Oglądają się, bo to kłapnięcie to wyrafinowany dźwięk precyzyjnej mechaniki z "starych dobrych czasów". Wiadomo, że oceniamy subiektywnie, ale dla mnie ME-S to najbardziej tajniacki z moich Pentaksów. Wszystkie inne dźwięczą i szumią znacznie dłużej, a ten ma tylko jedno, krótkie, przyjemne pstryknięcie.Michciu76 napisał/a:Lubię mojego ME Super ale jak czasem kłapnie
Ta gąbka jest ponoć potrzebna żeby zmniejszyć wnikanie przypadkowego światła przez wizjer. Pamiętam wpisy tutejszych forumitów, co latami nie wklejali gąbki i jakoś im się lustro o matówkę nie rozbiło - więc to raczej nie to. Zresztą proponuję zrobić próbę na dłuższym czasie naświetlania. ME-Super większość hałasu generuje PO naświetleniu filmu.Generic napisał/a:Gąbkę tłumiącą lustro w jakim masz stanie?
O, ten jest cichy. Naprawdę cichy. Dyskrecji trochę tylko przeszkadza kadrowanie na zombie...Ryszard napisał/a:Do kieszeni: Canon G9 X
Pora zaakceptować, że stare pleśniaki mogą wymagać wkładu finansowego, który przewyższa ich rynkową wartość. Sam obiecałem swojemu ME-Super wyjazd do sanatorium...martinis napisał/a:Super A, ale ciężko go tanio w dobrym stanie wyrwać
K20D + D-BG2 + O-ME53 + DA21/3.2 | DA50/1.8 | SP90/2.8 AF + Metz 48 AF-1 --------- K-x + O-ME53 + DA35/2.4
ME Super + Winder MEII + M28/2.8 + Metz 32-Z2 ---------------------------------------- Do kieszeni: Canon G9 X
MX, ME i same stare manuale.
Polecam www.tomaszmichalski.com
Generic napisał/a:W sumie dużego doświadczenia nie mam. I każdy egzemplarz może być inny...
Ale tak z porównania ME, SuperA i MX to ME najlepiej brzmi. Nie wiem czy na pewno najciszej, ale jakoś tak najprzyjemniej.
Gąbkę tłumiącą lustro w jakim masz stanie?
Podobno Olympusy OM 1-4 są bardzo kulturalne, tylko trzeba by się w Zuiko do kompletu wyposażyć.
Swoją drogą widzę, że strasznie idą ceny wszystkiego w górę... Widocznie ja się fotografią tradycyjną zainteresowałem kiedy był "dołek" pomiędzy jej zmierzchem a renesansem dla nielicznych o-)
TM_Mich napisał/a:Myślałeś o MX-e?
Bardzo fajny i sprytny korpus.
Pentax K-5|ME-Super
Sigma 10-20 f/4-5.6, FA 35, Limited 70, A 50 f/1.7, Metz 48 AF-1
Marcinos76 napisał/a:Miałem Revueflexa i Chinona. Chinony wydają się nieco mniej masywne i lżejsze, co wcale nie oznacza, że mniej solidne. Znowu Revueflexy częściej trafiają się w bardzo dobrym stanie. Obecnie na Allegroszu jest nawet nówka sztuka, tylko że na M42 - za to ze świetnym 1,4/50. Cena zaporowa, no ale sam obiektyw jest wart połowę tego. W przypadku M42 Revueflexy są właściwie Chinonami.
Ogólnie Chinony mają jaśniejsze matówki i jakby większe wizjery. Niby to samo, a jednak trochę inne. Przynajmniej z moich obserwacji tak by wynikało. Najwyższe modele Memotron mają pamięć ekspozycji. Bardzo poręczne aparaty. Elektronika wytrzymuje zadziwiająco długo.
A może odpowiednik Porsta? Też są fajne, bardziej podobne do Revueflexów.
Jest jeszcze seria aparatów Carena - takie kundelki na bagnet K. Mam nawet jedną CX-300. Prościutki sprzęt, światłomierz na diodach, niestety brak GO.
Fajny jest tez Ricoh XR-10, ale w tych aparatach jednak potrafi nawalić elektrownia - kondensatory wysychają niestety.
Do streetfoto i noszenia wszędzie polecałbym to:
https://www.flickr.com/ph...ool-737831@N20/
Śliczne maleństwo, bez dalmierza, ale ma drabinkę w wizjerze i wskaźnik paralaksy. Mam takiego, niestety uszkodzonego. Są jeszcze inne modele, wyższe i lepiej wyposażone.
A może Canonet'ka 17? Obiektyw ma ostry jak brzytwa, nieduży aparacik.
Pentax K-5|ME-Super
Sigma 10-20 f/4-5.6, FA 35, Limited 70, A 50 f/1.7, Metz 48 AF-1
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl