arekzg  Dołączył: 30 Wrz 2015
Zbyt mało zrobiłem w 2019, aby cóś więcej robić.
Ograniczę się na założeniu czystego, nasmarowanego łańcucha - jeżdżę na 2 łańcuchy.
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
Złożyłem w tamtym tygodniu tak na szybko na razie...

Wyszedł bieda-retro-29er o-)
Trafiłem ramę cr-mo na mufach co mieści opony 29x2,25... No prawie, w widelcu był problem minimalny.
Mają zostać hamulce canti, napęd wpadnie jakiś inny. 2x10 albo 1x10 jak dojdę czego potrzebuję i ile będzie kosztowało...
Sztyca musi być czarna a pancerze brązowe. Do tego myślę uszyć taką oldschoolową trójkątną torebkę pod ramę. Brązową rzecz jasna o-)

Byłem raz w lesie, wytłukło mi tyłek, fajnie. A teraz to do pracy nim jeżdżę bo już nic innego nie wolno o-\
Ale do pracy lepszy jednak porteur. Też bym wstawił ale okazuje się, ze nie mam zdjęcia żadnego pod ręką. To może jutro jak nim przyjadę do pracy.
 

Rivelv  Dołączył: 17 Sie 2008
jaki zgrabny :-)
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
Ano zwarty taki...
Chyba nawet za bardzo, bo przy mocniejszym skręcie i pedałowaniu za łatwo się zawadza czubkiem buta o oponę o-P
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
Fajna rama i CroMo :-B Taki klasyk, według mnie oczywiście, lepiej by wyglądał i jeździł na oponach tak 28 do 32. A 29 sztywny na ramie slopingowej.
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
Nie ma takich starych i tanich ram. Niby wraca "moda" na CroMo, ale co modne to drogie, reszta aluminiowa. I sama nowa geometria nie jest retro o-)
Zamierzenie było na jak najszersze opony, niskie ciśnienie i leśne ścieżki.

Na utwardzone nawierzchnie i do pracy jest ten na oponach 37:

Też mufy, nawet ładne, ale brak informacji o stali. Koła były 635 więc wrzucone nowe z Nexusem.

Opona robi MEGA różnicę. Na Puchu znacznie lżej się dojeżdża do pracy.
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
Ostatnio na CrMo popełniłem takie retro połączone ze współczesnością:


Większość elementów z epoki (deore 739/750), kultowy Bomber Z2, itp. ale kilka komponentów wpadło współczesnych.
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
michal5150, fajny :-B
 
barmiska  Dołączył: 27 Sie 2014
Jeździć nie można, ale składać można :-)
Od dawna chciałem odbudować mój pierwszy rower "MTB", który kupiłem od znajomego...
Zawsze brakowało mi widelca. No i niedawno znalazłem na Aliexpresie widelce karbonowe w cenie niższej niż aluminiowe :-)
Długo się nie opierałem :-)

Puzzle. Nie wszystkie części znalazły się w końcowej układance. Kilka jeszcze przyniósł kurier. Dzięki DPD! Dzięki GLS!


Wersja zero: bez hamulców i bez zmiany biegów:


I aktualny stan:



Rower nadal jest na mnie za mały :-) ale za to zwinny.
Sztyca od leżenia w piwnicy wcale się nie wyprostowała, odbudowa nie była całkiem bezkosztowa, bo choć wszystkie brakujące części były "z promocji", to jednak się ich trochę uzbierało. Ale na tym polega hobby :-)
Przy okazji dowiedziałem się że hamulce hydrauliczne shimano przychodzą w 2 częściach (klamka i zacisk z przewodem), że w piaście kulki mogą być zmielone, i że stary zestaw ( amortyzator RST Judy 2 + hamulec v-brake + klamka) ważył prawie 2,7kg, a nowy (chiński karbon + tarczówka hydrauliczna + tarcza 160) waży 1,1kg.
Przerzutka SRAM 3x10s Exact Actuation nie działa z manetkami 3x8 1:1. Dobrze że miałem jeszcze inną starą w systemie 1:1.

Odczucia z jazdy: To kiedyś były takie wąskie kierownice?!?! :-D

Jak (i kiedy!?) zestaw przejdzie "test drogowy" to pewnie do drugiego roweru też kupię taki widelec :-)

Pzdr.
 

Rivelv  Dołączył: 17 Sie 2008
no no jest moc :-)
najlepsze są wnioski :)
 
mirekin  Dołączył: 03 Gru 2008
Fajna maszyna. :-)
 
barmiska  Dołączył: 27 Sie 2014
Po wstępnym objechaniu wskrzeszonego srebrno-czarnego sztywniaka mam jeszcze kilka wniosków, przemyśleń i porad :-)

Kupiłem jednak nowe opony, CST B-FAST. To brzmi dumnie :-) Są lekkie i mają bieżnik o który mi mniej więcej chodziło.
Jednak rozmiar 26x1,95 jest o milimetr węższy niż opona w rozmiarze 26x1,75, również CST, tylko stary model.
Co prawda B-FAST jest dość "wysoki" na obręczy, ale wąski, więc toczy się dobrze po asfalcie i ubitym szutrze. Po piasku średnio (bo wąski), po błocie nie miałem okazji.

W kupionym (TANIO) widelcu nie ma takich blokad przy szybkozamykaczu, żeby się nie przesuwała ośka.
Za słabo zacisnąłem QR, za mocno przyhamowałem, ośka się przesunęła, opona zaczęła trzeć o widelec (wtedy jeszcze to była gruba opona), no i mam rysę od wewnątrz na widelcu.
Teraz zacisnąłem mocniej, problem nie występuje, ale ponoć to znany problem przy widelcach bez tych wystających elementów przy QR w połączeniu z tarczówkami i słabym zaciskiem.

Polecam wymieniać co jakiś czas pancerze i linki do przerzutek, ale hamulcowe od razu też (jak się ma linki :-) ).
Nowe linki + regulacja przerzutki (jeśli trzeba) potrafią bardzo poprawić jakość zmiany biegów. A jak do tego się doda zmianę łańcucha i kasety (jeśli trzeba), to się jeździ jak na zupełnie innym rowerze - lepszym!
W swoim zmieniam linki i pancerze co 1-2 lata i nie ma takiego efektu wow!, ale zmieniałem w rowerze siostry, w którym miały już 6 lat i zmiana biegów była albo utrudniona albo czasem niemożliwa. Po wymianie linek i pancerzy i wyczyszczeniu przerzutki biegi wchodzą lekko, szybko i precyzyjnie. Wymieniłem też łańcuch.
Wiem że niektórzy mają osprzęt "od nowości" 20 lat i niby działa, ale ile ma biegów i ile razy był w błocie, deszczu czy piachu?
A i w takim rowerze wymiana w.w. rzeczy może zdziałać wiele. Tak że polecam.

Jutro mam urlop i jadę się posnuć po lasach i łąkach wokół Kalet i Miasteczka Śląskiego. :-)
 

Rivelv  Dołączył: 17 Sie 2008
tak w sumie nic nadzwyczajnego - ale może komuś się spodoba :-)
od razu mówię że to nie moje i nic z tego nie mam
ale nie mogę znaleźć wątku z zabawnymi aukcjami - a ta tutaj pasuje

https://www.olx.pl/oferta...html#2478bf782f
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Muszę w swoim pomykaczu (Author Basic SX z 2005 r.) wymienić korby. Suntoury straciły zęby, więc się zastanawiam nad Shimano Acerą lub Alivio. Jest coś innego wartego zainteresowania w opcji budżetowej (mało jeżdżę)?
 

Color  Dołączył: 09 Mar 2015
Enzo napisał/a:
Muszę w swoim pomykaczu (Author Basic SX z 2005 r.) wymienić korby. Suntoury straciły zęby, więc się zastanawiam nad Shimano Acerą lub Alivio. Jest coś innego wartego zainteresowania w opcji budżetowej (mało jeżdżę)?

Zdecydowanie Shimano. Raczej nie odczujesz wielkiej różnicy w działaniu Acera / Alivio. Brałbym to co ładniejsze lub to, co tańsze.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Ja bym brał to co Ci wejdzie na oś. Lub wymienić całość. Wymieniałem niedawno korbę w Authorach dwóch i okazało się że to nie takie proste. Chciałem Shimano, ale nie ma na kwadrat, chciałem wymienić support, okazało się, że są inne dlugošci osi i trzeba by wymienić przerzutkę. Nawet w dobrym sklepie nie potrafili mi doradzić. Sountury to ta klasa co Alivio tylko tańsze. Kupiłem więc. Mam 3x9 , może w innych konfiguracjach będzie łatwiej.
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
rychu napisał/a:
Wymieniałem niedawno korbę w Authorach dwóch i okazało się że to nie takie proste

Dlatego wyjątkowo chcę oddać rower do serwisu. Nie mam klucza do suportu, a nie chce mi się z tym szarpać. Resztę sobie ogarnę.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Cytat
Dlatego wyjątkowo chcę oddać rower do serwisu.

To spoko, pewnie będą wiedzieć, że wymieniając napęd należy wymienić kasetę i łańcuch :-D
 
arekzg  Dołączył: 30 Wrz 2015
Enzo napisał/a:
korby

Kilka lat temu, korba SLX M660
Świetna jest! Ale najwięszy blat amelinowy. Po 711 km wymieniłem na ze 2, 3 grupy niższy stalowy.
 

fuen  Dołączył: 13 Lis 2012
Co było nie tak z aluminiowym?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach