zipzip  Dołączył: 06 Sty 2010
No, nieźle załadowany, ale na tym ujęciu z górki było ;-)
http://ijon.info/galeria/d/14802-3/imgp1225.jpg
 

komtur  Dołączył: 04 Cze 2008
TM_Mich napisał/a:
ja zrobiłem to inaczej. Poprostu wsiadłem na rower i zrobiłem kilka próbnych kołek. Przy zasiadaniu z roweru nie odbiłem jajek o ramę, co oznaczało że wysokość ramy jest ok.

To oznacza, że masz wystarczający przekrok (z grubsza odległość czułych elementów od ramy, kiedy stoisz nad nią). Ja pisałem o metodzie pozwalającej ustalić dość dokładnie wysokość siodła. Przy długich dystansach 1 cm potrafi robić dużą różnicę. Dochodzi jeszcze położenie poziome siodła. Ogólnie to niezbyt prosta sprawa.
A przekrok w nowych ramach w ogóle jest duży - rower jest bezpieczniejszy, łatwiejszy do opanowania, a rama bardziej kompaktowa. Siedząc na takim rowerze nie ma się wrażenia dosiadania mostu ;-)
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ja kupiłem rower przez internet (nigdy więcej już tego nie zrobię) bez obejrzenia/przymierzenia i właśnie się tak okazało, ale roweru już nie dało się odesłać. Teraz czeka mnie oswajanie lęków i może jakieś dodatkowe wydatki (bo ja wiem - siodło, sztyca). Na pewno zacznę od dokładnego ponownego sprawdzenia przekroku, bo może się okazać, że jednak to rower nie dla mnie.
 

TM_Mich  Dołączył: 08 Wrz 2009
komtur, ale ja mam stary rower. Katalogowo, to on jest z rocznika 2007.
 

wiktor33  Dołączył: 19 Kwi 2006
powalos napisał/a:
fuen napisał/a:
w Wielkopolsce piaszczyste dukty wyglądają raczej tak:

https://get.google.com/albumarchive/116912665421155660230/album/AF1QipNmXXaJ9M99pwmvUV24vHGvtFHz1pXFPiiByDcE/AF1QipO2kvy6fEmU_BKwzNS6qmRYNW9MRmPgcXqPANkP
https://get.google.com/albumarchive/116912665421155660230/album/AF1QipPOH8xxFD4Omal7_DKpxcrEQp_yNlugg9zg-ajs/AF1QipMvbsD8EAxkz9lmNdCllfV84hVlb82plvlVBy6a


O, ,o o . Takie właśnie mam drogi (oczywiście nie wszystkie) na terenie WPN. Podobne zresztą są na terenie Puszczy Noteckiej w rejonach gdzie od czasu do czasu bywam. Pzdr

O, to polecam fatbike, na początek choćby taki: https://www.jula.pl/catal...AiABEgIfa_D_BwE
 

irek83  Dołączył: 10 Paź 2014
Cześć,
Powoli zbliża się zima więc zaczynam myśleć o rowerze ;-)
Jako że moja wiedza ogranicza się do tego co przeczytam w internetach chciałbym poprosić obeznanych w temacie czy Scott Sub Cross 20 to dobry rower na przejażdżki po drogach utwardzonych i leśnych sciezkach. Jest tego tyle, że bardzo ciężko jest się na coś zdecydować. Może macie jakieś inne typy którym warto się przyjrzeć i w następnej kolejności namacalnie sprawdzić w sklepie. Pewnie będę chciał dokupić błotniki i bagażnik, te rowery z fabrycznie w nie wyposażone jakoś mnie nie przekonują.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
irek83, jak na rower krosowy i pod sakwy moim zdaniem dobry wybór. Dobrze wyposażony, tarcze hamulcowe, cena dobra. Jeżdżę na podobnym Authora. Świetnie się sprawdza nawet w górach. Jedyne co zmieniłem, to opony, po tygodniu rozdarłem fabryczną, zwykłego slika cross.
 

irek83  Dołączył: 10 Paź 2014
rychu, muszę się wybrać do sklepu na jazdę testową, dzięki :-B
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
irek83, koniecznie. Bez tego nie dobierzesz wielkości ramy. Polecam błotniki Velo 42 Urban.
 

irek83  Dołączył: 10 Paź 2014
rychu, dzięki, byłem dzisiaj w rowerowym i nie znalazłem tego Scotta, ale wpadły mi w oko Cannondale Quick CX 2 i CX3, co myślisz o tych rowerkach ?
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Trudno mi się odnieść, to już chyba wyższa półka.
 

Color  Dołączył: 09 Mar 2015
irek83, Cannon to podobnej klasy rower. W tym przedziale cenowym nie wiele się różnią. Cannondale to prekursor różnych dziwnych (ale skutecznych) rozwiązań rowerowych. Marzenie wielu adeptów kolarstwa. Podobnie jak Scott. To marka, która generalnie raczej chały nie wypuszcza. Mam wielki sentyment do tej marki. Scott to mój pierwszy prawdziwy góral, który służył mi bardzo długo i na którym przeżyłem mnóstwo przygód.
Reasumując do 5000 zł (ja wiem, że płacisz w £) - wybierz ten, który bardziej Ci się podoba. Są podobne technicznie. Zwracałbym uwagę na hamulce- jak tarczowe to tylko hydrauliczne. Zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad stosunkiem dróg twardych (asfaltowych) do dróg leśnych / górskich / piaszczystych. Może klasycznego górala na szerszych kapciach?
Sam jeżdżę na 2.25". Ale to nie znaczy, że Ty musisz ;-) Opory na asfalcie są potężne. Ale na piachu ja jadę, a inni prowadzą ;-)
 

komtur  Dołączył: 04 Cze 2008
Color napisał/a:
To marka, która generalnie raczej chały nie wypuszcza.

Właśnie. Cannondale to z reguły i dziwactwa (często bardzo dobre i przemyślane), i bardzo wysoka kultura wykonania jednocześnie. Akurat Cannondale Quick CX 2 i CX3 to bardzo zwyczajne konstrukcje bez ekstrawagancji. Osprzęt klasy hmm... średniej. Adekwatnie do ceny. Cannondale ogólnie jest drogi. Jeśli chodzi o ekstrawagancje, to taki F-Si 2019 jest dopiero w ich stylu :mrgreen: Jednopółkowy Lefty i "krzywy" tylny trójkąt... Piękny, świetny sprzęt.
 

Color  Dołączył: 09 Mar 2015
komtur, czy mnie się wydaje czy to tylko zbieżność nicków? Czy Ty przypadkiem nie ujeżdżałeś Radona?
 

irek83  Dołączył: 10 Paź 2014
Bardzo spodobał mi się ten Cannondale Quick CX 2, wydaje mi się że spokojnie poradzi sobie na leśnych ścieżkach a po ulicy będzie radził sobie dużo lepiej niż typowy góral. Gwarancja na ramę jest dożywotnia i to świadczy o jakości roweru, hamulce posiada hydrauliczne, ale to są chyba najtańsze dostępne z rodziny Shimano. Będę musiał się potargować trochę bo przekracza mój budżet ;-) jazda testowa co prawda po asfalcie tylko, ale bardzo przyjemnie się jeździło.
 

komtur  Dołączył: 04 Cze 2008
Color napisał/a:
Czy Ty przypadkiem nie ujeżdżałeś Radona?

Przypadkowa zbieżność. U mnie Orbea. A dawniej Merida. Ale Merida była ładnych kilka lat temu. ;-)

[ Dodano: 2018-11-17, 22:45 ]
irek83 napisał/a:
Gwarancja na ramę jest dożywotnia i to świadczy o jakości roweru, hamulce posiada hydrauliczne, ale to są chyba najtańsze dostępne z rodziny Shimano.

Ramy robią przeznakomite. A te hamulce nie są złe. Łatwy serwis i działają przyzwoicie. Nie będziesz raczej na tym zjeżdżał 10 km po kamieniach w Alpach. ;-)
 

irek83  Dołączył: 10 Paź 2014
komtur, no ja się kompletnie nie znam na osprzęcie, jest tyle tego, że głowa mała. Może coś doradzisz ?
 

Color  Dołączył: 09 Mar 2015
Rowery troszkę kupuję się sercem ;-) Jeśli podoba Ci się ten Cannondale to brałbym. Gwarancja Cannona na ramę to standard. W ogóle popatrz troszkę na YT - sporo reklamowych filmików zachęcających do zakupu ;-) Firma z tradycjami, która wie jak zareklamować swój produkt. Nie pokazują zalet swoich produktów tylko wciągają widza w przygodą, którą można przeżyć tylko na ich rowerach ;-)
komtur, na forumrowerowe.pl był "komtur" z Wrześni, który kiedyś jeździł na Radonie - taka niemiecka marka, która ramy robiła gdzieś na Dalekim Wschodzie, wyposażała je w dobry sprzęt i potem sprzedawała właściwie tylko wysyłkowo. Sam się na takie coś skusiłem. Nie żałuję :-)
 

komtur  Dołączył: 04 Cze 2008
Color napisał/a:
Jeśli podoba Ci się ten Cannondale to brałbym.

Otóż to. To na pewno porządny rower. Może uda się coś utargować i będzie dobrze.
A co da Radona, generalnie niemieckiego, to do komtura pasuje. Ogólnie germańsko. :mrgreen:
 

irek83  Dołączył: 10 Paź 2014
Teraz dopiero do mnie dotarło że ten rower ma koła 27,5. Czy 29 nie będą lepsze jak na styl mieszamy z przewagą jazdy po ubitych drogach ? Na dodatek cx2 ma jedną zembatke na przodzie i 11 na tylnym kole, czy to jest wystarczająca ilość do swobodnej jazdy ?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach