dakozlo  Dołączył: 28.01.2014
[obiektyw] LTD 43 1.8 Cytuj
Witam,

Mam ostatnio problem z obiektywem LTD 43 1.8. Podczas łapania ostrości w trybie autofocus dobiegają z niego dziwne dźwięki ale ostrość jest ustawiana. W trybie manual (czy to po ustawieniu w aparacie czy to po zdjęciu z body) pierścień ustawienia ostrości zostaje zablokowany - możliwy jest ruch jakieś 10 stopni może w każdym kierunku.
Czy to jest temat dla serwisu czy sprawę można załatwić domowym sposobem? Osobiście nie mam doświadczenia w grzebaniu w obiektywach, generalnie przy takich czynnościach zawsze mi jakaś sprężynka wyskoczy, której potem nie potrafię zamontować :evil:
Jestem z Wrocławia, może ktoś bardziej doświadczony mógłby pomóc?

pozdrawiam,
Darek
 

bakulik  Dołączył: 20.04.2013
Cytuj
dakozlo napisał/a:
Jestem z Wrocławia

No to masz brachu szczęście. ;-) Pisz do kolegi Grzechotnika.
 

wanakamura  Dołączył: 03.07.2009
Cytuj
Niestety LTD nie są tak niezawodne jak powinny, moje 31 i 77 po 3-4 latach musiały pojechać na serwis bo uwaga, rozkręciły się (!) oba i tak samo nie można było ostrzyć bo cośtam latało. O jakości farby nie wspomnę bo już pisałem kiedyś. Tym co mają LTD radzę raz na parę lat wysłać obiektywy na przegląd. Ja staram się aby każdy obiektyw z AF lądował na przeglądzie co nie mniej niż 3 lata.
 

x4rd  Dołączył: 07.03.2012
Cytuj
wanakamura napisał/a:
oba i tak samo nie można było ostrzyć bo cośtam latało.


Miałem to samo w mojej 77. Na szczęście już jej nie mam ;-)
 
Grzechotnik  Dołączył: 27.10.2008
Cytuj
Pewnie puściły wam śrubki trzymające pierścień ostrości - banał.
Kolega "dakozlo" ma gorszy problem, przyznaję, że pierwszy raz takie uszkodzenie widziałem.
 

dakozlo  Dołączył: 28.01.2014
Cytuj
W serwisie chyba też nie widzieli bo od 2 tygodni czekam na wycenę :shock:
Pogonilem dzisiaj to do jutra obiecali przysłać.

A specjalnie miałem taki prosty bez silnika i jeszcze limitowany ( :mrgreen: ) żeby kłopotów nie sprawiał...
 
Grzechotnik  Dołączył: 27.10.2008
Cytuj
Potrzebujesz wymiany elementu 0-G201,
Nie mam wprawdzie serwisówki LTD 43, ale mam LTD 31 i 77 i część ma ten sam numer w oby schematach wiec pewnie też w 43mm jest ta sama.
 

dakozlo  Dołączył: 28.01.2014
Cytuj
Dzięki za info, porównam chętnie z informacją z serwisu jak już do mnie dotrze.
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
W USA cena części only 71.23 USD . Ciekawe jak wyceni serwis .
 

dakozlo  Dołączył: 28.01.2014
Cytuj
OMG - nie myślałem że to ten rząd wielkości
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
Swoją drogą to ciekawe co tam pękło . Podstawa przekładni ? Wyrwało ośkę ?
 
Grzechotnik  Dołączył: 27.10.2008
Cytuj
Koledze pękła zębatka z ośki napędowej


A dziś niespodzianka - rozbieram inny obiektyw w którym AF działa jak traktor - co kilka zębów tąpnięcie, na końcu zamiast hamulca to wizg czyli ogólnie objawy podobne jak u kolegi dakozlo i co widzę ? - to samo.
dakozlo Ale nie ma tego złego - ta zębatka jest taka sama w innych obiektywach więc jest światełko w tunelu.
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
A może ta firma co dorabiała zębatki do Mzetek podjęłaby się gdyby wysłać uszkodzoną na wzór . Pewnie będzie taniej niż cena zespołu 0-G201
 
Grzechotnik  Dołączył: 27.10.2008
Cytuj
To bardziej skomplikowane - zębatka na ośce jest osadzana na wieloklinie. Nie widać tego na zębatce z 43, bo tam już ośka (która jest z wybitnie twardej stali) już te występy spiłowała.
Pociecha jest taka, że ten drugi zespół nie pochodzi z Limiteda a z dość popularnego zooma 80-320.
Te zespoły różnią się tylko płytką podstawy i długością osadzonej ośki śrubokręta, wiec dobra wiadomość dla kolegi dakolzlo to taka, że można znaleźć taniego dawcę.
Na razie wygrzebuję z czuleści wszelkie złomki odłożone na części które potencjalnie mogą mieć taki sam zespół, póki co już wiem, że 28-70 ma inny zespół dziś porozbieram kilka innych :)
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Żeby dorobić takie kółka potrzebne są specjalistyczne narzędzia, których opłacalność wykonania zależy od skali zamówienia. Nikt kto nie ma tych narzędzi, tych kółek nie dorobi.
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
Cytat
Nikt kto nie ma tych narzędzi, tych kółek nie dorobi.


Co racja to racja . Na zdjęciach nie widać tego dokładnie ale ciekawość jak technologicznie te zębatki zostały wykonane ( odkuwka , wypraska , proszki spiekane ? )
Drugie pytanie to przyczyna uszkodzenia . Wadliwy spiek ? Niewłaściwe pasowanie ? Kręcenie pierścieniem ostrości w trybie AF ?
 
Grzechotnik  Dołączył: 27.10.2008
Cytuj
Zębatka to zwykły mosiądz.
A przyczyna uszkodzenia ?
Obstawiam błąd w montażu - czyli, że ośka nie weszła dokładnie w wielokliny lub zębatka była minimalnie ciaśniejsza i ośka wciskana była na siłę = naprężenia = pękniecie.
Swoje pewnie dokłada też zużycie materiału.
Oraz złe spasowanie pierścienia ostrości bez zapasu który w AF jest konieczny by silnik miał zapas na hamowanie. Nie ma zapasu, pierścień ostrości staje na blokadzie, zębatki stają a ośka jeszcze kręci i z czasem pewnie w końcu przeskakuje na wieloklinie albo się w niego wbija = naprężenia = pęknięcie.

Nikt z was nie zwrócił jednak na coś uwagi.
A mianowicie jak ściśle i porządnie są spasowane Limitedy że potrzebują przekładni jak w ciężkich zoomach.
Np taki Pentax-F 28-80mm mimo, że jego przedni zespół soczewek jest masywny i wielki (filtr 58mm) ma napęd bezpośredni z zębatki osadzonej na ośce, żadnych przekładni, a nawet w małym Limitedzie 43 trzeba było już zastosować przekładnię.
 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
Grzechotnik, a czy nie jest aby tak, ze przekładnia daje nie tylko większy moment obrotowy, ale tez znacznie większa precyzję i to wlasnie dla tej precyzji jest zestaw przekładni a nie napęd bez przełożenia? No i drugi taki pytajnik mi sie włączył, ze złożone to one sa moze i masywnie, ale jakoś nie chroni to ich przed beznadziejnymi awariami. Wiec cała ta otoczka z metalem i super budowa mnie nie przekonuje skoro do środka ładują tryby co nie potrafią wytrzymać zwykłego używania.

[ Dodano: 2017-03-08, 21:36 ]
Mam wrażenie, ze starej daty zegarmistrz co ma precyzyjne tokarki i frezarki poradziłby sobie z dorobieniem takiego trybu. Problem jest jednak taki,ze tych mistrzów jest juz niewielu.
 
Kot72  Dołączył: 15.10.2014
Cytuj
Cytat
super budowa mnie nie przekonuje skoro do środka ładują tryby co nie potrafią wytrzymać zwykłego używania.


Kolega ładnie ubrał w słowa to co miałem na myśli ;-) . Zauważam że do drogich i fajnych optycznie instrumentów wkłada się badziewne podzespoły . Cóż , drogiej zabawki biedny nie kupi a bogatego można oskubać dwa razy . Raz na szkle a potem na serwisie ...
 

M.K  Dołączył: 26.08.2007
Cytuj
3300 za nowy. Moze gdyby miał światło 1.2 to wtedy ta cena miałaby sens, bo szkła byłoby 4 razy więcej. A 50 dla fufu ze światłem 1.8 u wszystkich kosztują w granicach 1000. 2300 dopłaty za obudowę z metalu? A ona jest z jakiś magnetytow z księżyca? Chore. Mały i niedopracowany przedmiot zachwytu oczu pragnących tego czegos. Dobra więcej sie nie znęcam. I chce powiedzieć, ze wszystkich posiadaczy ltd43 bardzo szanuje, ze tyle kasy wyłożyli na 1.9 przy standardowym kacie widzenia, gdzie dla konstruktorów optyki to najłatwiejsze ogniskowe. Naprawdę trzeba kochać sprzęt.


Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach