Mam na mysli to o czym juz pisalem. Czas, miejsce, historia, czlowiek sa nieistone, a co za tym idzie, uchwycone na fotografii zdarzenie, nie ma zadnego znaczenia. Fotografia uliczna to najczesciej wyrwane z kontekstu snapshoty, ulamki sekund zatrzymane w kadrze. W streecie fotograf wysuwa sie na pierwszy plan, bo to on to wykreowal, on wyczul ten moment decydujacy, bo ten moment wydarzyl sie wlasnie dla niego - bez fotografa w ogole by nie zaistnial. Dlatego, wiekszosc fotografii ulicznych, szczegolnie tych z nurtu Bressonowskiego, to po prostu obrazki, zabawy z kompozycja, forma. Street, chociaz bardzo podobny w wyrazie, nie ma nic wspolnego z reportazem. Dlatego uwazam, ze w streecie, o ile sumienie pozwala, to wszystkie chwyty dozwolone. Matt Stuart jest czesto oskarzany o ustawianie zdjec. Sam zastrzega sie, ze nie. Ale nawet jesliby ustawial - co to tak naprawde zmienia? Te jego rymy wizualne sa tak surrealistyczne, ze to naprawde nie ma znaczenia, czy je zauwazyl, czy po prostu odtworzyl.alkos napisał/a:Co masz na mysli mowiac "forma" ?
pozdrawiam,
dzerrry
no tak, wtedy można złapać więcej decydujących momentów na jednym zdjęciuxrog napisał/a:Róbcie pinhole! ;)
Yashica Mat124, Canon 100d
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
pozdrawiam Olgierd
olgierd napisał/a:Zaś Trent Parke został ostatnio...
Pentax Spotmatic SP | Pentax 6x7
dzerry napisał/a:Czas, miejsce, historia, czlowiek sa nieistone, a co za tym idzie, uchwycone na fotografii zdarzenie, nie ma zadnego znaczenia.
dzerry napisał/a:zabawy z kompozycja, forma.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Dla mnie strit to taka archeologia wspolczesnosci, badanie sladow, zachowan, poszlak.
Pentax Spotmatic SP | Pentax 6x7
alkos napisał/a:strit to taka archeologia wspolczesnosci
karmazyniello napisał/a:I doskonale to widać w Twoich zdjęciach![]()
nie ma mnie w internecie
alkos, ale to sa twoje emocje. Twoja projekcja " sladow, zachowan, poszlak". Widz nie ma pojecia co sie dzieje na zdjeciu - widzi tylko to co podales na talerzu. Street bardzo czesto posluguje sie pewnymi konwenansami, niejednoznacznoscia zachowan, ultosnoscia chwili. Nie chce generalizowac, w jednym nurcie jest wiele miejsca na rozne spojrzenia, ale mam wrazenie, ze w duzej mierze, street traktuje czlowieka instrumentalnie. Street interesuje sie czlowiekiem, ale tylko w kontekscie jednego kadru.alkos napisał/a:A co z trescia emocjonalna?
pozdrawiam,
dzerrry
dzerry napisał/a:alkos, ale to sa twoje emocje.
dzerry napisał/a:Widz nie ma pojecia co sie dzieje na zdjeciu
Cytat
Juz o tym rozmawialismy - da sie inaczej. Chyba ze wtedy przestaje to byc street.
[quote="dzerry"]Street interesuje sie czlowiekiem, ale tylko w kontekscie jednego kadru.
karmazyniello napisał/a:I doskonale to widać w Twoich zdjęciach
tatsuo_ki napisał/a:zwłaszcza jak się z czarnej ziemi nieśmiało wyłania jakieś świecidełko-cacuszko
dzerry napisał/a:Widz nie ma pojecia co sie dzieje na zdjeciu - widzi tylko to co podales na talerzu
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Wracajac, nurtuje mnie to bardzo. Mecze sie z tym tematem ostatnio fotograficznie, probuje jakosc skanalowac moja frustracje tym faktem.
wojtekk napisał/a:Cholerny Jensen... ;D
Pentax Spotmatic SP | Pentax 6x7
karmazyniello napisał/a:Czy to nie chodzi o tego autora książki o której niedawno wspominał alkos? Gdzie to można przeczytać? W sieci jakieś skrawki wynalazłem jedynie.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Nie wyrazilem sie jasno - nie mialem na mysli konwenansow typu powtorzenie, rozkrok, czlowiek niesie cos dziwnego. Mialem na mysli to, ze na przyklad ludzie zdziwieni bardzo czesto wygladaja jak przestraszeni, a ludzie, ktorzy dobrze ze soba sie bawia, czesto wygladaja jakby sie klocili. Fotografowie uliczni to wykorzystuja, bo te blednie odczytane emocje, akurat idealnie dopelniaja kadr. For egzampel:alkos napisał/a:Juz o tym rozmawialismy - da sie inaczej. Chyba ze wtedy przestaje to byc street.
pozdrawiam,
dzerrry
alkos napisał/a:Nie oddam jej. Moge ci odkupic na amazonie. Ta jest moja.![]()
Pentax Spotmatic SP | Pentax 6x7
dzerry napisał/a:Mialem na mysli to, ze na przyklad ludzie zdziwieni bardzo czesto wygladaja jak przestraszeni, a ludzie, ktorzy dobrze ze soba sie bawia, czesto wygladaja jakby sie klocili. Fotografowie uliczni to wykorzystuja, bo te blednie odczytane emocje, akurat idealnie dopelniaja kadr.
wojtekk napisał/a:Opowiedz więcej ludziskom o tej książce, no... Warto.
karmazyniello napisał/a:czyli że pozycja warta aby pofatygować się o nią
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
No wlasnie, to sprawa tylko i wylacznie stylu. Bo sama fotografia, w przeciwienstwie do reportazu, dokumentu, nie niesie w sobie zadnego ladunku odpowiedzialnosci. Jakakolwiek manipulacja nie dyskretytuje zdjecia, bo jego tematem i tak nie jest prawda.alkos napisał/a:Ale to chyba kwestia odpowiedzialnosci/sumienia
pozdrawiam,
dzerrry
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl