pawelek-79  Dołączył: 06 Wrz 2006
A tam. Fuji zrobił sobie markę na matrycach o zwiększonej dynamice. Pentax też mógłby pójść w tę stronę i budować markę na uszczelnianych korpusach. Niech jeszcze będą odporne na zanurzenie, to już w ogóle szał.
A co do dynamiki (zdjęcia podlinkowane z fujiklub.pl), wystarczy pokazać zdjęcia, jakie da się zrobić, bez kombinowania ze statywami, filtrami połówkowymi, wielokrotną ekspozycją, czy składaniem zdjęć:








Nie wiem czy zdjęcia wyjątkowe, ale biorąc pod uwagę, że przy pomocy pojedynczej ekspozycji i bez filtrów można takie zdjęcia zrobić... :-D

[ Dodano: 2009-03-23, 17:39 ]
A dodam, że podwójna matryca też ma wady. Bawiłem się w wyciąganie rafów i czasami bardzo brzydkie artefakty wychodziły przy niezbyt dużym forsowaniu (w ACR). Niestety nie pokażę, bo dysk padł.
 

Mariusz_CH  Dołączył: 30 Gru 2008
Tego mi właśnie potrzeba w klasie cenowej rzędu 2500 - 3500 PLN, najlepiej z bagnetem K coby szkiełek jeszcze dokupić w miarę po pieniądzach. I niech mi nikt nie pisze że amator nie widzi różnicy w dynamice matrycy...
 

Grendel  Dołączył: 31 Gru 2006
a ja nie rozumiem co to znaczy semi-profi :) Albo ktoś potrzebuje jakiejś funkcji, albo nie (np. pc-sync pozycjonowane jako semi-profi w czasach kiedy żarówkę błyskową można za 50zł kupić, jest imho nieporozumieniem). Reporterka to pro czy semi-pro? Fotografia górska na potrzeby portalu internetowego i pokazów publicznych to semi-pro, czy amatorka? A kiedy zdjęcia opublikuje NG to automatycznie to samo zdjęcie zrobi się PRO?

Dla mnie (i tylko dla mnie!) jednym z wyznaczników "profi" jest uszczelnienie korpusu - dla mnie fotograf, czy to reporter, czy fotograf przyrodniczy itd. ma mieć możliwość fotografowania w ekstremalnych warunkach nie obawiając się padu elektroniki w kluczowym momencie. Drugi element profi (dla mnie) to gwarancja OKREŚLONEJ trwałości mechanizmów. Czy będzie to 100, 150 czy 200 tysięcy klatek to już mało ważne - ma być PRZEWIDYWALNE, żeby profi z odpowiednim wyprzedzeniem mógł zmienić korpus na nowy.

Kolejny element profi to przewidywalna i perspektywiczna polityka producenta - mam wiedzieć co ile lat mam sobie planować wymianę sprzętu i w jakim kierunku to pójdzie. Ktoś może psioczyć (ja psioczę :)) na archaiczny układ guzików na korpusie (w sensie: mogłyby być gdzie indziej a w tym miejscu coś bardziej pożytecznego), ale to właśnie element przewidywalności systemu. Profi ma wziąć aparat danego producenta i nie zastanawiać się gdzie co ma wcisnąć. To powinno być naturalne, tak długo jak porusza się w obszarze systemu.

Jak widać jestem dziwny - dla mnie profi to nie element aparatu, ale raczej ogólna polityka producenta.
 

SiekaSS  Dołączył: 11 Maj 2008
Wniosek jest prosty z tej dyskusji niżej...jak ktoś chce się poświęcić fotografii to nie kupuje aparatu z nagrywaniem filmów w Full HD :mrgreen: do tego służą kamery :!: Ja myślę że Pentax Nie Umarł a to co piszą na optyczne to chwilowy upadek...poczekamy zobaczymy... :roll:
 

Szumak  Dołączył: 18 Cze 2007
Grendel napisał/a:
a ja nie rozumiem co to znaczy semi-profi

Ja też nie wiem co to jest semi-profi, ale ThomFoto cały czas tylko o tym nawija, więc to na pewno coś złego. :evilsmile:
 

ThomFoto  Dołączył: 07 Lis 2006
zaawansowany amator oczywiście że widzi róznice w DR i wie że matryca w przyszłościowym k30 ma sporo do poprawienia w tym temacie. problem w tym że P zamierza kierować swoje produkty do entry level a tu mało kto zwraca uwagę na takie parametry. obracany ekranik, filmy HD, programy tematyczne owszem. ale nie DR bo tym ciezko bedzie tym sie "chwalić" w materiałach reklamowych kierowanych do klientach którego wczesniej chciało sie pozyskać białym kolorem body. to już najnizsza połka. dalej już tylko lustrzanki bez lustra w co też samsung zaczyna wchodzić. gdzie w takiej strategii miejsce na DR, FF i przygotowanie szkieł pod takie korpusy?
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Grendel napisał/a:
Drugi element profi (dla mnie) to gwarancja OKREŚLONEJ trwałości mechanizmów


Nikt ci nie da takiej. Masz gwarancję na ROK. (ew. dwa.)
 

Grendel  Dołączył: 31 Gru 2006
alkos napisał/a:
Grendel napisał/a:
Drugi element profi (dla mnie) to gwarancja OKREŚLONEJ trwałości mechanizmów


Nikt ci nie da takiej. Masz gwarancję na ROK. (ew. dwa.)


Ale jeśli producent jest pewien swoich rozwiązań, może wprowadzić swoisty assistance (patrz:nikon).
 

ThomFoto  Dołączył: 07 Lis 2006
akurat z trwałością Pentax problemów nie ma. jakoś nie słychać aby korpusy ulegały jakoś szybszemu zużyciu niż wyroby konkurencyjnych firm a wrecz odwrotnie. k10/k20 to bardzo solidne i trwałe konstrukcje

 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Grendel napisał/a:
Ale jeśli producent jest pewien swoich rozwiązań, może wprowadzić swoisty assistance (patrz:nikon).


Patrze: Nikon. Jaki assistance?!
 

Szumak  Dołączył: 18 Cze 2007
Grendel napisał/a:
Reporterka to pro czy semi-pro? Fotografia górska na potrzeby portalu internetowego i pokazów publicznych to semi-pro, czy amatorka? A kiedy zdjęcia opublikuje NG to automatycznie to samo zdjęcie zrobi się PRO?

Amatorka to wszystko to co ja robię, a reszta mnie delikatnie rzecz ujmując nie obchodzi.
Ja nie muszę się dowartościowywać używając sprzętu z górnej półki, którego możliwości i tak nie wykorzystam nawet w kilkunastu procentach.
Fotografia jest dla mnie sposobem spędzania wolnego czasu i źródłem dobrej zabawy i chcę móc cieszyć się tym bez napiętych terminów, pogoni za pieniądzem, zleceniami i ślęczeniem po nocach tylko po to by klient był zadowolony i więcej zapłacił. To jest właśnie amatorka.
 

ThomFoto  Dołączył: 07 Lis 2006
Szumak napisał/a:
chcę móc cieszyć się tym bez napiętych terminów, pogoni za pieniądzem, zleceniami i ślęczeniem po nocach tylko po to by klient był zadowolony i więcej zapłacił.


a co mają zrobić userzy Pentaxa dla których powyzsze ma znaczenie.? trochę stają pod ścianą jeśli chodzi o decyzję co dalej. a byłoby naprawde super miec k30 na spacer z rodzinką i coś pokroju k3d FF do pracy
 

Szumak  Dołączył: 18 Cze 2007
ThomFoto napisał/a:
a co mają zrobić userzy Pentaxa dla których powyzsze ma znaczenie.?

Stają się powoli malkontentami tak jak Ty mój Thomie ;-) i zmieniają system. Jak sam doskonale wiesz, jest w czym wybierać. Dla tych, którzy chcą pozostać wierni marce pozostaje zagłębić się w fascynujący świat fotografii analogowej :-B
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
pawelek-79 napisał/a:
A co do dynamiki (zdjęcia podlinkowane z fujiklub.pl), wystarczy pokazać zdjęcia, jakie da się zrobić, bez kombinowania ze statywami, filtrami połówkowymi, wielokrotną ekspozycją, czy składaniem zdjęć ..."


Takie zdjęcia pawelek-79wychodzą z aparatu? Z tego co wiem nie. Potrzebne jest dedykowane do Fuji oprogramowanie, w tym wywoływarka RAW-ów działająca a'la Photomatix.

Zdjęcia fajne, ale z tego co wiem nie jest to takie genialnie proste, że robisz pstryk w aparacie, przychodzisz do domu i ściągasz z aparatu na komputer gotowiutkie HDR-ki.

Inna rzecz, że włączenie na max dynamiki tonalnej w Fuji wiąże się z pewną utratą jakości. Czytałem bodajże na forum Olympusa posty właściciela Fuji S5 Pro.
 

Grendel  Dołączył: 31 Gru 2006
alkos napisał/a:
Grendel napisał/a:
Ale jeśli producent jest pewien swoich rozwiązań, może wprowadzić swoisty assistance (patrz:nikon).


Patrze: Nikon. Jaki assistance?!


chodzi mi o NPS
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
ThomFoto, bosz, nigdy nie skończysz?

Co do S5 pro to lepiej wejść na forum fuji i poczytać jakie te matryce potrafią generować błędy, artefakty i jakieś inne syfy. Miałem na niego ochotę, później na 40D, jeszcze później trochę na D200 i kupiłem K20D, bo nic lepszego w tych okolicach cenowych zwyczajnie nie ma. I żadnym pentalibem nie jestem, mocno gdzieś mam logo na aparacie.

 

Szumak  Dołączył: 18 Cze 2007
ThomFoto, jeszcze jedna uwaga: z mojego punktu widzenia (który notabene nie pokrywa się z Twoim) dużo lepiej by się stało, gdyby Pentax/Hoya pieniądze przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad ewentualnym FF włożyli w dalszy rozwój obecnie oferowanych technologii - lepiej w jednej dziedzinie być w czołówce niż rozwijać równolegle kilka technologii i nie mieć przez to środków by opuścić szary koniec.
 
endzioendzi
[Usunięty]
Odnośnie zdjęć. Z tego co ja pamiętam to przynajmniej 2 i 3 to HDR, przynajmniej tak je autor niedawno prezentował

 

ThomFoto  Dołączył: 07 Lis 2006
nie ma czegoś takiego jak dominacja w entry level przy braku oferty dla profi. być może dobrym pomysłem był 645D tyle że teraz to już lekko poźno na taki ruch. Myśle że klienta dla którego miał być 645D przejeły już firmy takimi korpusami jak dsmkIII , d3x czy nawet 5dmkII.


PEntax ma niewielkie pole manewru. k30 jesłi nadal bedzie aps-c zginie w tłumie i generalnie nic nowego do sytuacji Pentaxa nie wniesie, podobnie jak niewiele zmieniło pokazanie k20 . FF widac że sobie odpuścili. pozostaje schodzić niżej czyli jakiś hybrydy, lustrzanki bez luster itp. niestety to nie jest to czego oczekują obecni userzy.

 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
ThomFoto, bezdury. 135, a średni format to dwa światy. Aparaty dla innych ludzi, innych celów. Daj już spokój. Trolujesz jak mało kto o panie wszechwiedzący.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach