dendrol  Dołączył: 25 Paź 2010
[obiektyw] Optotechnika trzyma mi obiektyw 3 miesiące.
Serwis w ramach naprawy gwarancyjnej trzyma mi obiektyw prawie 3 miesiące. Telefony i maile na razie na nich nie działają. Doradzcie jak i zachęcić do działania?
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
Hm, faktycznie nie ciekawie, nie orientuję się w obowiązujących przepisach, wcześniej była mowa o "trudnościach", ale 3 miechy to przesada.

A masz zapisane nazwisko/stanowisko kogoś z kim rozmawiałeś telefonicznie?
 
PiotrK.  Dołączył: 30 Maj 2017
pamiętaj, że jako konsument (zakładam że kupiłeś prywatnie) masz ustawową rękojmię sprzedawcy za wady ukryte towaru; tu trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy usterka wynika z wady ukrytej

jeżeli tak, to masz roszczenie usunięcia wady do SPRZEDAWCY, a on niech sobie radzi dalej; no i obowiązują go terminy
trzeba poczytać o stanie prawnym po grudniu 2014 - była ważna nowelizacja https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
 

iwasherebefore  Dołączył: 30 Paź 2016
PiotrK., Gdyby to było takie proste, jak piszą przepisy i skutecznie by to egzekwowano.... . :-|
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Niestety ale w przepisach nie ma określenia czasu w jakim ma być załatwiona reklamacja:
Cytat
Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania.
 

dendrol  Dołączył: 25 Paź 2010
W moim przypadku jest to naprawa gwarancyjna po naprawie odpłatnej w serwisie. W między czasie postanowiłem się przemuc i ich trochę ponękać telefonicznie tak 3 razy w tygodniu. Na dzień dzisiejszy obiecali mi wysłać gotowy obiektyw w poniedziałek. Obiektyw jest w serwisie od 14 lutego...
 
PiotrK.  Dołączył: 30 Maj 2017
z doświadczenia wiem, że monit w postaci pisemnej, wysłany listem poleconym jest skuteczniejszy niż rozmowa telefoniczna...
 

dendrol  Dołączył: 25 Paź 2010
No to możę idąc jeszcze dalej napisać nie do tego serwisu tylko do kogoś w centralii :-) . Z tego co słuchać takich przypadków jak mój jest więcej.
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Pisząc @ warto dopiąć kilka adresów @ więcej, po różnych działach. Szczególnie do jakiegoś prezesa ;)
 
PiotrK.  Dołączył: 30 Maj 2017
mnie zasadniczo chodziło o to, że pisząc monit mamy możliwość udokumentowania niewłaściwego wywiązywania się kontrahenta z umowy; firmy tego nie lubią, bo to twardy dowód np do dochodzenia praw w sądzie

Twoja sprawa dotyczy reklamacji usługi która była płatna; domyślam się, że płatną usługę wykonali względnie szybko, problem jest z ponowną naprawą - to jest argument w sporze, bo dowodzi działania w złej wierze
 

dendrol  Dołączył: 25 Paź 2010
Dziś kopnął mnie zaszczyt :evilsmile: otrzymałem naprawiony obiektyw.

Pytanie: czy kolejna wada sprzętu do uznania reklamacji powinna być ta sama, czy może być inna, ale istotna i nie z winy użytkownika ?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach