WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
Film do zdjęć studyjnych.
Jestem totalnym ignorantem w temacie. Interesuje mnie jakiego filmu b&w użylibyście w dwóch sytuacjach:
- przy zdjęciach studyjnych, tylko światło sztuczne z lamp studyjnych, mnie za ostre delikatne
- zdjęcia przy świetle zastanym ale jednak z bardzo delikatną ingerencją światełka z lampy studyjnej

Nie wiem czy dobrze kombinuję ale do takich kombinacji, w pierwszym wypadku wybór padł na Ilforda Pan 100 a w drugiej ma to samo tylko 400tkę.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
Do drugiej opcji, w ktorej za oswietlenie robi okno) bardzo lubie i uzywam Ilforda XP2.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Wojtek, pooglądaj sobie flickra. Ja zawsze przeglądam sobie tam zdjęcia, gdy chcę sobie wyobrazić film w danym wywoływaczu.
 
WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
Właśnie zauważyłem że portrety bardzo ładnie wychodzą na Ilford HP5. Jakby nie przypadkowo jest ich tam tak dużo na tym filmie.
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Albo tu : http://filmdev.org/ Prawie jak flickr, tylko łatwiejszy wybór.
 
WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
Po pobieżnej lekturze najbardziej mi podobają się z b&w Ilford HP5 400 i Pan 100 a z kolorowych Fuji Pro 160S i 400H. Jako że do umówionych sesji mam troszkę czasu postanowiłem kupić parę tanich rolek na próbę, może przeterminowanych. Boszszsz mam nadzieję że mnie to nie wciągnie za mocno... ;-)
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
WojtekKawecki napisał/a:
Boszszsz mam nadzieję że mnie to nie wciągnie za mocno... ;-)
Mnie kupowanie filmów bardzo wciągnęło. Nie mam w zamrażalce miejsca na mięso.
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Nie wiem jakie efekty chcesz osiagnac, ale 400'ka do portretu na małym obrazku, w zaleznosci od swiatla, bedzie jednak dosc ziarnista. Zwróć uwagę, że spora część portretów na flickrze jest ze średniego formatu. Wszystko jeszcze zalezy jak i w czym chcesz to wołać.

Jesli chodzi o kolor, Fuji 160 i 400 są dość trudne w skanowaniu. Ja bym raczej wybrał Portre Kodaka.
 
WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
Czyli jednak 100 i trochę więcej światełka.
 

wojtekk  Dołączył: 17 Lip 2006
Ja se robię na Neopanie 400@250, nadaje się do wszystkiego. A jakbym naprawdę chciał kosmicznej jakości to bym se zrobił na Acrosie 100@80.
 

karmazyniello  Dołączył: 05 Lut 2008
WojtekKawecki, BIERZ iLFORDA dELTE 100

 
WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
OOOO boszszsz, toż to to! Ciekawe czy inne setki ilforda podobne czy tylko ta delta tak ma?
 

karmazyniello  Dołączył: 05 Lut 2008
WojtekKawecki, zdecydowanie Delta. Był jeszcze materiał o czułości 64, bodajże APX, też super gładki jak się go należycie wywoła.
 
WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
A jak tą delte wg Ciebie najlepiej wołać? Wiem że znajomy w diafine wołał ostatnio Trixa 100tkę i Ilforda Pana 100 i całkiem fajnie to wyglądało. Ale jednak nie tak gładziutko :shock: .
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Wojtek, moge sie mylic, ale to chyba mf. Fuji acros podobnie wyglada. Na poczatku nie kombinuj z wywojkami. Wez xtola i bedzie git z kazdym filmem.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
karmazyniello napisał/a:
BIERZ iLFORDA dELTE 100


Alez to jakies obrabiane jest ostro, nie?
 

karmazyniello  Dołączył: 05 Lut 2008
alkos napisał/a:
Alez to jakies obrabiane jest ostro, nie?


Nu, nu, surowizna, choć skóra może wyglądać na zmiękczaną, ale to pewnie z powodu systemu oświetlenia albo jakieś jaja wynikłe ze skanowania płaszczakiem.
 
WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
No miodzio, już kupiłem 2 roleczki + HP5 w razie czego ;). Koleżka jeszcze mi oddał w prezencie rolkę 100 Across przeterminowaną troszkę.
 

karmazyniello  Dołączył: 05 Lut 2008
WojtekKawecki, no to świetnie, i mocz jak Ci dzerry radzi, w x-tolu.
 
WojtekKawecki  Dołączył: 01 Cze 2010
Oki. najpierw wymoczę ten przeterminowany na próbę.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach