M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
W sumie masz racje, ja tego tez nie wiem. Generalnie nie lubię diesla, o wiele fajniejsze sa turbo benzyny i benzyniaki zagazowane. Wiem wiem każdy lubi cos innego.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
M.K napisał/a:
Jaki to ma sens - jakiś filtr zbiera zanieczyszczenia lotne, zeby nie dostawały sie do atmosfery, a potem auto jak zadecyduje samo wypala te zebrane cząsteczki na podobieństwo tego co spotkałoby je normalnie, i one trafiają i tak do atmosfery, tylko w jednej skumulowanej partii?

Ale filtr cząstek stałych, jak sama nazwa wskazuje wyłapuje te cząstki stałe, sadze czy co tam, które normalnie poszły by w powietrze, bo właśnie nie zostały spalone dokładnie.
I on, ten filtr je zbiera, zbiera i jak ma dużo to spala. Tworzy warunki do lepszego spalania tego co się nie dopaliło w komorze spalania. W powietrze ulatują produkty spalania tychże cząstek, które są mniej szkodliwe niż same cząstki.
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
M.K napisał/a:
Czyste teoretyzowanie, na pewno ma to wpływ na zasobność portfela prezesa firmy produkującej auta.

Raczej zgodzę się z poniższą wypowiedzią
opiszon napisał/a:
Prezesi pewnie woleliby robić auta bez DPF i innych pierdół ale za tą samą cenę

a potwierdza to cała zadyma wokół Volkswagena i oprogramowania silników które miało poprawiać wyniki podczas pomiarów testowych. To pokazuje jak duży problem mają koncerny ze spełnieniem wydumanych przez eurokratów norm.
lazar napisał/a:
chodzi mi o olaniu przez Mazdę trendu downsizingu

Myślę, że nie olewają tylko pewnie nie wierzą zbytnio w ideę downsizingu obawiając się ślepego zaułka i próbują iść w kierunku podobnym do silników wysokoprężnych, ale zasilanych benzyną. Bo póki co, to auta elektryczne jeszcze przez jakieś 20-30 będą raczej eko egzotyką, jeśli w ogóle się upowszechnią, już kiedyś były samochody elektryczne, ale jakoś nie rozwinięto, a ropa naftowa i paliwa z niej wytwarzane pogrzebały elektryki.
Wg mnie większą nadzieję na rozwój daje wodór, czy CNG, LNG i ewolucje LPG.

[ Dodano: 2018-07-10, 20:53 ]
Arti, z tego co czytałem cząstki sadzy wydalane przez starsze auta są dużym problemem dla ludzi którzy je wdychają. Ale nadal pozostają problemem tlenki azotu wydzielane z silników wysokoprężnych.

 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Gwiazdor napisał/a:
To kolejny przykład pogorszenia ergonomii w imie obniżki kosztów.

I chyba też mody? Bo części ludzi się to będzie podobać. To nie jest samochód dla osób lekko zwichrowanych klasyką, lubiących raczej inne rozwiązania.
Z drugiej strony, to chyba fajne w sumie jest, że możemy sobie wybierać, czy wolimy lekkie retro jak chociażby Fiat 500, czy może jednak hipsterskiego Cactusa...

[ Dodano: 2018-07-10, 21:15 ]
Hermes napisał/a:
Arti, z tego co czytałem cząstki sadzy wydalane przez starsze auta są dużym problemem dla ludzi którzy je wdychają. Ale nadal pozostają problemem tlenki azotu wydzielane z silników wysokoprężnych.

Ale filtry DPF mają na celu wyeliminowanie głównie rakotwórczych cząstek sadzy. No tlenki azotu to inna bajka i DPF na to nie ma wpływu.
Hermes napisał/a:
Wg mnie większą nadzieję na rozwój daje wodór, czy CNG, LNG i ewolucje LPG.

LPG jest "odpadem" w czasie produkcji benzyny, jak się skończą te wybuchowe dinozaury czyli ropa, to i o LPG będzie trudniej ;-) .
A ja tam coraz bardziej kibicuję hybrydom. No bo jak tak stoję w korku, to się zastanawiam, po co mi ten silnik paliwo zżera... dla klimy tylko? Potoczyłbym się na silniczku elektrycznym, jak jadę spokojnie na trasie to też to stado koni luzem się pasie. A jak chcę przyśpieszyć i są mi potrzebne, to w sumie mogłyby elektryczne Waty pomóc... Tylko ta cena...
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
Arti, cena nadal zaporowa, sporym problemem jest też zasięg elektryków. Dopóki jeździsz "dookoła komina" to dają radę, ale spróbuj pojechać z rodziną w góry, na mazury, że o zagranicznych wypadach nie wspomnę.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Hermes, dlatego ja mówię o hybrydach, elektryki jeszcze chyba długo nie...
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
Czytałem ostatnio o pojawiającym się na horyzoncie problemie, chodzi o kadm który na razie jest ważnym komponentem przy wytwarzaniu akumulatorów do samochodów. Zasoby światowe są ograniczone, a jak wzrośnie produkcja popyt również wzrośnie.
 
arekzg  Dołączył: 30 Wrz 2015
Arti napisał/a:

LPG jest "odpadem" w czasie produkcji benzyny,


A jeszcze z 10 lat temu benzyna była odpadem przy produkcji ON, paliw lotniczych i innych cięższych. No chyba, że jeszcze nadal jest.

[ Dodano: 2018-07-10, 21:35 ]
Penteusz napisał/a:
Trzeba było se dizli nie kupować. To dobre do koparek, walców i ciężarówek.

TAK!
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
Arti napisał/a:
mówię o hybrydach

Hybryda w mieście, nie mówię tu o Warszawie, ma jeszcze sens. Ale brałbym raczej pod uwagę hybrydy typu plug-in, posiadające większy akku, większy zasięg i większą prędkość jazdy maksymalną w trybie elektrycznym. Ale tu znowu cena swoje robi.
 
arekzg  Dołączył: 30 Wrz 2015
bakulik napisał/a:

Bo USA to duży i bogaty kraj i jeszcze się takimi rzeczami nie przejmują.

bo i nie muszą. Bo aż tak bardzo sobie podatkami sztucznie cen nie zawyżają.
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
Arti napisał/a:
LPG jest "odpadem" w czasie produkcji benzyny

Kilka lat temu próbowano w Polsce upowszechnić CNG, czyli sprężony gaz ziemny. Ale od jakiegoś czasu nieliczne stacje tankowania są w odwrocie. O ile zakup i rejestracja auta z instalacją na CNG jest w Polsce możliwa, to rejestracja używanego samochodu z instalacją CNG z zachodu jest praktycznie niemożliwa.

[ Dodano: 2018-07-10, 21:44 ]
Obecnie Volkswagen ma w produkcji Golfa z instalacją CNG.

 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
arekzg napisał/a:
A jeszcze z 10 lat temu benzyna była odpadem przy produkcji ON, paliw lotniczych i innych cięższych. No chyba, że jeszcze nadal jest.

Wszystko to jest wynikiem procesu rafinacji ropy naftowej, jak się skończy ropa to nie będzie ani benzyny ani LPG ani ON.
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Dlaczego LPG jest odpadem. Przecież więcej niż pół Polski gotuje zupki na propanie-butanie.
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
JacekK, dla większości świata tzw. flaki zwierzęce są odpadem, a w Polsce przyrządza się z nich flaki w rosole, flaki po zamojsku...
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Tak jest. A kwaśne mleczko do ziemniaczków to inaczej. Tak w nawiasie "flaczki" to żołądek wołowy.

 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
A kiszone ogórki?

[ Dodano: 2018-07-10, 21:58 ]
W Brazylii dla odmiany jeżdżą na etanolu, bo mają dużo trzciny cukrowej, z jej odpadu melasy pędzą alkohol i dolewają do paliwa. Stąd i w europie pojawiają się benzyniaki bi-fuel, czy jak je tam określają. Bodaj Ford oferował takie auta.

[ Dodano: 2018-07-10, 22:02 ]
W tej całej ekologii, eeee to z eko to raczej ekonomia, najbardziej smuci mnie zmierzch samochodów jakie znam i rozumiem. Mam nadzieję, że przed śmiercią będzie mi dane polatać jakimś V6 tak ze 3, 3.5 litra. Koniecznie wolnossący. O V8 nawet nie śmiem marzyć, raczej mnie nie będzie stać.
 
lazar  Dołączył: 23 Cze 2010
Hermes napisał/a:
A kiszone ogórki?

[ Dodano: 2018-07-10, 22:02 ]
W tej całej ekologii, eeee to z eko to raczej ekonomia, najbardziej smuci mnie zmierzch samochodów jakie znam i rozumiem. Mam nadzieję, że przed śmiercią będzie mi dane polatać jakimś V6 tak ze 3, 3.5 litra. Koniecznie wolnossący. O V8 nawet nie śmiem marzyć, raczej mnie nie będzie stać.

Co do V8 podpisuję się lewą i prawą ręką :-) Jeździłem już B6, bardzo miłe doświadczenie, dzięki Kytutr :-B
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
Hermes napisał/a:
Mam nadzieję, że przed śmiercią będzie mi dane polatać jakimś V6 tak ze 3, 3.5 litra. Koniecznie wolnossący.
lazar napisał/a:
Jeździłem już B6, bardzo miłe doświadczenie, dzięki Kytutr

Hermes, jak widzisz, prawie wszystko jest do zrobienia. Zgłoś się do mnie na następnym PPD :-)
Lazar, cieszę się, że się podobało :-)
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
Mareczku, mam zasadę nie powożenia obcymi furami, zwłaszcza jeśli mnie na nie nie stać. I druga sprawa, lubię sobie depnąć, a nie każdy to toleruje.
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
Hermes, no trzeba będzie się wybrać na tor.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach