szybkiparowoz  Dołączył: 20 Lut 2011
Wysyłałem kilka lat temu nowy aparat do naprawy w Japonii, bezpośrednio do producenta. Paczka powrotna była otwierana u nas na cle, ale puścili bez konieczności żadnych wyjaśnień, opłat etc. - wystarczyła deklaracja serwisu dołączona do przesyłki.
 

Narado  Dołączył: 17 Lis 2011
Otworzyć zawsze mają prawo dla sprawdzenia zawartości ....
 

szybkiparowoz  Dołączył: 20 Lut 2011
Jasna sprawa!
 

Narado  Dołączył: 17 Lis 2011
Vat płacisz tylko przy zakupie w sklepie.... przy serwisie - nie.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Narado napisał/a:
Vat płacisz tylko przy zakupie w sklepie
no nie tylko - jak kupisz od osoby "fizycznej" to też płacisz podatek
 

Narado  Dołączył: 17 Lis 2011
Ale nie Vat i płacisz go powyżej jakiejś określonej kwoty transakcji. Natomiast Vat płacisz nawet od zakupu pudełka zapałek.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
zarówno VAT jak i cło płaci się od pewnego pułapu

tyle że te pułapy są ustawione na różnych wysokościach no i oprócz tego istnieje coś takiego jak cło 0% na interesujące nas produkty ;-)
 

Narado  Dołączył: 17 Lis 2011
Vat płacisz od każdego towaru objętego stawką bez względu na jego wartość. Jeżeli guziki objęte są stawką Vat 22% to kupując 1 guzik za 50 gr - zapłacisz Vat. Nie ma czegoś takiego jak pułap od którego płacisz VAT. Ten podatek związany jest z rodzajem towaru bądź usług (VAT to podatek od towarów i usług) a nie ich wartością.
 
RPM  Dołączył: 28 Lip 2010
Narado napisał/a:
Vat płacisz od każdego towaru objętego stawką bez względu na jego wartość. Jeżeli guziki objęte są stawką Vat 22% to kupując 1 guzik za 50 gr - zapłacisz Vat. Nie ma czegoś takiego jak pułap od którego płacisz VAT. Ten podatek związany jest z rodzajem towaru bądź usług (VAT to podatek od towarów i usług) a nie ich wartością.


Polimeryzowałbym:

http://www.polskieradio.p...datek-VAT-i-clo
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Narado, widzisz, teoria osoby zza granicy jedno, a praktyka osoby mieszkającej w kraju i sprowadzającej przedmioty spoza europejskiego obszaru celnego drugie...
 

Narado  Dołączył: 17 Lis 2011
Nie teoria a praktyka... wystarczy uważnie przeczytać to co napisałem i co pisze w artykule. Wysyłam sporo sprzętu znajomym w Polsce. Co piszą w artykule ?
"W Polsce za zakupy poniżej 150 euro (ok. 630 zł) nie zapłacimy cła, a jedynie 23% podatku VAT. Przesyłki o wartości do 45 euro mogą dodatkowo zostać zwolnione z podatku VAT. Dotyczy to niewielkich paczek, które oznaczone są jako prezent ...... "
Wynika z tekstu przytoczonego , że wszystko co kupujesz za granicą a ma nałożoną stawkę VAT podlega opodatkowaniu. Zwolnione są jedynie PREZENTY o wartości do 45€. Prezent to nie zakup. Żaden szanujący się sklep nie wyśle Ci zakupionego sprzętu jako "gift". Dlaczego ? Bo musiał by to zrobić poza formalnym obiegiem dokumentów transakcji , co skutkuje brakiem dokumentu potwierdzającego wysyłkę ZAKUPIONEGO towaru i w razie sporu ma problem z udowodnieniem że wysłał ZAKUPIONY towar. Jedynie niektórym chińskim firmom "krzak" sprzedającym p***** za 2-3$ zdarza się taką przesyłkę opisać jako "gift" .... no ale niewiele ryzykują. Na wielu aukcjach sklepów internetowych wręcz piszą "... nie wysyłamy towaru jako "gift". 45€ wolne od VAT dotyczy tylko PREZENTÓW i praktycznie nowych rzeczy z dowodami zakupu i kartami gwarancyjnymi. Czyli kolega mieszkający poza Unią może kupić Ci nówkę w sklepie i wysłać jako prezent od niego.... ale nie sklep.
Inaczej wygląda kwestia PREZENTU jeżeli chodzi o rzeczy używane. W ostatnich dwóch latach wysłałem znajomym do Polski ok. 30 używanych obiektywów. Zawsze jako "gift" i zawsze z deklarowaną faktyczną wartością obiektywu (w przeważającej większości kwoty te przekraczały 200$). Nigdy nikt nie zapłacił ani złotówki VAT-u. Tak więc widzisz: praktyka osoby mieszkającej za granicą to jedno, a teoria osoby mieszkającej w kraju a nie kupującej poza granicami Unii to drugie ...
 

wanakamura  Dołączył: 03 Lip 2009
wanakamura napisał/a:
Zadzwoniłem do nich bo mam K5 do serwisu pogwarancyjnego i teraz zajmuje się tym https://opto-technika.pl/
wysłałem im sprzęt do naprawy dam Wam znać jak poszło


Więc tak, wysłałem sporo na przegląd.
Idąc po kolei:

FA 31 - zaczął znowu być luźny chyba a że rozkręcil się w 2013 i coś tam mu wymieniono jeszcze w apollo (rozkręcił czyli ostrzenie nie dzialało.

F 50 1.4 świeżo kupiony ale wakacje były i w sumie czemu nie jak i reszta idzie

FA 77 tak jak 31 -

M 135 2.5 - po serwisie w Krakowie na postczapskich - osiągneła nadświetlną i nieskończoność miala na 40m to bardzo irytowało. i wylało trochę olejem.

60-250 - kupiony w 2010 - to SDM, dużo rolek w środku coś tam się mogło wyrobić. Przegląd to mimo wszystko raz na jakiś czas rzecz obowiązkowa.

no i K5 - z uszkodzonym bagnetem - było bum z sigma. lekko odstającą gumą i zaciętym flashem.

Całość zrobiona bardzo ładnie i sprawnie w nie całe 2 tygodnie.
Jedyny zarzut to zbyt suche opisy naprawy. Beznamiętne :( a to przecież jak rodzina.

Świetny kontakt z serwisem podają linki do każdego wysłanego elementu. przesyłki w obie strony gratis. ogólnie bardzo jestem zadowolony. Chodź konto już mniej :-/

Sigmę wyslalem do Sigmy (do wymiany tylipan i pierścień gwintu moncowania filtru.
Wysłałem też 10-20 bo się guma rozlazła. A tu się nawet szybciej wyrobili. Ale o tym że sigma dobrze działa wiedzialem już wcześniej, bo wysłałem 10-20 na przegląd gwarancyjny pojechała do domu do Japonii na kalibracje a mi przyslali zastępczą co prawda ciemniejszą, ale była.
 
dlugas1982  Dołączył: 07 Lis 2008
[quote="wanakamura"]


M 135 2.5 - po serwisie w Krakowie na postczapskich - osiągneła nadświetlną i nieskończoność miala na 40m to bardzo irytowało. i wylało trochę olejem.

/quote]
a wiele taka naprawa w oficjalnej drodze naprawy?\
mam podobnie w swoim 135mm A
Jemu nie jest w stanie osiągnąć nieskończoności i ostrzy tylko do 30-40m a później mydło
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
dlugas1982 napisał/a:
Jemu nie jest w stanie osiągnąć nieskończoności i ostrzy tylko do 30-40m a później mydło

Ustawienie ostrości - uczciwa cena to 50 zł to dosłownie 20-30 minut roboty.
 
truskafka  Dołączyła: 06 Mar 2014
Nie ważne kiedy aparacik kupiony, każdy sprzęt Pentaxa wysłany do serwisu Apollo po 1.09.2015 zostaje przekazany do Ricoha na Żwirki i Wigury 18A.
 

olejx  Dołączył: 25 Wrz 2013
espresso jak serwisanci czytają to forum to boją się zabrać za twojego SDM'a
 
Bogdan  Dołączył: 07 Lip 2008
Truskawka
Nie zgodzę się,
Gdy chciałem wysłać swój k30 z gwarancją 3 letnią do 7.2016 okazało się ,że tylko apollo to zrobi gwarancyjne. I tak było. Pisałem o tym.
 

pawcio  Dołączył: 11 Maj 2007
espresso napisał/a:
Wysłałem poprzez stronę www serwisu ponad tydzień temu zapytanie o wycenę naprawy SDM w 50-135 i cisza...

Ja już któryś miesiąc czekam na odpowiedź ;)
 
MCsubi  Dołączył: 27 Paź 2009
Chcieliscie dostać odpowiedź na mila bez intensywnego wsparcia telefonicznego? Nie ta firma.
 

Narado  Dołączył: 17 Lis 2011
A może warto pomyśleć o wysłaniu do ROCOH-a skargi na serwis w Polsce ? Podejrzewam że gdyby Ricoh dostał kilka takich sygnałów doprowadził by do pionu to towarzystwo wzajemnej adoracji. Kiedyś podobna sytuacja była z serwisem sprzętu wędkarskiego Shimano w Polsce. Po półrocznej przepychance z nimi zdecydowałem się na napisanie skargi bezpośrednio do Shimano. Moją skargę poparło kilku kolegów mających również problemy z firmą z Bielska. Po 3 tygodniach przyszedł email od Shimano z przeprosinami i informacją że w związku pojawiającymi się skargami rozwiązano umowę serwisową z tą firmą. Jednocześnie potwierdzono fabryczną wadę wędziska i otrzymałem fabrycznie nowy sprzęt który służy mi do dziś.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach