raja1982  Dołączył: 25 Lip 2010
Ja moją przygodę z serwisem, źle wspominam, fakt faktem jest już na dobrej drodze wszystko i niebawem powinno się wszystko zakończyć.
Zaczęło się od zakupu K-5, nowy ze sklepu Fotozakupy. Od pierwszych zdjęć zauważyłem ciemny punkt na zdjęciach. Zdziwiony bardzo jako że uważałem zakładając obiektyw, zadzwoniłem do sklepu. Poradzono mi przedmuchać komorę lustra bo to prawdopodobnie paproch – tak też zrobiłem, nie pomogło. Kolejny telefon.. konsultant poradził żebym dostarczył aparat to Apollo i że oni wykonają czyszczenie matrycy bezpłatnie. Aparat dostarczyłem, odebrałem dwa dni później, bo jak się okazało matryca była tak brudna że zwykłe czyszczenie nic nie dało. Odebrałem aparat, razem z raportem który stwierdza istnienie rysy na powierzchni matrycy – nie podlega to gwarancji bowiem najprawdopodobniej próbowałem sam czyścić matrycę (bardzo prawdopodobna czynność w nowiutkim aparacie). Koszt naprawy ok 1500zł.
Odesłałem to zaraz do sklepu z wyjaśnieniami. Reklamację odrzucono z racji na bardzo zakurzoną komorę lustra (która była po czyszczeniu w serwisie), co utwierdziło ich w przekonaniu że próbowałem sam to czyścić. Gdy aparat trafił do mnie z powrotem, faktycznie, komora była tak zakurzona że w moim poprzednim K10 po 3 latach tak nie wyglądała…
Recznik konsumenta niewiele pomógł, bo to sprawa słowo przeciwko słowu, potrzebny rzeczoznawca żeby cokolwiek próbować wywalczyć w sądzie.
Inne, nieautoryzowane serwisy w Warszawie nie potwierdzały informacji serwisu Apollo.
Skontaktowałem się więc z zagranicznym serwisem Pentax, po wymianie maili wyjaśniających całą sytuację, doradzono mi odesłanie aparatu ponownie do serwisu Apollo z informacją że centrala Pentax nadzoruje moją sprawę. Tak też zrobiłem. Po prawie 3 tygodniach, bo niby mają 14 dni roboczych na rozpatrzenie, dostałem informację z serwisu że oni już tą reklamację rozpatrzyli i że drugi raz tego robić nie będą. Jedyne co mogą zrobić to wysłać aparat do Francji do centralnego serwisu.
Skontaktował się ze mną człowiek z tamtejszego serwisu, informując iż to faktycznie nie jest rysa, tylko paproch pod filtrem dolnoprzepustowym. Naprawa w ramach gwarancji. I kilka miesięcy bez aparatu.

Tak więc nie życzę komukolwiek aby miał cokolwiek wspólnego z tym serwisem.
Ponadto jak od razu na początku coś jest nie tak to lepiej odstąpić od umowy sprzedaży, niż wierzyć w uczciwość sprzedawcy i serwisu przy uwzględnianiu reklamacji albo niezgodności towaru z umową.
Oprócz tego odbioru towaru z serwisu, najlepiej dokonać w towarzystwie świadka, kogoś kto w razie problemów poświadczy w jakim stanie aparat wrócił z serwisu.
 

Gawor  Dołączył: 28 Kwi 2011
serwis Apollo potrafi naprawdę odstraszyć od marki Pentax - wysłałem do nich obiektyw do naprawy w lipcu i do dnia dzisiejszego "czekają na części"
koledzy z Nikonami i Canonami nie mają takich problemów, nawet jak serwisują drogie obiektywy sprzedawane w małych ilościach.
Przygodę z pentaxem zacząłem rok temu i chyba porą ją zakończyć na rzecz canikona.
 
plastyk  Dołączył: 30 Sie 2007
Półtora roku temu oddałem synowi K10. Miałem czasem problem z BF, młody robi sporo fotek i bardzo narzekał, faktycznie sprawa się pogorszyła. Kilka dni temu oddałem do serwisu Apollo w W-wie. Poczekam pewnie z tydzień na tzw., regulację AF. Jak odbiorę, zdam relację.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Gawor napisał/a:
Przygodę z pentaxem zacząłem rok temu i chyba porą ją zakończyć na rzecz canikona.

Straszne.
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Diabli mnie pomału biorą jak to czytam , jeśli dodać do tego coraz mniejszą podaż sprzętu Pentaxa w sklepach sieciowych (a raczej brak podaży), CNS wypuszczają kolejne FF/FX a tu ledwie modernizacja K-5 ... A człowiek czeka jak ten głupi... chyba też zmienię... Przecież taniej wyjdzie D600 z obiektywem czy nawet D800 niż 645... Albo 5D czy 6D...
Eeeech...
Kiedyś ten system był dla profesjonalistów, a teraz... :evil:
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
Nie słyszałem żeby profesjonaliści używali Pentaksa.
 

kelus  Dołączył: 15 Lip 2012
Może lepszym wyjściem jest kupienie aparatu gdzieś za granicą, nawet przez eBay, wtedy serwisowanie przez innego dystrybutora. Jak kiedyś pracowałem w RTV/AGD to Appollo to była naprawdę dziadostwo, sprowadzali jednorazową chińszczyznę, zresztą jak Manta. Nie wiem dlaczego P jeszcze z nimi współpracuje, myślę że znalazłoby się wielu porządnych dystrybutorów (z branży IT np. AB SA) nowoczesnych o wysokich standardach.

Może Ricoh coś pozmienia ...
 
RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
Ricoh ma za partnera Foto-Technikę z jej "cfaniactwem". Kto wie które dziadostwo większe...
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
White napisał/a:
Nie słyszałem żeby profesjonaliści używali Pentaksa.


Bo pewnie jesteś za młody... sam używałem Pentax 67 - był naprawdę poręczny, w przeciwieństwie do Mamiya 67 - którą używałem jedynie ze statywem, przynajmniej do momentu zakupu motokasety... 8-)
A poza tym jak myślisz ? Pentaxa 645D to niby dla kogo robią?
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
MAX581 napisał/a:
A człowiek czeka jak ten głupi... chyba też zmienię...


:LĘK:
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
kelus napisał/a:
Nie wiem dlaczego P jeszcze z nimi współpracuje, myślę że znalazłoby się wielu porządnych dystrybutorów

Jakby firma chciała zainwestować w reklamę tak jak Nikon - to może wreszcie ludzie zaczęli by chcieć kupować P , chcieć - bo w sklepach i tak mogą tylko C i N kupić. Może poza kilkoma "odszczepieńcami" co porządni są i mają niemal wszystko, nawet obiektywy .
Dystrybutorzy handlują tym co się sprzedaje, to P nie ma wielkiego wyboru. I z tym kto zechce...
Znowu - niestety - to nie C ani N. Leica też musiała "sama" otworzyć swoje firmowe salony...
 

BAN paradziqs  Dołączył: 05 Sie 2009
MAX581 napisał/a:
Pentaxa 645D to niby dla kogo robią?

dla tych ktorzy wygrali w totka?
dla tych ktorzy pracuja np w Norwegii, maja 12.000 zl na miesiac..
nie trzeba byc profesjonalista zeby kupic taki sprzet.. wystarcza pieniadze..
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
MAX581 napisał/a:
Pentaxa 645D to niby dla kogo robią?

Dla zabawy?

MAX581 napisał/a:
Bo pewnie jesteś za młody

Ja już jestem za stary :)
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
paradziqs napisał/a:
dla tych ktorzy pracuja np w Norwegii, maja 12.000 zl na miesiac..

tacy inwestowali w Amber Gold (mam taki mały prywatny polew z zachłanności :-P )
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
opiszon napisał/a:
tacy inwestowali w Amber Gold (mam taki mały prywatny polew z zachłanności :-P )

Mnie też porażka, a czasem tragedia innych, bardzo potrafi ucieszyć. Siedzę wtedy i zacieram ręce. Nie daj Boże, żeby ktoś miał lepiej niż ja.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Gawor napisał/a:
koledzy z Nikonami i Canonami nie mają takich problemów, nawet jak serwisują drogie obiektywy sprzedawane w małych ilościach.

Zawsze lepiej tam gdzie nas nie ma. O naiwności.
 
Highlander  Dołączył: 14 Lis 2007
Wysłałem K-5 z zacinającą się migawką tydzień temu. Od tego czasu nikt do tego jeszcze nie zajrzał :(
Mam dowiadywać się za tydzień...
Przed wysłaniem dostałem info, że czas naprawy wynosi ok 2 tygodni gdy naprawiają na miejscu, albo ok 1,5 miesiąca przy naprawie w Niemczech.
W takim razie czy nie powinno być tak, że najpierw serwisant jak najszybciej ocenia uszkodzenie i typuje do naprawy na miejscu, albo do wysyłki do Niemiec ?
Jeśli czeka się tydzień-dwa na samą diagnozę to chyba coś nie tak z serwisem ?
 
dlugas1982  Dołączył: 07 Lis 2008
Cytat
Zawsze lepiej tam gdzie nas nie ma. O naiwności.
to przeta nasze narodowe motto
 

Kapar  Dołączył: 29 Sty 2008
Highlander, czas naprawy pewnie wynosi 14 dni ROBOCZYCH, czyli prawie 3 tygodnie. Widać dwa tygodnie czeka w kolejce a w tydzień wyceniają -> kontaktują się -> naprawiają.
...tja...
 

harys  Dołączył: 14 Wrz 2012
Kupiłem (w Niemczech) k-5 z 17-135 w kąplecie, i tu wszystko jest OK. Dokupiłem DA*16-50 F2.8 (z Francji) ma BF więc ustawiłem na +4 i niby jest OK. Następny zakup to sigma 50 F1.4 (Niemcy) wykazuje FF, ustawiłem w body na -10 i wydaje mi się że jeszcze jest troszkę za mało, no ale więcej się nie da. Wszystki sprzęt jest na gwarancji. Proszę podpowiedzcie co mam z tym fantem zrobić, który z obiektywów i gdzie wysłać? Czy Sigmę z body do servisu Sigmy? Jeśli któryś z doświadczonych kolegów mieszka niedaleko Leszna Wlkp chętnie bym się spotkał :-B

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach