DDspeed  Dołączył: 03 Wrz 2007
No to git :-)
 

armar  Dołączył: 12 Maj 2007
macioh napisał/a:
Poza tym
PCLab napisał/a:
praca z obrazem składającym się z 442 megapikseli odbywała się w tempie, w jakim z obrazem 5 Mpix radzi sobie korzystająca z ośmiordzeniowego procesora platforma Intel Skulltrail.

Czyli tłumacząc na nasze 442/5= 88 razy szybciej.
Piszą, że PRACA z obrazem była szybsza, więc przykładowo jeśli szparowanie zdjęcia zajmuje mi obecnie 4 minuty na 2 rdzeniowym komputerze, to na ośmiordzeniowym zajmie mi to już tylko minutę, zaś na komputerze z kartą graficzną NVidii i procesorem jednordzeniowym ta sama PRACA zajmie mi niecałą sekundę?
Nadal utrzymuję, że uogólnianie pewnych spraw ma jakieś podłoże - zazwyczaj finansowe. :-D
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
armar, o czym Ty pisze? Jakie szparowanie? Jaka sekunde? Napompuj sobie obrazek od kilkuset Mpx, tak zeby wynikowy tiff byl ok 500MB i zobacz sobie jak sie pracuje z takim olbrzymem. Praktycznie kazda czynnosc przeradza sie w koszmar. Samo ruszanie suwakami z podgladem na zywo dzieje sie masakrycznie wolno. JEsli nadal nie rozumiesz, to mowiac bardzo dosadnie, przyspieszenie dotyczy szybkosci wykonywania obliczen, a nie czynnosci. Zaloze sie jednak, ze szparowanie 500MB tiffa z akceleracja bedzie przebiegalo zdecydowanie sprawniej niz na dzisiejszych CPU.
 

armar  Dołączył: 12 Maj 2007
l_uka napisał/a:
armar, o czym Ty pisze? Jakie szparowanie? Jaka sekunde? Napompuj sobie obrazek od kilkuset Mpx, tak zeby wynikowy tiff byl ok 500MB i zobacz sobie jak sie pracuje z takim olbrzymem. Praktycznie kazda czynnosc przeradza sie w koszmar.

W reklamie było napisane o "pracy" - czyli ładujesz zdjęcie do komputera i go obrabiasz - od RAW'a, aż do końca.
Jak się uprzesz to możesz zarzynać komputer zdjęciem 39 mpix w 48 bitowym kolorze - prawie 2 GB zajmuje samo zdjęcie.
Może nie masz jeszcze ośmiordzeniowego komputera (od niedawna są w sprzedaży), tylko jakiegoś czterordzeniowego złoma z wąskim gardłem? 8-)
Jesteś pewien, że zainstalowałeś maksymalną ilość pamięci obsługiwaną przez Twoją płytę główną i system operacyjny (16 GB)?

Mam wrażenie, że jeśli nie, to taniej i lepiej będzie kupić porządny komputer (albo dwa), niż jedną z nowoczesnych kart graficznych NVidii: 1, 2, 3, 4, 5 - wybrałem kilka tych lepszych, bo chyba nie myślisz, że w tej reklamie napisali o tanich kartach graficznych nVidii za kilkaset złotych wsadzonych do starego rzęcha i konkurujących z ośmiordzeniowym komputerem?
:mrgreen:

I jeszcze jedno - spotkałem się z opiniami, że PS nie jest skalowalny - czyli zwiększanie ilości rdzeni nie przyspiesza pracy proporcjonalnie do ich ilości.
Wymiana jednego rdzenia na dwa nieco przyspiesza, ale kolejna wymiana na cztery i osiem rdzeni nie powoduje proporcjonalnego przyrostu prędkości obróbki.
Zdecydowanie więcej użytkowników korzysta z wielordzeniowych procesorów, niż z kart graficznych wyposażonych w 4 (i więcej?) GPU, więc jeśli Adobe chciałoby dopomóc użytkownikom, to mogliby to zrobić. Przypuszczalnie wymówka "bo nie masz karty za kilkanaście tysięcy zł" jest wyjściem z problemu nieskalowalności programu...

 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
armar napisał/a:
W reklamie było napisane o "pracy" - czyli ładujesz zdjęcie do komputera i go obrabiasz - od RAW'a, aż do końca.


To się dopiero nazywa nadinterpretacja...
 

Danin  Dołączył: 10 Gru 2007
Od kiedy to aplikacje na Winde mogą wykorzystywać kilka rdzeni naraz?

Jeśli w danym momencie używamy np. odtwarzacza muzyki, programu do ściągania torrentami i PSa poczujemu różnice.
kazdy rdzeń ma swój zegar taktowania i 1 aplikacja moze tylko 1 wykorzystać.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Danin napisał/a:
Od kiedy to aplikacje na Winde mogą wykorzystywać kilka rdzeni naraz?


Ps uzywa moich obydwu na raz.
 

macioh  Dołączył: 28 Gru 2006
armar napisał/a:
Mam wrażenie, że jeśli nie, to taniej i lepiej będzie kupić porządny komputer (albo dwa), niż jedną z nowoczesnych kart graficznych NVidii: 1, 2, 3, 4, 5 - wybrałem kilka tych lepszych, bo chyba nie myślisz, że w tej reklamie napisali o tanich kartach graficznych nVidii za kilkaset złotych wsadzonych do starego rzęcha i konkurujących z ośmiordzeniowym komputerem?

A kto powiedział że chodzi o Quadro? Ta tania karta graficzna Nvidii za kilkaset złotych potrafi bardzo dużo. Najprawdopodobniej każda karta serii 8xxx (i późniejsze) przyspieszy operacje w ps'ie (bardziej lub mniej). Wszystko dzięki CUDA.
 
LDevil  Dołączył: 30 Maj 2007
Markus napisał/a:
Ciekawe kiedy GIMP zacznie korzystać z kart AMD/ATI :-)
Pewnie za pół roku :-P

[ Dodano: 2008-06-01, 14:48 ]
Danin napisał/a:
Od kiedy to aplikacje na Winde mogą wykorzystywać kilka rdzeni naraz?
Możesz podać źródło tej wiedzy? U mnie zarówno na laptopie, jak i na komputerze w pracy odpalenie odpowiednio napisanej aplikacji na wielordzeniowym procesorze skutkuje 100% obciążeniem procesora, co oznacza, że 2 rdzenie pracują na pełnych obrotach.
Danin napisał/a:
Jeśli w danym momencie używamy np. odtwarzacza muzyki, programu do ściągania torrentami i PSa poczujemu różnice.
kazdy rdzeń ma swój zegar taktowania i 1 aplikacja moze tylko 1 wykorzystać.

No właśnie w opisanym przez Ciebie przypadku zysk będzie niewielki. Photoshop przyśpieszy mniej więcej o tyle ile zabiera odtwarzacz muzyki i pobieracz torrentów - czyli niewiele.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
armar, o czym Ty czlowieku piszesz? Wiesz co to sa procesory wektorowe? Czy potrafisz rozroznic obliczenia wektorowe od skalarnych? Albo moze orientujesz sie, jak CPU wykonuje obliczenia na liczbach rzeczywistych? Pomysl Adobe opiera sie na tym, zeby wykorzystac do czegos sensownego olbrzymia moc obliczeniowa kart graficznych - od niedawna jest to mozliwe dzieki udostepnieniu odpowiedniego API przez Nvidie. I mowimy tu o amatorskich kartach grafiki - takich dla graczy!
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
l_uka napisał/a:
Czy potrafisz rozroznic obliczenia wektorowe od skalarnych?

Jak byłam mała, to w akwarium miałam skalary.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
mygosia napisał/a:
Jak byłam mała, to w akwarium miałam skalary.

My mieliśmy na początku dwa skalary, parkę: Jeden się nazywał X, a drugi Y :mrgreen:

[ Dodano: 2008-06-01, 20:18 ]
Danin napisał/a:
Od kiedy to aplikacje na Winde mogą wykorzystywać kilka rdzeni naraz?

Danin napisał/a:
kazdy rdzeń ma swój zegar taktowania i 1 aplikacja moze tylko 1 wykorzystać.

Bzdura, aż boli, auć!
Poczytaj o procesach i wątkach.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
bEEf napisał/a:
My mieliśmy na początku dwa skalary, parkę: Jeden się nazywał X, a drugi Y

ale na pewno? bo skalary to nie tak prosto rozroznic - tez mialem, calkiem ladne :mrgreen:
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
l_uka napisał/a:
ale na pewno? bo skalary to nie tak prosto rozroznic - tez mialem, calkiem ladne

A nie pamiętam już dokładnie :-)
 

vertiico  Dołączył: 08 Maj 2007
bEEf napisał/a:
Danin napisał/a:
kazdy rdzeń ma swój zegar taktowania i 1 aplikacja moze tylko 1 wykorzystać.

Bzdura, aż boli, auć!
Poczytaj o procesach i wątkach.


zależy o czym mówisz ze bzdura? Pierwsza cześć zdania jest prawdziwa dla części procków ( ja bym nawet powiedział ze dla wszystkich - kwestia interpretacji "swój zegar" ) a druga cześć zdania to fakt to "bzdura" ( jak to ująłeś ).

ale żeby od razu takie słowa:
bEEf napisał/a:
Bzdura, aż boli, auć!


;-)
 

armar  Dołączył: 12 Maj 2007
vertiico napisał/a:
Danin napisał/a:
kazdy rdzeń ma swój zegar taktowania i 1 aplikacja moze tylko 1 wykorzystać.

Pierwsza cześć zdania jest prawdziwa dla części procków ( ja bym nawet powiedział ze dla wszystkich - kwestia interpretacji "swój zegar"

Spotkałeś się z możliwością zmniejszania częstotliwości zegara tylko jednego rdzenia w procesorze wielordzeniowym?
Ja czytałem, że spowalniać można cały procesor, ewentualnie wyłączać poszczególne rdzenie, natomiast nie spotkałem się z możliwością zmiany częstotliwości pracy - zapewne dlatego, że znane mi procesory są uzależnione od zewnętrznego zegara, zaś wewnątrz posiadają jedynie mnożnik.
 

vertiico  Dołączył: 08 Maj 2007
armar napisał/a:
Spotkałeś się z możliwością zmniejszania częstotliwości zegara tylko jednego rdzenia w procesorze wielordzeniowym?

tak, to nie nowość.

armar napisał/a:
Ja czytałem, że spowalniać można cały procesor, ewentualnie wyłączać poszczególne rdzenie, natomiast nie spotkałem się z możliwością zmiany częstotliwości pracy - zapewne dlatego, że znane mi procesory są uzależnione od zewnętrznego zegara, zaś wewnątrz posiadają jedynie mnożnik.

Sorki ale jest tyle rodzai prockow, ze az glowa boli, ale rozumiem, ze wiekszosc zna tylko procki
INTEL i AMD no moze jeszcze ktos zna VIA i malo kto IBM'a o reszcie nie wspomne.

Chocby Phenom ( AMD - powinienes znac ) na to pozwala.
 

ggdh  Dołączył: 06 Sty 2008
A tak sie zapytam: czy czasem procesory graficzne (w kartach dla graczy, nie quadro i inne dziwactwa) nie wspieraja pieknie np 3d StudiaMax czy CADa? Bo jakos po zmianie karty graficznej z 6800gt na 8800gt (670/1950) zauwazylem ogromnego kopa przy renderingu i nie tylko?
Aha, sterowniki zwykle, do grania, a nie pisane pod grafike.

Czy ja nie wiem o czym mowie i nie mozna porownywac pracy PS/3dSMax?? 8-)
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
a tak sie zapytam.. slyszal ktos o dostepnej juz wersji:
Adobe Photoshop CS4 beta ??

Widzialem juz gdzies do pobrania..
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
:shock: :shock: :shock:

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach