jordi23  Dołączyła: 03 Cze 2009
jasny zoom na koncert
Witam,
szukam jasnego obiektywu do fotografii koncertowej.

Sprzęt jaki posiadam to Pentax K-50 i obiektywy:
1. SMC Pentax DA 1:3.5-5.6 18-135mm ED AL [IF] DC WR
2. Auto Revuenon 1:2.8/28mm
3. Auto Revuenon MC 1:1.4/50mm
4. Super carenar 1:1.9/50mm

Potrzebuje jakiegoś jasnego zooma do fotografowania koncertów w słabo oświetlonym klubie i do fotografowania teatrów plenerowych, często już po zmroku w słabym świetle.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Sigma/Tamron 17-50/2,8 jeśli możesz podejść blisko i Sigma/Tamron 70-200/2,8, jeśli podchodzić nie możesz. Do fotografowania spod sceny ten pierwszy może wystarczyć. Zresztą spróbowałbym najpierw powalczyć tym co masz (50/1,4 w połączeniu z 18-135 na przykład).
 
RPM  Dołączył: 28 Lip 2010
Swego czasu byłem z Bigmą w teatrze - o ile aktorzy się nie poruszali za szybko poszło całkiem dobrze.
 
jordi23  Dołączyła: 03 Cze 2009
Na koncertach mogę podchodzić praktycznie pod samą scenę.
Który z tych dwóch będzie ostrzejszy, będzie dawał lepszy obrazek??

Tamron SP AF 17-50 f/2,8 XRDiIILD Aspherical IF Pentax cena 1399,00zl
Sigma 17-50 f/2,8 EX DC HSM Pentax cena 1499,00zł
a może ten??
Tamron SPAF 28-75 f/2,8 XRDiLD Aspherical IF Pentax cena 1849,00zl
 

skaarj  Dołączył: 18 Mar 2016
T28-75 ma subiektywnie lepszy obrazek niz T17-50. Z Sigma nie porownywalem.
Tylko, ze przy APS-C tracisz na szerokim planie.
Osobiscie w plecaku nosze obydwa, ale czekam na jakas sensowna oferte na dobra 17 mm i pewnie odloze szerszy na polke.

pz
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Sigma jest cicha, obrazek podobno podobny do tego z Tamrona.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
jordi23, wybrałbym Sigmę ze względu na cichy AF, co w teatrze ma znaczenie. Poza tym, z czasem, bardziej przydaje się szerszy kąt. Poniżej 17mm z hałaśliwego Tamrona (zdaje się, że trochę lepiej pracuje pod światło od Sigmy).

 

Andy_X  Dołączył: 09 Sie 2012
Sigma jest ostrzejsza od Tamrona - zauważalnie.
 

bierute  Dołączył: 26 Lis 2014
Sigma ART 18-35 F1.8
 
Blesso  Dołączył: 24 Wrz 2007
jordi23 -
Miałem oba wspomniane przez Ciebie Tamrony.
17-50/2.8 nie jest zły jeśli trafi Ci się "prawidłowo działający" egzemplarz. W przeciwnym razie możesz spotkać się z problemem ustawiania ostrości za/przed obiektem lub lekkim "mydełkiem" przy korzystaniu z przysłony 2.8 .
28-75/2.8 wydaje się lepszy i jest to jedyne szkło, którego już nie mam i żałuję tego stanu rzeczy.
Sprzedałem go za cenę naprawdę niską ( około tysiaka) i trochę mi go brakuje ;).
Trochę - bo cały czas kusi zachwalany DA 70/2.4 i możliwe, iż skusi.
Ten pełnoklatowy obiektyw (Tamron 28-75) jest dosyć wolny ( praca układu AF uzależniona jest od mocy silnika wbudowanego w body aparatu) i to jest największy kłopot. Problem z FF/BF też się może pojawić.

Dlatego wspomniana Sigma 17-50/2.8 jest lepszym ( a jednocześnie nowszym) rozwiązaniem pasującym do Twej "zachciewajki".

Sigma 18-35/1.8 może w pewnych sytuacjach okazać się zbyt krótka -dlatego w zestawie z nią dobrym rozwiązaniem byłby DA 50/1.8 .
 
jordi23  Dołączyła: 03 Cze 2009
Dzięki za podpowiedzi. Teraz mam dylemat czy Sigma 17-50 f/2,8 EX DC HSM czy Tamron SP AF 28-75 f/2,8 XRDiLD Aspherical IF.
Na koncertach, w klubie w którym mam możliwość robienia zdjęć mogę podejść pod samą scenę. Przynajmniej ostatnio tak było ale nie wiem jak będzie następnym razem, czy nie poprzestawiają np. stolików albo muzyków usadzą w innym miejscu. Scena zresztą nie jest na żadnym podeście, muzycy rozkładają się na parkiecie. Ostatnio stoliki z przodu były wolne więc nikomu nie przeszkadzał fotograf kręcący się przy muzykach. Może się więc okazać że zdjęcia będę musiała robić z nieco dalszej odległości. 50mm to będzie też trochę za krótko na teatry uliczne. 75mm to niby niedużo więcej ale zawsze coś. Może dobrym rozwiązaniem będzie Tamron 28-75 a za jakiś czas dokupię coś dłuższego np. tego Tamrona 70-200.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Zdecydowanie Sigma ze względu na ogniskowe - 28 na apsc to za wąsko. To przyzwoity obiektyw
Tamron jest ciut lepszy optycznie od sigmy ale sens ma z K-1. Mam go i i tak 28 na K-1 często jest za wąsko
Oba pod światło nie są super, poza tym spoko
Zdecydowanie wolę też bokeh tamrona, bokeh w sigmach ogólnie mnie nie przekonuje

Do tej sigmy i tak musisz mieć coś dłuższego. Podobno sigm a18-200 jest przyzwoita - budżetowe wyjście ale jakościowo pewnie będzie słabiej
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Blesso napisał/a:
cały czas kusi zachwalany DA 70/2.4

W połączeniu z 17-50 daje uniwersalny i w miarę kompaktowy zestaw do wszystkiego. Dla ciemnic, piwnic i sal lokalnych ośrodków, za przeproszeniem, kultury można pokusić się dodatkowo o Sigmę 30/1,4 i jakąś jasną pięćdziesiątkę Pentaksa.
 
jordi23  Dołączyła: 03 Cze 2009
jedrus68 napisał/a:
jordi23, Ponieważ cały mój majdan jest teraz w Opto-technice, ostatnio byłem zmuszony focić na kilku koncertach zestawem K-5 + 24-70. Fotografowalem z fosy pod sceną i przyznam, że mocno brakowało mi szerokości. Szersze plany ogarnąłem robiąc kilka fotek "z publiki". Nie wiem jakie oświetlenie masz w klubie, ale jak zwyczajowe czerwone/niebieskie+ dym :-) to i tak trzeba szkiełko przymknąć, więc na początek spróbuj swoim 18-135 - sprawdzisz przynajmniej jakich ogniskowych używasz najchętniej. Jeśli uważasz, że wchodzisz w temat fotografii koncertowej na poważnie, to i tak 16-50 i 70-200 trzeba mieć prędzej czy później :-)


Koncerty są w pubie i póki co nie ma specjalnego oświetlenia sceny, nie ma problemu z kolorowymi światłami ani dymem. Problem jest ze światłem ogólnie tzn. jest ciemno jak w czarnej dup...... ;) Jest to nowy lokal i nie wiem co będzie za jakiś czas.
Muszę chyba faktycznie przeanalizować zdjęcia i sprawdzić jakich ogniskowych najczęściej używam. Na pewno wiem, że do fotografowania teatrów ulicznych potrzebuje czegoś dłuższego a przede wszystkim jaśniejszego od 18-135.
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
jordi23 na początek warto zastanowić się nad Sigmą 17-50 ;-)
 

rbucz  Dołączył: 01 Gru 2006
Tak naprawdę najlepiej na APSC mieć zestaw: 17-50 (gdy bliżej) + 50-150 (gdy dalej). Warto wybrać szkła z cichymi silnikami (koncerty muzyki klasycznej, teatr) - stąd wymieniane Sigmy wygrywają uniwersalnością. S17-50 to poza tym świetne szkło "ogólnego przeznaczenia". Jako zoomy będą zdecydowanie wygodniejsze, gdy nie ma czasu na żonglerkę obiektywami (brak czasu, tłok). Z drugiej strony... gdy można sobie pozwolić na komfort, w sytuacji gdy mamy czas i nie wszystko musimy uwiecznić, świetne efekty uzyskuje się jasnymi stałkami. Raz, z racji ich z reguły znakomitego obrazka, dwa - ponieważ z racji swojej stałkowatości zmuszają do ruchu i szukania lepszych kadrów. Przykładowo, kilka razy udało mi się zrobić fajne fotki z koncertów używając wyłącznie FA77...
 
przemoo  Dołączył: 03 Lis 2009
również potwierdzam, zestaw dwóch sigm 17-50 i 50-150 sprawdziłby się bardzo dobrze. Miałem obie sigmy i szczerze je polecam
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Mam obie te Sigmy i potwierdzam, że to bardzo dobry, uniwersalny zestaw.
 

Andy_X  Dołączył: 09 Sie 2012
A ja jedną 50-150 właśnie miałem kupić ale zaczęła się licytacja ;-)
 

pawcio  Dołączył: 11 Maj 2007
Dziwna sprawa z tą Sigmą, ostatnio ją licytowałem (nie wygrałem) i znów jest dostępna. Ciekawe czy ktoś zwrócił czy ostatecznie nie kupił.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach