szpajchel  Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
Dziwnie to wygląda. Jakie to jest źródło światła? Świetlówki energooszczędne?
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
szpajchel napisał/a:
Jakie to jest źródło światła?

Świetlówki fotograficzne o temp.5500K.
 

rafalartur  Dołączył: 04.09.2008
Cytuj
pawelek-79 napisał/a:
szpajchel napisał/a:
Jakie to jest źródło światła?

Świetlówki fotograficzne o temp.5500K.


Ojoj. Właśnie zakupiłem sobie taką świetlówkę w tym samym celu. Byłem pewny, że uda się uporać z problemem dominant :evil:
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
rafalartur napisał/a:
Byłem pewny, że uda się uporać z problemem dominant

Jak robiłem przy świetle żarowym, to miałem ten sam problem. Przy lampie błyskowej też. Tak więc to raczej ja robię coś źle. Tylko nie mogę dojść - co.
Lepsze efekty uzyskuję z rawów mniej naświetlonych, natomiast z tych maksymalnie naświetlanych wychodzi totalna "kasza".
 

szpajchel  Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
Spróbuj z rozproszeniem światła docierającego do negatywu - kalka techniczna lub papier śniadaniowy na pleksi od strony źródła światła.
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
szpajchel napisał/a:
kalka techniczna lub papier śniadaniowy na pleksi od strony źródła światła.

Ale w czym to ma pomóc? Światło i tak było mocno rozproszone - parasolka srebrna ok.1metra od duplikatora, 3mm mleczne pleksi, 25mm przezroczystego pleksi i pleksi od przodu, żeby docisnąć i wyrównać negatyw.
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Ktoś pokazywał, że przy duplikowaniu negatywów kolorowych ustawiał balans bieli na bodaj 2700K i wtedy łatwiej było zdjąć maskę i opanować zafarby.
Czy próbowaliście ustawiać balans bieli na masce i dopiero robić zdjęcia?
 
m  Dołączył: 16.11.2010
Cytuj
pawelek-79 napisał/a:
szpajchel napisał/a:
kalka techniczna lub papier śniadaniowy na pleksi od strony źródła światła.

Ale w czym to ma pomóc? Światło i tak było mocno rozproszone - parasolka srebrna ok.1metra od duplikatora, 3mm mleczne pleksi, 25mm przezroczystego pleksi i pleksi od przodu, żeby docisnąć i wyrównać negatyw.


podświetlenie nie było wystarczająco równomierne - widać to po odwróceniu:



co do histogramu, wygląda on moim zdaniem w miarę normalnie (plik otwierałem w RawTherapee). wyraźne są natomiast szumy matrycy. jakiego ISO używałeś?
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
m napisał/a:
podświetlenie nie było wystarczająco równomierne

Owszem, ale wydaje mi się, że na ten efekt miało wpływ także odbicie od przedniej powierzchni pleksi. Sama konstrukcja jest do dopracowania, nie wątpię.
Efekt odwrócenia w środku kadru udało ci się uzyskać całkiem niezły - dużo było kombinowania?

m napisał/a:
jakiego ISO używałeś?

Nie mam pojęcia, skąd szum - iso100 i czasy 1/4s lub dłuższe, jeśli bawiłeś się mocniej naświetlonymi rawami.

[ Dodano: 2011-02-14, 13:42 ]
plwk napisał/a:
Czy próbowaliście ustawiać balans bieli na masce i dopiero robić zdjęcia?

Nie, przy tych zdjęciach nie próbowałem.

[ Dodano: 2011-02-14, 14:33 ]
Najlepszy efekt, jaki udało mi się osiągnąć z pliku naświetlonego bez korekcji EV:




Natomiast to jest najlepszy efekt z negatywu fotografowanego tak, aby histogram był maksymalnie przesunięty w prawo - jak widać nie za bardzo spisuje się zasada maksymalnego wykorzystania matrycy w fotografowaniu negatywów:



[ Dodano: 2011-02-14, 14:36 ]
(Kusi mnie pomysł kupna Epsona V300)
 
m  Dołączył: 16.11.2010
Cytuj
pobawiłem się jeszcze troche tymi skanami; drugi z kolei wychodzi znacznie mniej zaszumiony od pierwszego. mam wrażenie, że obróbka w RT potrafi bardzo spotęgować szumy, w zależności od tego, jak rozkładają się kanały.

jeśli chodzi o Epsona V300, to chyba tylko do 35mm się nadaje? notabene, obejrzawszy skany negatywów z tego urządzenia, za te same pieniądze nabyłem podświetlarkę 5500K i nakładkę do kopiowania slajdów (taką na obiektyw). efekty wydają mi się porównywalne przynajmniej do Plusteków, pomijając oczywiście usuwanie zabrudzeń itp.
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
Ja skanowałem na zwykłym skanerze z opcją przystawki, ale przystawkę sam skonstruowałem z tej grubej płyty pleksi i mlecznej pleksi do rozproszenia światła oraz ze świetlówki 5500K. Efekty gorsze niż przy fotografowaniu, ale ten Medion przesyła tylko w 24bitach(8/kanał), więc materiał wyjściowy do obróbki już w sam sobie nie pozwala na wiele.
 

pyciar  Dołączył: 29.06.2007
Cytuj
pawelek-79 napisał/a:
histogram był maksymalnie przesunięty w prawo
no bo to negatyw - musisz dbać o cienie :D a najlepiej jak się ładnie mieści od lewa do prawa
światło widać nienajlepsze - lampa błyskowa moim zdaniem daje dużo lepsze efekty:
klik1
po autopoziomach i cropie:
KLIK2

zastanawiam się czy te płytki pleksi nie odcinają dodatkowo części czerwonego kanału. poza tym przy czasach rzędu 1/4 to wpada b. dużo światła z różnych źródeł - nie tylko tej nieszczęsnej świetlówki.


a może spróbuj ze światłem dziennym? przyklej negatyw na szybę a z 2 strony daj kalkę - ja tak robiłem używając kompakta. Jak masz w k-7 podglad na zywo i mozliwosc fotografowania w negatywie (w kompaktach są jakieś "filtr artystyczne" czy cos takie - nie wiem jak w k-7) to będziesz na żywo widział co się dzieje. WB ustal przez pustą nienaświetloną klatkę - też bardzo pomaga bo już kilka ruchów w wołajce pokazuje czy się udało.
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
pyciar napisał/a:
poza tym przy czasach rzędu 1/4 to wpada b. dużo światła z różnych źródeł - nie tylko tej nieszczęsnej świetlówki.

Oczywiście, zgadzam się i uważam, że ta winieta, którą widać, to światło, które wpadło bokiem. W następny weekend, jak znajdę trochę czasu, to zbuduję tunel do odcinania dodatkowego światła. Jedynie nie mam pomysłu na trzymanie klatki filmu, żeby była płasko.
 

Mariusz_CH  Dołączył: 30.12.2008
Cytuj
pawelek-79 napisał/a:
to zbuduję tunel do odcinania dodatkowego światła. Jedynie nie mam pomysłu na trzymanie klatki filmu, żeby była płasko.
Ja wykorzystałem do tego papierową rurę (tubę) z jakiegoś plakatu o średnicy takiej że 50-tka idealnie wchodzi do środka o długości dopasowanej tak, że obiektyw jest w takiej odległości, że klatka jest na prawie całej powierzchni filmu. Tuba papierowa stoi na szybie od drukarki/skanera HP1315. pod spodem jest światło. Żadne boczne światło nie ma prawa się dostać.
 

ZbyszekB  Dołączył: 27.09.2010
Cytuj
pyciar napisał/a:
zastanawiam się czy te płytki pleksi nie odcinają dodatkowo części czerwonego kanału. poza tym przy czasach rzędu 1/4 to wpada b. dużo światła z różnych źródeł - nie tylko tej nieszczęsnej świetlówki.
Charakterystyka przepuszczania światła przez pleksi i innych materiałów zwłaszcza barwionych nawet na kolor mleczny bywa bardzo nierówna w całym widmie światła widzialnego. Sądzę że to jest podstawowy powód problemów dominantą barwną.
 

pyciar  Dołączył: 29.06.2007
Cytuj
używając światła błyskowego redukujesz wpływ zastanego, aby utrzymać czasy synchronizacji będziesz używał "ostrych" przesłon. do tego GO pozwoli zredukować ew. wybrzuszenie. mocowanie między szybkami może doprowadzić do powstania pierścieni newtona ale to chyba wiesz :mrgreen: trzeba wymyślić coś innego
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
pyciar napisał/a:
mocowanie między szybkami może doprowadzić do powstania pierścieni newtona ale to chyba wiesz trzeba wymyślić coś innego

Przy tym powiększeniu chyba nie ma takiego problemu(materiał fotografowany ma 7x9cm, a matryca 2,4x1,6cm).
 

alkos  Dołączył: 18.04.2006
Cytuj
pawelek-79 napisał/a:
Przy tym powiększeniu chyba nie ma takiego problemu


To nie ma nic do rzeczy - przeszkadzaja tez i w skanerach...

(pamietaj ze powiekszenie w tym ukladzie to negatyw - rozmiar koncowy na monitorze, a nie matryca)
 

pawelek-79  Dołączył: 06.09.2006
Cytuj
Tak, czy siak, to pierścienie Newtona nie są w tej chwili moim problemem.
 

dzerry  Dołączył: 01.05.2006
Cytuj
Wlasnie przeczytalem, ze niepociete i niemilosiernie skrecone negatywy z tzw meksykanskiej walizki, czyli cudownie odnalezione zdjecia Capy, Taro i Chima z wojny domowej w Hiszpani, byly "skanowane" aparatem.
Cytat
Chris George, ICP Imaging Technician, has photographed all of the rolled film using the PFD2. He worked with a Canon EOS-1Ds Mark III camera hooked up to an Apple computer, exposing the film at f16 at 1/6 second, capturing the raw file images, and then converting them to DNG files with Adobe DNG converter. The DNG files are 40 MB. All of the cut flat film was scanned using a Nikon 9000 scanner.

Wiecej:
http://museum.icp.org/mex...nservation.html

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach