denvi  Dołączył: 09 Lis 2008
cadar, jakby tu się ustosunkować do twojego wywodu, hmm...?
Może po prostu: "trelemorele" :-P
Tak poważnie, to troszkę przegiąłeś ze swoją analogią. Chociaż OK, pociągnę dalej. Dla Ciebie może być dziwne ale wolę napić się browara pod dyktą niż szampana na salonach.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
FttSniper napisał/a:
Obiektyw "must have" do reporterki ślubnej dla mnie to na ten moment 31/1.8 Ltd.

Jako wersję oszczędną można przyjąć DA 35/2.4.
FttSniper napisał/a:
Uniwersalny i duży 50-135 2.8

Tu jest również niezła i znacznie tańsza Sigma 50-150/2.8
FttSniper napisał/a:
w to miejsce Tamron 10-24 czy Sigma 10-20 jest rozwiazaniem

Lub DA 12-24/4
 

mcgyver  Dołączył: 08 Lis 2006
FttSniper, dobrze kombinujesz. Jeśli mam coś doradzić to bym bardzo upierał się przy 77 albo 70 zamiast 50-135. Zum duży, ciemniejszy i mam wrażenie, że niepotrzebny. Ja od kiedy nabyłem 77 to prawie wogóle nie używam 135 [ostatnie pół roku w szufladzie], a moja 50tka u kumpeli w Wawie i niedługo na Kubę pojedzie, a ja się bez niej obywam ;) Choć 50tka znacznie częściej jednak potrzebna od 135.
Co do drugiego korpusu to k100d jest b fajne, ma jednak ograniczenia - niemiłosiernie klapier lustrem i trochę wolne w przeglądaniu zdjęć, zmianie paramtrwó. Chyba leppiej k-x wziąć, mniejsze szumy, zncznie szybszy AF i używkę pewnie poniżej 1400 wyrwiesz.
Z szerokich to Sigma jest OK, b fajny i mniejszy/lżejszy jest Pentax 12-24.
 

FttSniper  Dołączył: 21 Sty 2011
Blesso napisał/a:
Jaką kwotę chcesz przeznaczyć na zakup sprzętu foto ?


2x body + szkła i lampa to w 17k się zamknąć to byłoby miło reszta kląkrów to dalszy budżet, choć im mniej tym lepiej - to jest naprawdę ogromna inwestycja :!:

Chętnie widziałbym to jako 2x K-5, 31/1.8, 77/1.8, i coś na szerokość ale przy obecnych cenach to już przekracza możliwości dlatego opcja z drugim "roboczym body" zmienia się pewnie na "body zapasowe".

Te stałki mają piękny bokeh i są małe - zmiana byłaby szybka, 31/1.8 to 80-90% fot, 77/1.8 plener i dodatkowe ujecia + sesje portretowe, a szerokie szkło tak jak wcześniej wspomniałem :-)

[ Dodano: 2011-01-23, 14:59 ]
Pentax 12-24 ok - ale cena nowego jest nieadekwatna i to mocno do parametrów

miałem tokine 12-24 mkI i na 12mm f4-5.6 była miażdżąco ostra im dalej tym słabiej 24mm to już po przymknięciu ok

jeśli trafiają się używki P 12-24 to byłoby fajnie jednak na wsio faktura mile widziana ..

na 99% od kwietnia jako działalność foto ruszam :roll: - nazbierało się zleceń :->
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
pawel1967 napisał/a:
Lampa SB900 nie wali sie na wprost tylko lekko podnosi i rozprasza dołączonym rozpraszaczem wtedy efekty są naprawdę niezłe . Równo naświetlone zdjęcia .


Ja z kolei o źle naświetlonych zdjęciach z petnaxa dowiedziałem się z internetu. W lampie 540FGZ jest również rozpraszacz. Nigdy nie miałem problemu z równo naświetlonymi zdjęciami ani na 100 iso ani na 800. Tylko, że ja nie wpadłem nigdy na pomysł używania tego rozpraszacza jako reflektora. Zwykłe podniesienie lampy i wysunięcie białej kartki to tak naprawdę prawie błyskanie na wprost - ciemne cienie i loteryjność w oświetleniu. Ja głowicę FGZ540 zawsze najpierw obracam na sztorc a potem napisem do przodu i wtedy wysuwam biały kartonik - wtedy on działa jako rozpraszacz a nie reflektor. W efekcie są równo naświetlone kadry bez cieni. Oczywiście poza sytuacjami gdzie używam tylko światła odbitego. Wtedy bez rozpraszacza odbijam od ścian czy sufitu. Ale to mocniejszym Metzem 70.

(no chyba, że moja lampa jest popsuta i dlatego działa. Ale tak samo działa Metz 58)

Dlatego ja jakąś przewagę nikona widzę w CLS a nie w błyskaniu jedną sztuką. Mam porównanie tylko z nikonem d90, bo innymi nie pracowałem z lampą.
 

BAN paradziqs  Dołączył: 05 Sie 2009
a ja bym chcial taki zestaw:
1 Pentax FA 31 mm f/1.8 Limited Edition 4 599,00
2 Pentax FA 43 mm f/1.9 Limited Edition 3 022,00 zł
3 Pentax FA 77 mm F/1.8 Limited Edition 3 326,00 zł
4 Sigma 10-20 mm F3.5 EX DC HSM 2 799,00 zł
5 Pentax K-5 Body 4 490,00 zł
Razem 18 236,00 zł

i znow tylko jedno rozwiazanie - proba sil w lotto
 
b-bar01  Dołączył: 09 Lip 2010
FttSniper,
skoro drugie body ma być "zapasowe" to, tak jak koledzy pisali, warto może zastanowić się nad K-x i DA 35/2,4 , lub/i do tego jakieś 17~70/2,8-4,0 z hsm i os, żeby pod ręką było.
 

yusuf  Dołączył: 19 Kwi 2006
b-bar01 napisał/a:
K-x i DA 35/2,8

pewnie chodzi ci o unlimiteda 35/2,4 , bo ten 2,8 to makro, już Plwk o tym szkle wspominał
 

FttSniper  Dołączył: 21 Sty 2011
paradziqs napisał/a:
a ja bym chcial taki zestaw:
1 Pentax FA 31 mm f/1.8 Limited Edition 4 599,00
2 Pentax FA 43 mm f/1.9 Limited Edition 3 022,00 zł
3 Pentax FA 77 mm F/1.8 Limited Edition 3 326,00 zł
4 Sigma 10-20 mm F3.5 EX DC HSM 2 799,00 zł
5 Pentax K-5 Body 4 490,00 zł
Razem 18 236,00 zł

i znow tylko jedno rozwiazanie - proba sil w lotto


Czasem jest tak że porywamy się na najlepsze opcje bo sądzimy że to nam pomoże robić lepsze zdjęcia, ja jestem odmiennego zdania, kilka moich zdjęć docenionych na kilku portalach robiłem canonem 400D .. no ok to jest portret tutaj body obojętnie jakie może być bo nikt nie ucieka - ale sam fakt zależności :-)
Co do szkieł to przedział między 31 a 77mm zostawiłbym pusty - znam po sobie że im więcej szkieł tym więcej żąglowania i kłopotu, a im mniej szkieł tym większe pobudzenie wyobraźni i kombinowania dla uzyskania lepszego efektu :-)

Jak spojrzałem w dane exif w LR to % zdjęć na czymś szerszym niż 24mm jest u mnie mizerny jeśli chodzi o portret i ślubniaki - daje to do myślenia, czy warto wkładać w szerokie szkło czy czasem nawet nie lepiej wciągnąć powietrza, naprężyć mięśnie i takiego kita 18-55 przymknąć nieco i zrobić to co na szeroko potrzeba :roll:

kiedy są potrzebne szerokie ujęcia ?
Kilka ujęć z błogosławieństwa, ew przygotowania ale to naprawdę pojedyńcze kadry, wnętrze kościoła / usc, coś z sali, zdjęcie grupowe - jeśli z całego ślubu zebrałoby się z tego więcej niż 20-25 zdjęć to jest huk :-?

Tak samo ile faktycznie w realu w kwesti AF i iso jest lepszy K-5 od K-r ?

Wiem że ergonomia i uszczelnienia ale ale ustawiam RAW, punktowy AF - gdzie mogę sobie wybrać pojedyńcze pola - ale i tak głównie na centralnym, pokrętło na manual, iso pod ręką - i to wszystko co mi potrzeba :-> tryb seryjny to też rzadkość u mnie ;-)

Są jakieś tam możliwości finansowe na sprzęt co nie znaczy że mam co do grosza wydać a potem nie wykorzystywać możliwości bądź nie używać do końca wszystkich elementów zestawu.

Narazie problem mam ze szkłem szerokim bo nie wiem czy jest warte inwestycji dla garstek zdjęć.

A i zamiast 50-135 zdecydowanie 77/1.8 --- objerzałem plastykę ze szkiełek 31 i 77 mm - miazga.

:!: Proszę mnie nie rozumieć jako niezdecydowanego osobnika z kasą, który zmienia zdanie z tempem kilku opcji na dobę. Zapoznaję to co system oferuje, te pieniądze to inwestycja która się spłaci ale powinna być przemyślana - a cały ten wątek to moje głośne myślenie wspomagane Waszymi doświadczeniami i informacjami :!:

Tak na wszelki informuję :roll: :-B

[ Dodano: 2011-01-23, 16:19 ]
b-bar01 napisał/a:
FttSniper,
skoro drugie body ma być "zapasowe" to, tak jak koledzy pisali, warto może zastanowić się nad K-x i DA 35/2,4 , lub/i do tego jakieś 17~70/2,8-4,0 z hsm i os, żeby pod ręką było.


K-5 i body zapasowe, bądź 2x K-r jako dwa body robocze, jedno z 31mm drugie z 77mm wymiane w razie potrzeby z jakimś szerokim szkłem - oczywiście kwestia różnic AF i ISO K-5 vs K-r co wygląda na bardzo niewielkie
 

mcgyver  Dołączył: 08 Lis 2006
FttSniper napisał/a:
Narazie problem mam ze szkłem szerokim bo nie wiem czy jest warte inwestycji dla garstek zdjęć.
To może 16-45 f4? Świetne lekkie szkło, używka za 700 zł
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Pamiętaj tylko, że FA77 jest zdecydowanie szkłem z najwolniejszym AF w całym systemie, aczkolwiek pod innymi względami jest doskonałe. Pomyśl jeszcze o DA70.
FttSniper napisał/a:
zdjęć na czymś szerszym niż 24mm
FttSniper napisał/a:
warto wkładać w szerokie szkło czy czasem nawet nie lepiej wciągnąć powietrza, naprężyć mięśnie i takiego kita 18-55 przymknąć nieco i zrobić to co na szeroko potrzeba
A może rozważ DA21 w tym zakresie ? Kit jednak mimo swoich zalet nie jest szkłem doskonałym- co najwyżej dobrym.
 

FttSniper  Dołączył: 21 Sty 2011
16-45mm do zdjęć grupowych etc hmm w tej cenie to dobry pomysł - skrajne ultraszerokie szkło mi się nie podoba - za mocno rozciąga na brzegach kadru jak i jakość obrazka tam mizerna - tutaj 16mm jest wystarczające

coś tak samo jak "faza" na fisheye- mi się podobało całkiem - grupowe ze ślubu co tutaj widzieliście było robione rybką bo padł AF w nikkorze 18-70 podczas ślubu i coś zaczęło się zacinać w środku ... ogólnie mało par lubi zdjęcia z rybek - komentarze typu "proszę pana a te zdjęcie jest krzywe" albo " te zdjęcie to proszę poprawić (wyprostować)" jestety dają obraz podeśjcia fantazja fotografa a oczekiwania pary młodej :->

[ Dodano: 2011-01-23, 16:38 ]
Dada napisał/a:
Pamiętaj tylko, że FA77 jest zdecydowanie szkłem z najwolniejszym AF w całym systemie, aczkolwiek pod innymi względami jest doskonałe. Pomyśl jeszcze o DA70.
FttSniper napisał/a:
zdjęć na czymś szerszym niż 24mm
FttSniper napisał/a:
warto wkładać w szerokie szkło czy czasem nawet nie lepiej wciągnąć powietrza, naprężyć mięśnie i takiego kita 18-55 przymknąć nieco i zrobić to co na szeroko potrzeba
A może rozważ DA21 w tym zakresie ? Kit jednak mimo swoich zalet nie jest szkłem doskonałym- co najwyżej dobrym.


21/3.2 to jednak nie to - światło 3.2 nie zachwyca - jakby to było 2.0 to już bym myślał o tym szkle, co do 77 1.8 to głównie szkło portretowe, do zastanych motywów, do "reporterki" 31/1.8 będzie złotem i wołem roboczym ;-)
 
b-bar01  Dołączył: 09 Lip 2010
yusuf napisał/a:

pewnie chodzi ci o unlimiteda 35/2,4

oczywiście.......... juz poprawiłem, drugie to Sigma 17-70/2,8-4 HSM OS zamiast DA 18-55 ED
 

rbucz  Dołączył: 01 Gru 2006
Co do FA77 zamiast *50-135 - rzecz gustu. Oba mają przyjemny bokeh, wiadomo, że stałka optycznie lepsza. Pracując na 2 body spokojnie można mieć na jednym tele, na drugim 16-50 i będzie b. dobrze (ja tak robię). Pamiętaj, że FA 77 jest głośny.

Drugie body wziąłbym tanie - jakieś K100d nawet (najlepiej z dopiskiem super - będzie SDM działał). Do kilku ujęć fishem czy tele wystarczy. A w plenerze i tak użyjesz lepszego body, jest czas na przekładanie szkieł.

FA 31 polecam gorąco, to najlepsze szkło do czegokolwiek jakie kiedykolwiek miałem. Drogie ale warto - w Twoich rękach się nie będzie marnować.

Ale zanim kupisz, weź Ty się umów z kimś z K-5 w okolicy albo pomacaj w sklepie - ja wiem, że i manualnie da się ostrzyć, ale potestuj czy AF Pentaksa Ci pasuje. Wszyscy, którzy zmieniali P na coś innego robili to głównie ze względu na AF - W K-5 jest najlepszy i moim zdaniem wystarczający, ale to nie jest najszybszy i najlepszy AF świata. Żebyś, przyzwyczajony do Nikona, nie wywalił 15tys i nie był rozczarowany.
 

cadar  Dołączył: 20 Lut 2010
denvi napisał/a:
troszkę przegiąłeś ze swoją analogią. Chociaż OK, pociągnę dalej. Dla Ciebie może być dziwne ale wolę napić się browara pod dyktą niż szampana na salonach.

jak już ciągniemy to do końca :mrgreen: dam Ci 100 browarów za Twojego C MKII, ja w tym czasie przełknę szampana na salonie. to będzie naprawdę wielkie poświęcenie z mojej strony, bo zdecydowanie wolę :-B pod dyktą :-D
 

FttSniper  Dołączył: 21 Sty 2011
Kwestia przyzwyczajenia to 2-3 sesje + zabawa jakis czas np próba w kościele jak się zachowuje i sprzęt opanowany :-B

Jak znajdę czas to spróbuję się umówić z kimś żeby obadać te body ;-)

Narazie jeszcze sesja ale nie foto tylko ta na studiach a dodatkowo "piszę" sklep internetowy do własnej działalności także zajęcia mam po uszy ...
 

Robert K.  Dołączył: 24 Lip 2008
FttSniper, widzę, że "Wrc" z poprzedniego Twojego opisu to nie Wrocław...
A już myślałem, że udałoby się gdzieś spotkać - Ty obejrzałbyś body (szkiełka jakieś przyzwoite też się znajdą, lampa też), a ja bym się pewnikiem od Ciebie czegoś nauczył :-)
A tu klops...
No chyba, że wybierasz się do Wrocka, to zapraszam :-)
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
cadar napisał/a:
jak już ciągniemy to do końca :mrgreen: dam Ci 100 browarów za Twojego C MKII, ja w tym czasie przełknę szampana na salonie. to będzie naprawdę wielkie poświęcenie z mojej strony, bo zdecydowanie wolę :-B pod dyktą :-D



To jest tam takie gadanie. Jak ktoś może sobie kupić k7/k5 i kilka limitedów to równie dobrze może kupić legendarnego 5d MK2 z jakimiś dwoma czy trzema szkłami. To nie jest gadanie kierowcy-emeryta z maluchem że mógłby kupić lamborghini ale woli malucha. Mając powiedzmy 70 tysięcy złotych jeden kierowca wybierze jakieś kombi, drugi coś terenowego a trzeci coś szybkiego. I nie widzę powodu aby któryś z nich nie miał racji.
Problem polega na tym, że na forach samochodowych ludzie gadają takie same głupoty jak na fotograficznych i tak samo wszyscy uważają, że ich racja jest ichsiejsza. ;-)

rbucz napisał/a:
Żebyś, przyzwyczajony do Nikona, nie wywalił 15tys i nie był rozczarowany.


Ale kolega miał d90, który ani za szybki ani za celny nie jest (przynajmniej na jasnych szkłach).
On nie miał d3 ;-)

Wracając do lampy, może mam złą procedurę i dlatego nie wiem o co chodzi z tym złym naświetlaniem przez P-TTL.

U mnie nie ważne jaki kąt, czy szeroki czy wąski, czy iso 3200 czy ( co drugie zdjęcie) 100 iso. Ani metalowy kubek, ani biała kartka nie mają chyba specjalnego wpływu na ekspozycję.
Chyba, że nie o ten problem chodzi, ale czytywałem że przez łyżeczkę metalową albo coś białego PTTL potrafi zgłupieć...

 

rbucz  Dołączył: 01 Gru 2006
Jacek S napisał/a:
Wracając do lampy, może mam złą procedurę i dlatego nie wiem o co chodzi z tym P-TTL [...]ale czytywałem że przez łyżeczkę metalową albo coś białego PTTL potrafi zgłupieć...

Bo potrafi, co nie znaczy, że zawsze zgłupieje... Częściej jest dobrze niż źle, jednak źle czasem się zdarza. Na tyle często, aby to odnotować. Jak się wie, da się z tym żyć.
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
rbucz napisał/a:
Częściej jest dobrze niż źle, jednak źle czasem się zdarza. Na tyle często, aby to odnotować.


U mnie przy rozproszonym nie pamiętam. Jak robiłem próby "na wprost" to tak. Ale to tylko przy próbach, bo normalnie nie błyskam na wprost.

Pomijam sprawę, że na dużej ciemnej sali zwyczajnie zabrakło światła do odbicia albo w złą stronę palnik skierowałem, ale to raczej z mojej winy... Jak jest ciemno i wysoko to czasem zakładam inny dyfuzor a czasem biorę większą lampę. Ale najczęściej 800 iso, jasny obiektyw i dyfuzor z lampy starcza.
Czasem robię z kolegą (on wtedy robi d90) i jak potem wczytuję rawy to nie ma ani odsetka nieostrych zdjęć większego ani źle naświetlonych.
U mnie najwięcej zdjęć ląduje jednak do kosza przez głupią minę czy coś w tym stylu aniżeli przez złą ostrość czy ekspozycję.

I oczywiście rozumiem, że ktoś może mieć potrzebę (bo to jego zawód) robienia szybkich, ważnych zdjęć fleszem na wprost gdy na przykład nieżyjący już Michael Jackson wysiada z limuzyny. Tu nie wiem czy Pentax by podołał, nie próbowałem. Może jest właśnie tak, że nikon ZAWSZE naświetli IDEALNIE a pentax tak jak będzie chciał. Nie spieram się o to. Jedyne co mogę dodać od siebie to, że tego typu zdjęcia celebrytów wysiadających z limuzyny robione przez zawodowców nie są zdjęciami, które oglądam bardzo często i bardzo chętnie ;-)



Pomimo oczywiście uwiecznionego na nich spektakularnego momentu...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach