jawu  Dołączył: 08 Lut 2007
wielkie dzięki za bezcenne rady :D
będę Was na bieżąco informował na jakim etapie reklamacji jestem

najbardziej denerwuje mnie to, że akurat zamówiłem obiektyw i nie będę miał na czym go sprawdzić :P mam nadzieję, że dostanę go jutro to do poniedziałku pstryknę kilka fotek, a jak nie to będę czekał aż do zwrotu kasetki :(
 

Janes  Dołączył: 26 Gru 2006
TomiTom napisał/a:
ze sprzedawcami trza z głową :D
acha z ustawy można ciągać kazdego z kim zawrzemy umowę sprzedaży - z góry uprzedzam bo tego niecierpię! :
NIE ISTNIEJE NIC TAKIEGO JAK UMOWA KUPNA SPRZEDAŻY, jest tylko umowa sprzedaży!!!
no i bez nerwów mi! bo ostatnie zdanie mnie wnerwiło ;-) ;-)


Trochę sie rozpędziłeś ;-) pierwsza kwestia; nie każdego kupującego, przepisy dotyczące odpowiedzialności za sprzedany towar dotyczą. Zakres odpowiedzialności dotyczy tylko sprzedaży konsumenckiej . Co za tym idzie jeśli kupuje ktoś na firmę to niestety te przepisy juz go nie dotyczą :-( .
Druga kwestia - z odpowiedzialności wyłączony jest np towar zakupiony w drodze licytacji i jeszcze kilku sytuacjach
Zresztą więcej było o tym w tym wątku :-)
 

mcgyver  Dołączył: 08 Lis 2006
Jawu - kup sobie analoga jakiego za 90 zł.(np Pentax ME), podczepiaj obiektyw i testuj ;-)
Frajda podobna - a ile emocji - czy wyszły foty, czy nie... :mrgreen:
 
folab  Dołączył: 31 Sty 2007
Ja odesłałem aparat do sklepu i nie ma chyba ustawowego terminu w którym muszą mi odpowiedzieć.Rozumie że muszą sprawdzic zasadność reklamacji,rozumie że jako bardzo popularny sklep maja wiele reklamacji ( nie ich to wina) i musze poczekać aż,jak zresztą mi powiedzieli,dokopią sie do mojej paczki.Trwa to już tydzień a aparat miałem zaledwie pól dnia!Jestem teraz jak pies któremu żarcie z miski zabrali po pierwszym kęsie :evil: Moge pstrykać moim kompaktem :-?
 
jawu  Dołączył: 08 Lut 2007
jak sprawdzić ilość zrobionych zdjęć kasetką?
 
folab  Dołączył: 31 Sty 2007
Gdzie moge zobaczyć zdjęcia z kasetki,ale nie z jpg tylko dobrze obrobione rawy przkonwertowane do jpg ,chciałbym zobaczyć co wam się udaje wycisnąć,jak radzicie sobie z kolorami.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
folab napisał/a:
Ja odesłałem aparat do sklepu i nie ma chyba ustawowego terminu w którym muszą mi odpowiedzieć
Było już wielokrotnie pisane. Mają ustawowo 14 dni na odpowiedź.
 

Janes  Dołączył: 26 Gru 2006
argawen napisał/a:
folab napisał/a:
Ja odesłałem aparat do sklepu i nie ma chyba ustawowego terminu w którym muszą mi odpowiedzieć
Było już wielokrotnie pisane. Mają ustawowo 14 dni na odpowiedź.


A to też zależy ;-) Ważnym jest czy wyraźnie wskazało się z czego się korzysta tzn. z gwarancji czy z odowiedzialności sprzedającego. W pierwszym przypadku nic tego nie reguluje tylko widzimisie udzielającego gwarancje (przy czym z tego co wiem powinno to byc wskazane w treści gwarancji). W drugim przypadku jest to ustawowo okreśłone :-D
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Janes napisał/a:
Ważnym jest czy wyraźnie wskazało się z czego się korzysta tzn. z gwarancji czy z odowiedzialności sprzedającego
Masz racje, nalezy to wskazać przy oddawaniu sprzetu do sprzedawcy. Mówiłem własnie o "niezgodności towaru z umową". Poza tym w gwarancji Pentaxa jest podany czas naprawy. 14 dni, jeśli oddaje się do serwisu, 21 jeżeli poprzez sprzedawcę. Oczywiście roboczych. Czas odpowiedzi sprzedawcy przy niezgodności z umową, to 14 dni kalendarzowych. Ale to jest czas odpowiedzi dla kupujacego, a nie oddania produktu.

[ Dodano: 2007-02-10, 12:25 ]
folab napisał/a:
Gdzie moge zobaczyć zdjęcia z kasetki,ale nie z jpg tylko dobrze obrobione rawy przkonwertowane do jpg
Wszystkie moje wypociny ze spotkania w Stodole są z Rawów. Czy dobrze obrobione, to zależy :-P
 
folab  Dołączył: 31 Sty 2007
argawen, obejrzałem te zdjęcia i mam pytanie,skoro to były rawy to nie dało się bardziej naturalnej kolorystyki wyciągnąć,tzn.mniej czerwieni?
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
folab, a kalibrowałeś monitor? Poparz na RAW challenege, tam każdy widzi wszystko inaczej. Najplepiej robić RAW pod profil labu, ale należy mieć pewność, że akurat na tej maszynie pójdzie Twoja praca oraz, że tego profilu użyją.
 
folab  Dołączył: 31 Sty 2007
monitor mam dobrze ustawiony,czy pracując na RAW można ustawić dowolna kolorystyke czy jest różnica w kolorach między k10 i k100 jeżeli oba będą pracować na RAW?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
folab, przeciez w RAW mozesz sobie ustawić jaką chcesz temperaturę barwy. obrabiając w programie nawet co 1 kelvin. Co do zdjęć, to tak to widziałem, zwróć uwagę na ściany, jakiego są koloru.
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
folab, w RAW-ie masz dane prosto z matrycy - bez kolorów, 12 bit na każdy piksel (czyli 4096 poziomów). Dopiero program wywołujący wie, nad którym pikselem był filtr zielony, nad którym czerwony i niebieski. Program musi mieć zapisany profil aparatu, czyli dokładne kolory i rozmieszczenie tych filtrów. Na podstawie tych danych oblicza on kolory dla każdego piksela, korzystając z pikseli okolicznych. Jak on to robi - zależy od algorytmu i tego co użyszkodnik poustawia suwadłami. To dlatego jakość programu do raw-ów ma bardzo duży wpływ na efekt, to po pierwsze, po drugie na kompie jakość wywołania będzie lepsza ze względu na możliwość zastosowania lepszych algorytmów interpolacji koloru (procesorek w aparacie nie ma za dużej mocy).

Podsumowując - w RAW możesz sobie ustawić wszystko, a kolory, jak nic innego, zależą od softu, nawet bardziej niż od matrycy. Matryca to dynamika, poziom szumów, detali. Tego nie przeskoczysz. Z kolorami zrobisz (prawie) wszystko :-)
 
jawu  Dołączył: 08 Lut 2007
Witam
Jak obiecałem informuję jak przebiega reklamacja mojej kasetki.
W poniedziałek wysłałem swoją kasetkę z bad pixelem do apollo. Dzwoniłem we wtorek ale twierdzili, że jeszcze paczka nie dotarła (wysłana kurierem DHL - tak wymaga apollo). Serwisantowi zbytnio nie zależało na pomocy klientowi i szybko mnie spławił.
Zadzwoniłem następnego dnia i trafiłem na innego serwisanta. Ten sprawdził w bazie czy paczka dotarła i oczywiście twierdził, że jeszcze jej nie ma. Powiedziałem, że wysłałem ją w poniedziałek i powinna już być wczoraj i ku mojemu zdziwieniu serwisant ruszył tyłek i poszedł szukać paczki !!!! :) i o dziwo po pięciu minutach ją znalazł :) Krótko opisałem co jest nie tak i że aparat miałem 4 dni, poprosiłem o szybką wymianę. Serwisant odparł, że mają 14 dni roboczych na naprawę, a w tej chwili mają bardzo dużo paczek z reklamacjami (jak zwykle). Ale w związku z tym, że jest to praktycznie nowy aparat obiecał nieco przyspieszyć procedurę ale konkretnego terminu nie chciał podać :/
Teraz zostaje mi tylko czekanie....
Będę Was informował o dalszym przebiegu reklamacji...
 

tomecki  Dołączył: 22 Kwi 2006
Cytat
Ale w związku z tym, że jest to praktycznie nowy aparat obiecał nieco przyspieszyć procedurę

to taki wewnątrzserwisowy żart ;-)
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
jawu, ostatnio jak byłem po odbiór nowej Kasetki, to serwis był zawalony paczkami.
 

Markofot  Dołączył: 28 Gru 2006
Czy z tego wniosek, ze większość nowych aparatów trzeba od razu serwisować? (...dużo paczek...)??

Pozdrawiam wszystkich
M
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Markofot napisał/a:
Czy z tego wniosek, ze większość nowych aparatów trzeba od razu serwisować?
Tego nie wiem. Po prostu napisałem, co widziałem. Poza tym Apollo miało chyba mały kłopot z serwisem niemieckim( tam wszystko wysyłają), wiec może dlatego było tak dużo paczek.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Markofot, - a widziales ile nowych aut jest w serwisach ?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach