argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Najlepiej zadzwonić do Apollo. Chyba, że będziesz oddawał do sklepu. Niech oni się martwią. Ale uważam, że kartę powinieneś dostać przy zakupie szkła. Co innego, jak kupujesz zestaw.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Mi1980 napisał/a:
No właśnie pytałem o kartę gw. i instrukcję obsługi. Kupował ktoś k200, k20? Czy to jest standard, że nie dołączają karty gw. ?

Ja kupiłem we wrześniu K20 w fotozakupy.pl. Dostałem wszystko - tzn. instrukcję po polsku, gwarancję europejską i podbitą przez fotozakupy gwarancję z Apollo.
Ale jak już było mówione, nie zawsze obligatoryjnie dają przy zakupie kartę Apollo. Kupowałem niedawno w MM gripa do K20 i pytałem o gwarancję, bo kwitka Apollo nie było w pudełku. Powiedzieli, że w razie czego nie ma problemu, dwa lata, dowód zakupu wystarczy itp. itd. Ale mimo wszystko poprosiłem o kartonik gwarancyjny z Apollo. Odesłali mnie do działu obsługi i tam grzecznie gwarancję Apollo mi wydano.
Przypuszczam, że MM w razie czego przyjęłoby do naprawy gripa nawet po roku na podstawie rachunku, ale na wszelki wypadek wolałem mieć w ręku gwarancję z Apollo.

A tak prawie zupełnie off topic - nie kupuję sprzętu w sklepach, które na skapcu, czy ceneo mają po dwadzieścia opinii. Dzięki temu mam gwarancję, że razem z kupionym sprzętem dostanę wszystko co powinno być do niego dołączone..

[ Dodano: 2008-11-08, 10:14 ]
argawen napisał/a:
Ale uważam, że kartę powinieneś dostać przy zakupie szkła. Co innego, jak kupujesz zestaw.

Ja kupiłem K20 z kitem i na gwarancji z Apollo było wyszczególnione: "K20+18-55".

[ Dodano: 2008-11-08, 10:16 ]
Premislaus napisał/a:
Czyli powinienem się upominać w sklepie o kartę gwarancyjną ? Czy też na podstawie faktury zakupów w razie jakichkolwiek problemów ze szkłami rzucić wszytko na Sprzedawcę i oczekiwać że w ramach 2-letniej gwarancji zostanie to naprawione?

Jeżeli masz dużo wolnego czasu i lubisz ryzyko, to olej kartę i w razie problemów walcz ze sklepem w Sądzie Konsumenckim ;-)
Ja bym prosił o gwarancję.
 

Premislaus  Dołączył: 28 Paź 2008
Benek napisał/a:
[ Dodano: 2008-11-08, 10:16 ]
Premislaus napisał/a:
Czyli powinienem się upominać w sklepie o kartę gwarancyjną ? Czy też na podstawie faktury zakupów w razie jakichkolwiek problemów ze szkłami rzucić wszytko na Sprzedawcę i oczekiwać że w ramach 2-letniej gwarancji zostanie to naprawione?

Jeżeli masz dużo wolnego czasu i lubisz ryzyko, to olej kartę i w razie problemów walcz ze sklepem w Sądzie Konsumenckim ;-)
Ja bym prosił o gwarancję.


Czyli w poniedziałek uderzam do EURO AGD i proszę o wydanie karty gwarancyjnej do szkieł. Tylko pytanie, ponieważ kupiłem body w zestawie z kitem na to wystarczy mi jedna karta gwarancyjna, prawda? Natomiast do drugiego szkła będę walczył o wydanie karty.
 

Alyjen  Dołączył: 31 Sie 2008
ja kupowałem w www.sklepfotograficzny.pl w Krakowie i instrukcja była PL ale tylko na CDku, (zresztą pudełko w którym był aparat nie miało możliwości jej pomieścić)
karta gwarancyjna jak i faktura były już jak najbardziej namacalne, przy czym oczywiście gwarancja sklepu a nie producenta, ale że do sklepu mam niedaleko i istnieje on już dość długo to śpię raczej spokojnie,
inną sprawą jest fakt, że gwarancja producenta to rok, a ze sklepem można się wozić do 2 lat co przerabiałem już ze swoim Canonem, serwis Canona odmówił przyjęcia sprzętu po półtorej roku a sklep nie miał wyboru, co prawda sprzed padł z mojej winy ale gdyby to była inna usterka to miałbym go zrobionego na gwarancji
 

regis  Dołączył: 30 Gru 2006
Premislaus napisał/a:
ponieważ kupiłem body w zestawie z kitem na to wystarczy mi jedna karta gwarancyjna

ja miałem 2 karty na taki zestaw + jeden paragon na całość
 
endzioendzi
[Usunięty]
A ja jeden paragon na całość (k200d plus 18-55) i jedną gwarancję apollo.
 

sylwesto  Dołączył: 16 Sie 2008
Nawet jesli kupuje się zestaw gwarancje powinny być dwie: jedna na body, druga na obiektyw. Każdy z tych elelementów ma własny numer seryjny wpisywany do karty gwarancyjnej. Przy jedenj karcie na zestaw w razie serwisowania któregokolwiek z elementów należałoby dołączyć także drugi - przy serwisowaniu body trzeba oddać także obiektyw. Niezbyt mądre to to.

Kiedy kupowałem K10 w MM z Kitem dostałem dwie karty gwarancyjne. Potem przy zakupie K20 z Kitem w Euro AGD znalazłem już tylko jedną. Wyjaśniłem sprawę i obiecano dosłanie drugiej karty. Po miesiącu ciszy znowu skontaktowałem się ze sklepem prosząc o drugą gwarancję. Prowadzący transakcję poprosił tym razem o numery seryjne, które miał przesłać do Apollo w celu otrzymania karty gwarancyjnej. No i czekam. Tak czy owak karty powinny być, a wrazie zakupu zestawu powinny być dwie!
 

Premislaus  Dołączył: 28 Paź 2008
sylwesto napisał/a:
Kiedy kupowałem K10 w MM z Kitem dostałem dwie karty gwarancyjne. Potem przy zakupie K20 z Kitem w Euro AGD znalazłem już tylko jedną. Wyjaśniłem sprawę i obiecano dosłanie drugiej karty. Po miesiącu ciszy znowu skontaktowałem się ze sklepem prosząc o drugą gwarancję. Prowadzący transakcję poprosił tym razem o numery seryjne, które miał przesłać do Apollo w celu otrzymania karty gwarancyjnej. No i czekam. Tak czy owak karty powinny być, a wrazie zakupu zestawu powinny być dwie!


Daruj sobie Euro AGD. Mnie babka stamtąd obiecuje już prawie trzy miesiące. Wnerwiony napisałem maila do Apollo, poprosili o numery seryjne i adres domowy, obiecali wysyłkę brakujących kart. A swoją drogą to sprzedawca powinien dać Ci komplet kart gwarancyjnych. Niedawno kupowałem gdzie indziej lampę do Pentaxa, karta oczywiście była.
 

sylwesto  Dołączył: 16 Sie 2008
Premislaus napisał/a:
A swoją drogą to sprzedawca powinien dać Ci komplet kart gwarancyjnych.


O tym doskonale wiem. Na razie nie muszę serwisować sprzętu, więc poczekam jeszcze tydzień lub dwa. W razie braku reakcji z ich strony zrobię tak jak Ty i zwrócę się z prośbą bezpośrednio do Apollo. Nie mam już nerwów do szarpania się. Dzięki za info o możliwości sprowadzenia karty z Apollo.

Swoją drogą co się dzieje z tymi kartami ostatnio? Chyba nawala Apollo skoro nie dołączają ich do sprzętu.
 

Premislaus  Dołączył: 28 Paź 2008
sylwesto napisał/a:

Swoją drogą co się dzieje z tymi kartami ostatnio? Chyba nawala Apollo skoro nie dołączają ich do sprzętu.


Nie byłbym pewien do końca co do Apollo. Skoro zarówno Ty i ja mamy problem z wiadomym sklepem, natomiast u innych Sprzedawców taka sytuacja nie ma miejsca (chyba) :evil:
 

sylwesto  Dołączył: 16 Sie 2008
Tak więc rada dla kupujących w EURO AGD: sprawdzajcie czy do sprzętu dołączona jest karta gwarancyjna. Jeśli jej nie ma najlepiej od razu domagać się wydania takowej. W przeciwnym razie grożą miesiące czekania na kartę (z niepewnym skutkiem) oraz możliwa konieczność osobistej interwencji u dystrybutora.
 

weiss77  Dołączył: 18 Paź 2008
Ja do swojego K200 dostałem wszystkie kwity, poza karta gwarancyjna. Zadzwoniłem po 3 miesiącach do Fotozakupów i przysłali mi kartę, której zapomnieli włożyć do pudelka. Od prośby o przysłanie do nadejścia listu poleconego minęły 4 dni. Karta jest jedna, ale wpisali numery korpusu i kita.
 

Premislaus  Dołączył: 28 Paź 2008
Tobie weiss77 zapomnieli włożyć. Zdarza się. Ale ja prawie trzy miesiące nie mogę się doprosić o karty gwarancyjne na szkło :evil:
 

sylwesto  Dołączył: 16 Sie 2008
To jakaś dziwna sytuacja z tą jedną kartą gwarancyjną na tzw. zestaw. Precedens był - w MM też sprzedawali zestawy i jako żywo karty były dwie. Jedna karta gwarancyjna na body i szkło jest tak samo ważna jak dwie osobne, tyle, że kiedy ktoś zechce sprzedać tylko body albo tylko szkło będzie musiał drzeć kartę gwarancyjną na pół. Poza tym kiedy zajdzie konieczność swerwisowania mogą żądać zestawu (choć nie wiem na pewno bo na szczęście nie musiałem niczego serwisować).

Gwoli ścisłości na druku karty gwarancyjnej jest miejsce do wpisania numeru produktu, a NIE numerów produktów.
 

weiss77  Dołączył: 18 Paź 2008
Premislaus napisał/a:
Tobie weiss77 zapomnieli włożyć...

Jakoś dziwnie zabrzmiało :mrgreen:

Miałem ostatnio problem z dowodem zakupu. Kupiłem w Fotozakupach K200 z kitem i Metza 36-c2. Wszystko było wpisane na jednej fakturze. Metz poszedł na alledrogo. Na karcie gwarancyjnej czerwonymi kobyłami stało, że gwarancja ważna tylko z dowodem zakupu. Tylko, że nie chcieli wydać drugiej faktury na samą lampę. Pani ze sklepu twierdziła, że ksero faktury wystarczy do naprawy. Nie wiem, ile w tym prawdy.
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
weiss77 napisał/a:
ksero faktury wystarczy do naprawy. Nie wiem, ile w tym prawdy

To prawda, z oryginałem faktury nie wolno się rozstawać i żadna firma nie ma prawa żądać od Ciebie przysłania oryginału.
 

Premislaus  Dołączył: 28 Paź 2008
weiss77 napisał/a:
Premislaus napisał/a:
Tobie weiss77 zapomnieli włożyć...

Jakoś dziwnie zabrzmiało :mrgreen:


Bez głupich skojarzeń, proszę :mrgreen:

[ Dodano: 2009-02-02, 18:29 ]
sylwesto napisał/a:
Tak więc rada dla kupujących w EURO AGD: sprawdzajcie czy do sprzętu dołączona jest karta gwarancyjna. Jeśli jej nie ma najlepiej od razu domagać się wydania takowej. W przeciwnym razie grożą miesiące czekania na kartę (z niepewnym skutkiem) oraz możliwa konieczność osobistej interwencji u dystrybutora.


Ja dziś dostałem brakujące karty gwarancyjne od Apollo :-) . Natomiast z wiadomego sklepu, brak jakichkolwiek wiadomości. Totalny brak szacunku do klienta ze strony tego marketu.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach