milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Cytat
milo, nie podpuszczaj.... bo Ijon zacznie w jotpegch focić.... (jak ja) ;-)


No i prawidlowo ;)
 

Ijon  Dołączył: 27 Paź 2006
Cytat
To po jakiego grzyba w Rawach robisz?
Bo zawsze mam wytłumaczenie: dlaczego nie ma zdjęć na WWW? Bo RAWy nieobrobine - a nie dlatego że jestem leniwy :P ;) A po Wolsztynie zauważyłem że praktycznie każde zdjęcie ma niedoświetlone, z jotpegów pewnie byłoby ciężko wyciągnąć.

Wrzuciłem jeszcze kilka, na zachętę to:


Reszta na: http://www.flickr.com/pho...s/wolsztyn2007/
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ijon napisał/a:
na zachętę to:
Dla mnie bomba :!: :!:
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Ijon napisał/a:
Wrzuciłem jeszcze kilka, na zachętę to:


To jest efekt zoomowania podczas naswietlania?
 

PiotruśP  Dołączył: 09 Sty 2007
milo napisał/a:
To jest efekt zoomowania podczas naswietlania?
Zoomowanie + panning - taką mam koncepcję :-) .

Super wyszło.
 

Ijon  Dołączył: 27 Paź 2006
PiotruśP napisał/a:
Zoomowanie + panning
Tak, to zoomowanie + panning, pierwszy raz zastosowałem, na niewielu zdjęciach wyszło coś nadającego się do pokazania, ale i tak jestem zadowolony :)
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Ijon napisał/a:
Tak, to zoomowanie + panning, pierwszy raz zastosowałem, na niewielu zdjęciach wyszło coś nadającego się do pokazania, ale i tak jestem zadowolony :)


Bo prawde mowiac to nic wybitnego. Super by wygladalo gdyby te dwa duze kola byly centralnie w kadrze. Wiem ze latwo powiedziec, a trudniej zrobic, coz ... :)
 

PiotruśP  Dołączył: 09 Sty 2007
Wiedziałem :-P . Zoomowanie było na +, czyli zwiększałeś ogniskową. Mam rację?

milo, wybitnego? Te techniki (połączone razem) są czysto efekciarskie i w takich kategorich nalezy oceniać. Coś strasznie surowym krytykiem się ostatnio zrobiłeś :-P ;-) .
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
PiotruśP napisał/a:
milo, wybitnego? Te techniki (połączone razem) są czysto efekciarskie i w takich kategorich nalezy oceniać. Coś strasznie surowym krytykiem się ostatnio zrobiłeś :-P ;-) .


Ale ja nie krytykuje, tylko mowie jak to widze. Taki humor mam ostatnio ;)
 

Ijon  Dołączył: 27 Paź 2006
PiotruśP napisał/a:
Zoomowanie było na +, czyli zwiększałeś ogniskową. Mam rację?
Tak, zwiększałem. Trzeba będzie kiedyś robić na - i zobaczyć różnicę.

[ Dodano: 2007-05-01, 22:14 ]
milo napisał/a:
Super by wygladalo gdyby te dwa duze kola byly centralnie w kadrze
Wiem, ale jakbym chciał czekać aż lokomotywa się odpowiednio ustawi to miałbym w kadrze oprócz kół też czyjąś głowę, a najpewniej kilka głów :)
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Ja dziś znów odbyłem mały plenerek kolejowy. Zapraszam na RELACJĘ.
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Meggido napisał/a:
Ja dziś znów odbyłem mały plenerek kolejowy. Zapraszam na RELACJĘ.


Ale mnie ten fotosik irytuje :-/

Niezla ta maszyna do renowacji torow, ile to ma dlugosci? Wogole opowiedz cos o tym.
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Jest to niesamowita maszyna. Pierwsza część unosi stary tor i usuwa część tłucznia tę tuż pod podkładami. W tym czasie tor jest unoszony. Kolejne ramię wybiera całkowicie zużyty tłuczeń. Trafia on do przedniej części maszyny gdzie jest odsiewany z drobniejszych elementów typu ziemia i drobne kamienie. Tor jest nadal w górze. Kolejne ramię z tylnej części kombajnu wrzuca świeżą podsypkę i rozwija geomatę pod nią. Podsypka jest jednocześnie zagęszczana (ubijana). Na ubitą podsypkę nanoszony jest już odsiany tłuczeń. Tor ląduje znów na tłuczniu. I cała maszyna jedzie dalej. Ta naprawa podtorza odbywa się w sposób ciągły. Wrażenie piorunujące. Cały kombajn z przenośnikami, zasobnikami, sitami tłucznia ma coś koło 1.5 km.
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
A ile takich w polsce jest? I ile to to kosztuje?
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Ile kosztuje, to wolę nie wiedzieć. W Polsce jest kilka sztuk takich maszyn. Ona jednak służy tylko do renowacji podtorza. Później przyjedzie inny klocek i wymieni tor, ułoży podkłady i szyny i wszystko wyprostuje i podbije.
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Cytat
Ile kosztuje, to wolę nie wiedzieć. W Polsce jest kilka sztuk takich maszyn. Ona jednak służy tylko do renowacji podtorza. Później przyjedzie inny klocek i wymieni tor, ułoży podkłady i szyny i wszystko wyprostuje i podbije.


Niezle, jakbys mial znowu jakis cynk to powiedz mi a z chcecia sie zabiore ;)
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Tu http://showroom.creative.co.at/index_e.htm jest producent tego kombajnu.

[ Dodano: 2007-05-01, 22:58 ]
milo, dawaj do Andrzejowa. Tam to teraz pracuje na okrągło.
 

PiotruśP  Dołączył: 09 Sty 2007
Meggido a jak fotografujesz na peronach, na torach itd to panowie z obsługie nie czepiają się Ciebie? Ja miałem już dwie takie sytuacje, że poproszono mnie o nie robienie zdjęć na terenie stacji. Może znasz jakiś paragraf którym mozna rzucić na odczepkę?

P.S.
Modele sa super!
 

Meggido  Dołączył: 05 Mar 2007
Fotografowanie obiektów kolejowych NIE jest zabronione. Na pewno od zmiany ustroju nie jest. Mogą Ci naskoczyć na odcisk. Nie możesz się poruszać po torach bez zgody i przeszkolenia. Ja mam takie zezwolenie i szkolenie, więc mogą mi nadmuchać. Zawsze po prostu włażę z aparatem w tor i czekam co się dzieje. Podoba mi się mina SOKistów jak im pokazuję ten świstek.
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Meggido, no ja widzialem ta Twoja legitke. Ale w sumie nic nie wiem wiecej, jak, kiedy i za ile ja zdobyles?

PiotruśP, szkoda ze wtedy z bEEf'em na policje nie poczekalismy ;)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach