*ist DS + DA 35/2.4 | K20D + D-BG2 + O-ME53 + DA 21/3.2 | Samyang 8/3.5 | Tamron 90/2.8 | Metz 48 AF-1
K-5 II + D-BG4 + O-ME53 + DA 18-135/3.5-5.6 | DA 55-300/4.0-5.8 | DA 50/1.8
ME-Super + Winder ME II + M 28/2.8 | K 50/1.4 | Metz 32 Z-2
...żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi, bo nie jesteś sam...
Aparaty szczęścia nie dają...
...żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi, bo nie jesteś sam...
Aparaty szczęścia nie dają...
...żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi, bo nie jesteś sam...
Generic napisał/a:nie trzeba do tego żadnego konwertowania/przekształcania sygnału, po prostu różnicę między źródłem a tymi dwudziestoma bitami się wypełnia zerami. Ale jak jest to by trzeba pytać autora aplikacji.
Oczywiście wszystko teoretycznie o-)
K-30, MZ-50, ME, EX1. 29er.
https://barmiska.blogspot.com/
barmiska napisał/a:
Jak by różnica była "tylko" wypełniona zerami, to np. dźwięk byłby cichszy
Generic napisał/a:Hm. Jeżeli bierzemy pod uwagę modyfikacje sygnału w odtwarzaczu, to wymaga ona rekwantyzacji sygnału a to będzie zawsze obarczone jakimś błędem. I będzie on zależał od sprzętu na którym jest to przeprowadzana - bo ma to wpływ na poziom precyzji obliczeń - i pewnie samego algorytmu. To w takim wypadku faktycznie co mamy na wyjściu będzie zależało od aplikacji.
Ale pytanie było o jakość tego, co wychodzi ze źródła i zostaje wysłane do DACa. Czy ona od czegoś w źródle zależy.tomek_j napisał/a:O jakości tego co wyjdzie z DAC decyduje końcowy konwerter "cyfra/prąd " i układy analogowego filtra dolnoprzepustowego za DAC.
"Les adultes sont déserteurs" - L'enfance, J. Brel
"Dorośli są dezerterami" - L'enfance (Dzieciństwo), J. Brel
tomek_j napisał/a:Co masz na myśli mówiąc "rekwantyzacja"?
Aparaty szczęścia nie dają...
Nie zgodzę sie. Oversampling to sposób na obniżenie kosztów, całkiem skuteczny bo w efekcie mamy bardzo dobry dźwięk za grosze. :)tomek_j napisał/a:W każdym obecnie stosowanym DAC jest wykonywane nadpóbkowanie (oversampling) , czyli wstawianie próbek zerowych i cyfrowe filtrowanie dolnoprzepustowe tego co potej operacji dostaniemy. W teorii filtr oversamplingu można lepiej lub gorzej zaimplementować, ale w praktyce na obecnym poziomie technologii pewnie będzie tak samo. O jakości tego co wyjdzie z DAC decyduje końcowy konwerter "cyfra/prąd " i układy analogowego filtra dolnoprzepustowego za DAC.
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
Gwiazdor napisał/a:
Nie jest to ani wstawianie próbek zerowych ani filtr dolnoprzepustowy. To jest "zastępowanie" bitów wyższą częstotliwością i przesuwanie błędów (słyszalnych jako szum) w obszar niesłyszalny. Oczywiście, że można go różnie oprogramować. I w praktyce tutaj są różnice.
Oczywiście, że mogą być różnice w samych konwerterach (czyli zmianie cyfry na prąd) ale tutaj różnice są minimalne.
Długo niedoceniany element to stabilność zegara. Bez wiedzy o jitterze projektanci poprawiali układy a nadal wychodziło nieciekawe (dźwiękowo).
Gwiazdor napisał/a:PS: zmiana sygnału 16 bitowego na 24 bitowy poprzez dodanie 4 zer na końcu jest najprostsza i zachowuje oryginalny sygnał, ale nie wykorzystuje pełnej dynamiki systemu 24 bitowego.
K-30, MZ-50, ME, EX1. 29er.
https://barmiska.blogspot.com/
Szum kwantyzacji to też jest błąd. Błąd powstaje też przy każdym zmniejszeniu ilości bitów.tomek_j napisał/a:Nie chodzi tu o błędy (jakie?) tylko głównie o szum kwantyzacji właściwy dla każdej konwersji A/C
tomek_j napisał/a:Te nowe próbki możemy interpolować on-line, ale to wymagałoby dużych mocy obliczeniowych.
Te konwertery to jakieś Xeony muszą mieć wbudowane.tomek_j napisał/a:Z tego powodu silne nadpróbkowanie stosuje się w konwerterach jednobitowych ( lub kilku-bitowych) typu sigma delta.
Na pewno pierwszy CD Philipsa miał przetwornik 14 bitowy, bo nie potrafiono zrobić 16 bitowego (w sensownej cenie).tomek_j napisał/a:Co ciekawe podobno przy tworzeniu standardu CD inżynierowie Philipsa chcieli zapisu 14 bitowego i usuwania szumu kwantyzacji w taki sposób. Podobno nie zgodzili się na to ci z Sony i zostało 16 bitów .
Oj tam, zero to zero. Oczywiście że 8.barmiska napisał/a:(trzeba by dodać 8 zer )
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
Gwiazdor napisał/a:A dlaczego różne transporty brzmią różnie podłączone do tego samego DACa? Przyczyną jest jitter. To on wprowadza zakłócenia w dźwięku. Im lepszy nadajnik i odbiornik sygnału cyfrowego tym mniejszy jitter. Do tego stabilność sygnału zegara może zepsuć zła konstrukcja urządzenia.
Pozdrawiam
Arti
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
...żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi, bo nie jesteś sam...
Gwiazdor napisał/a:A kto pisze o wycinaniu instrumentów?
M.K napisał/a:Pojawia się mnóstwo detali, które wcześniej nie były w ogóle słyszalne.
M.K napisał/a:Sygnały cyfrowe się różnią.
Pozdrawiam
Arti
Arti napisał/a:Ten sam sygnał cyfrowy, przetransportowany różnymi drogami, po optyku, miedzi, wifi, psie niosącym pamięć USB się nie różni.
...żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi, bo nie jesteś sam...
Pies? Jaki pies? Rosenzweigowa ma na sprzedaż psa?Arti napisał/a:Ten sam sygnał cyfrowy, przetransportowany różnymi drogami, po optyku, miedzi, wifi, psie niosącym pamięć USB się nie różni.
"Les adultes sont déserteurs" - L'enfance, J. Brel
"Dorośli są dezerterami" - L'enfance (Dzieciństwo), J. Brel
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl