A7 może tu jeszcze dochodzić dodatkowy czynnik). Jest info o korekcji świateł (czyli działkę niższa czułość niż zapisana i zmiana krzywej) i o korekcji cieni (tylko podbicie krzywej).matzll napisał/a:ALe my przecież rozmawiamy właśnie o korekcie DR w body.
jaad75 napisał/a:Niespecjalnie pokazuje - coś tam można skadrować przy statycznej scenie
jaad75 napisał/a:ale w sytuacjach typu np. koncert, OVF jest znacznie lepszym rozwiązaniem.
Owszem, ma znaczenie, bo automatyczna kompensacja nieco inaczaj wpływa na każde zdjęcie (jest zależna od zawartości pliku), a jeśli faktycznie, jak mówisz, w przypadku Sony korekcja cieni jest odczytawana z pliku (w przypadku Pentaksów na pewno nie jest), to mamy kompletnie różne sytuacje wyjściowe.matzll napisał/a:To czy LR grzebie w DR nie ma znaczenia, ponieważ tym samym LR wołam pliki z Pentaxa, metoda zostaje więc niezmienna.
Co do tego nie mam zastrzeżeń, bo przecież body pokazuje podgląd JPG.matzll napisał/a:Ponadto efekt jest widoczny nie tylko w LR, ale (przede wszystkim) w podglądzie w body.
Coś pokazuje, choć być może mniej spektakularnie niż Sony i trzeba trochę więcej pogrzebać w ustawieniach kontrastu, ale efekt podbicia cieni w puszkowym JPG jest jak dla mnie wystarczająco wyraźnie widoczny.matzll napisał/a:podglądając pliki na S jesteś w stanie zobaczyć to, czego podgląd na P nie pokazuje.
Nie mówię, że nie, natomiast nie aż tak duży i w każdej sytuacji, jak wmawiają niektórzy fani EVF.matzll napisał/a:No, czyli jakiś plus jednak.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:Nie mówię, że nie, natomiast nie aż tak duży i w każdej sytuacji, jak wmawiają niektórzy fani EVF.
Pentax
Polska, cóż, to nie Śląsk, ale też tam ładnie, A. Sapkowski, "Boży wojownicy"
GX8, GM1, P7-14, P12-32, P35-100, P100-300, K50/1.1
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
matzll napisał/a:
Po kolei - rozczarowanie w odniesieniu do K-5iis
-AF jest bardzo szybki w ciągu dnia. Szybszy niż w Pentaxie (na oko, bez stoperów ). Problem tylko w tym, że jest niecelny. I to bardzo. Rozwiązaniem jest ostrzenie w środek. Wyniki poprawione (na powiedzmy 90% celnych strzałów), choć nadal problemem jest, że ostrzenie nie jest na punkt tylko na pewien obszar, przez co ciężko wyczaić dokładnie, zwłaszcza jak chcesz to zrobić szybko.
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
kerad napisał/a:matzll napisał/a:
Po kolei - rozczarowanie w odniesieniu do K-5iis
-AF jest bardzo szybki w ciągu dnia. Szybszy niż w Pentaxie (na oko, bez stoperów ). Problem tylko w tym, że jest niecelny. I to bardzo. Rozwiązaniem jest ostrzenie w środek. Wyniki poprawione (na powiedzmy 90% celnych strzałów), choć nadal problemem jest, że ostrzenie nie jest na punkt tylko na pewien obszar, przez co ciężko wyczaić dokładnie, zwłaszcza jak chcesz to zrobić szybko.
Niecelny a ja ten system af uważałem za największą zaletę tego typu aparatów
Dziwi mnie oczekiwanie, ze aparat będzie Ci czytał w myślachmatzll napisał/a:(...) wszystkie na pełnym automacie AF, najszerszy obszar.(...) na coś trafiał, ale zamiast na twarz to na trawę itp. Tak czy siak efekt daleki od oczekiwanego
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl