Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
^mmm^ napisał/a:
Czy piszac o 50/1,4 smc miales na mysli to
50/1,4 ?
pozdrawiam wszystkich


hehehe o ile znam maniakow to raczej pewnie o wersji 50.14 w wersji K :mrgreen:
 

bogusz  Dołączył: 25 Kwi 2006
Przeciez wyraznie napisalem smc-a 1.4/50 :mrgreen:
Czyli wersja ze stykami bez AF, jednak smc-fa (ta ze zdjecia)
jest identyczna optycznie.
Ponizej masz linka ze zdjeciem (niestety sprzedalem tez zestawik):

http://bogusz.pila.pl/pen...A_1280x1024.jpg
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
bogusz, wlasnie wyobrazilem sobie ze jakis soft na serwerze odczytujac emotikony z postu zmienialby avatarki - ich wyglad animujac :evil: 8-) :lol: :mrgreen: :roll:
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
pawel1967 napisał/a:
Szybkie oglądnięcie ,tzn sprawdzenie ostrości zdjęcia wymaga wprawy,można kadrować ale za to ten jasny ekran nie mówi mi natychmiast czy zdjęcie wyostrzyłem poprawnie czy szybko a źle.


Cholerka - to tylko na ekraniku mozna okreslic czy sie ostra fote zrobilo??;-) Co za czasy... :-? :lol:

Michu - Bogusz wie, ze mu zazdroszcze wiec nie bierze tego na serio :mrgreen:

A napisalem "na papierze" bo nie mialem go w lapce... Tak BTW to ciekawe bedzie jak K10D z ta sama matrycka ale ze stabilizacja i jedynie slusznymi szklami "K" sie bedzie sprawowal...

Pzdr
Spinner
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Spinner napisał/a:
Michu - Bogusz wie, ze mu zazdroszcze wiec nie bierze tego na serio

Wiem o tym doskonale.
Ale czy zdają sobie z tego sprawę innowiercy czytający sporadycznie nasze forum?
 

bogusz  Dołączył: 25 Kwi 2006
A sie bedziesz innowiercami przejmowal :mrgreen: :mrgreen:
Ja na przyklad nie uwazam sie az innowierce, tylko uzytkownika
(moze chwilowego) innego systemu emocjonalnie zwiazanego z JSS :mrgreen: :mrgreen:
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Nie pomyliles czasem D70 z D80? Bo jakos strasznie mi ten wizjer
i podglad zdjec nie pasuje.

Przez kilkanaście godzin macaliśmy D80 i o pomyłce nie ma mowy.Pozdrawiam
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
Michu - myslisz, ze nas potraktuja i opisza jako "sprzetowych, systemowych talibow"... :?: :shock: :mrgreen:

Kuuuurka - trzeba jednak uwazac co sie pisze bo "Wielki Brat" patrzy... :lol:

Pzdr
Spinner
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
bogusz napisał/a:
Ja na przyklad nie uwazam się az innowierce, tylko uzytkownika
(moze chwilowego) innego systemu emocjonalnie zwiazanego z JSS

-czyli rozumiem ze z obrzydzeniem do reki bierzesz 80D ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Pewnie Wojtas. Wiesz, możesz się śmiać, lecz odnoszę wrażenie, że od jakiegoś czasu nasze forum zaczeło odwiedzać więcej osób. Tak więc teraz - niestety - trzeba zachowywać się kurturarnie - nie: bekać, żuć gumy, puszczać Bąków (w obronie), siorbać i ślinić się za bardzo. Niestety, nic już nie będzie takie, jak dawniej.
Bogusz - pewnie, że liczy się stan ducha a nie materializm ;-)
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Nikona D80 kupił kolega który kameruje,m ja fotografuje.Oczywiście zabrał na imprezę typu ślub to cudo i postrzelaliśmy trochę.Naprawdę realnie podoba mi się szybkość AF i to byłoby tyle ponieważ w realnym świecie gdzie obrobić muszę 600 zdjęć na komputerze tzn poprawić kolorystykę zniekształć przekształć pokadrować nieraz.Pracuję i tak na 4 mega bo nie trzeba więcej.Ciekawe jest że inny kolega fotograf posiada obiektyw Tokina 28-70/2,6-2,8 do nikona.Ja mam ten sam do pentaxa,u mnie jeśli nie zejdę z ostrości wychodzą bardzo nieprzyjemne wyostrzenia oczywiście wtedy gdy zostawię na ustawieniach fabrycznych i gdy usiłuję dopalić równoważąc zastane światło, którego jest mało ,zwłaszcza w pażdzierniku.Miękka skóra bez kolorytu typowego dla Pentaxa a krawędzie nieprzyjemnie ostre.To mija przy ustawieniu zmniejszającym ostrość.Natomiast nikon sprawuje się nieżle bez ustawów.No i jeszcze jedno inna kolorystyka zdęć.Nikon wyciąga żółć ,Pentax jest neutralniejszy wyciąga kolory, tokina daje leciutki zafarb purpury.Jest niestety miękka przy 2,8 daje sporą aberracje chromatyczną.Zresztą nie ma nic za darmo jeśli ktoś chce 2,8 przy pzy obiektywie vario musi liczyć się z konsekwencjami tego.Jaki by on nie był o ile dystorsję da się jakoś przytłumić że nie będzie stanowiła problemu o tyle fioletowe obwódki są ciężkie do zneutralizowania.I tak Kit 18-55 pentaxa jest pod tym względem lepszy od 16-45 niestety ten drugi nie ma problemów z winietowaniem dystorsja jest mniejsza.Nie ma rozwiązań idealnych do tej pory twierdzę że Pentaxowi udał się kit.A przy pracy z matrycą wielkości połowy klatki tzw leikowskiej daje na tyle dużą głębię ostrości że można sobie poradzić bez AF.Jednak mam kilka analogów i życzyłbym sobie aby prędkość była właśnie taka jak np MZ5 natomiast w słabym oswietleniu te stare maszynki giną.Opracowane lampy 540FGZ pojawiły się o parę lat za Póżno wspomaganie ustawienia ostrości lampy powinno być już dawno uwspółcześnione nie na boku bo to było dobre do serii Z a na środku dla MZ.Ale się rozpisałem pozdrawiam
 

bogusz  Dołączył: 25 Kwi 2006
Wiesz, mialem kiedys wlasnie Tokine 28-70/2.6-2.8 Pro II. O ile mechanicznie jest bez zarzutu, a nawet za pancerny :-) to optycznie jest slabiutki. Beznadziejne powloki, bardzo duze dystorsje na koncach ogniskowych i mydlo przy 2.8. Pamietam, jak zmienilem go na 28-105/3.2-4.5 Pentaksa bylem bardzo zadowolony :-D . Mialem go podpietego do MZ-5n.
Co do kolorystyki, bardzo duzo mozna osiagnac odpowiednio utawiajac balans bieli. Widocznie oba aparaty maja nieco inaczej ustawione fabrycznie te parametry, wiec daja nieco inne rezultaty.
Mam nadzieje, ze spotkamy sie w Bydgoszczy z uzytkownikemi cyfrowego Pentaksa i porownamy kolorystyke w studio, przy identycznym oswietleniu.
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
28-105/3,2-4,5 to o ile sobie przypominam szkło Tamrona mające wspaniałe recenzje wygrało jakąś rywalizację dawnymi laty.O ile się nie mylę bo 28-105 było aż cztery z autofokusem Pentaxa.Ale można jeszcze taniej.Kolega kupił za sto złotych na allegro stary obiektyw 28-80 do starych SF-ów zamontowałem to szkło na wtedy jeszcze nowym DS ie i z założoną 500FTZ ką zrobiłem parę zdjęć. Pod światło i z boku,przeżyłem ciężki szok.Przepiękna praca lampy wspaniale skompensowany błysk cudowne kolory i dobra przy tym piękna ostrość.O co mi w tym miejscu chodzi a o przejścia między przedmiotem jasnym a ciemnym cudownie oddanymi krawędziami bez czarnych zarysów.Następnie założyłem 18-55 i zrobiłem to samo.Twarze wypalone koloryt pod psem.Dużo zależy od współpracy elektroniki w obiektywie aparacie i lampie.Kiedyś Pan Rendaszka powiedział mi a nie było wtedy jeszcze 540FGZ a tylko 36tka że lampa jest nie do tego.A może to jednak kiepska współpraca czipa w optyce.W każdym razie za sto złotych 28-80 jasności 3,5-4,5 to jest rozsądny zakup nie stwierdziłem ponadto widocznych wad winietowania i dystorsji miał farta kolega.Pozdrawiam
 

bogusz  Dołączył: 25 Kwi 2006
Troche sie mylisz ;-) , szklo Tamrona to 28-105/4.0-5.6 tez je kiedys mialem,
ale Pentax smc-fa 28-105/3.2-4.5 byl zdecydowanie lepszy (pod kazdym wzgledem).
To jest ostatnia konstrukcja wypuszczona na rynek przez Pentaksa z takim zakresem ogniskowych.

Pamietaj, ze porownujac obiektywy nie mozna opierac sie tylko na ostrosci/rozdzielczosci.
Jak widac 18-55 jest ostry, ale zle przenosi duzy kontrast, obraz z niego jest malo plastyczny i pewnie dlatego takie roznice w zdjeciach. Dopalanie lampa nie ma tu wiele do rzeczy. Porownywalem jakis czas temu dwie 50-tki Nikona. Na pierwszy rzut oka wydawalo sie, ze 1.8 jest ostrzejsza, ale po dokladnych ogledzinach zdjec okazalo sie, ze 1.4 oddaje wiecej szczegolow, ma nieco nizszy kontrast i o wiele lepsza plastyke obrazu.
 
Asus Dołączył: 20 Wrz 2006
A jak oceniacie 16-45 F4. Czy jest wart tych pieniedzy co kosztuje i czy rzeczywiscie jest wyrażnie lepszy od duzo tańszego kita. Widzę, że co do niego są zdania podzielone.
Stoję przed trudnym wyborem mojego pierwszego zooma do wyczykiwanej K10.
Co moglibyście poradzić tak na początek?
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
pawel1967 napisał/a:
Pracuję i tak na 4 mega bo nie trzeba więcej.

to skoro nie trzeba wiecej niz 4mpx to po co kupowac puszke, ktora ma ich duuuzo wiecej?
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Bo życie nie stoi jeszcze kilka lat temu jaskółki nie ćwierkały o cyfrze kto wie jakie standardy będą za kilka lat.
 
SKRYTOBOJCA
[Usunięty]
Asus napisał/a:
A jak oceniacie 16-45 F4. Czy jest wart tych pieniedzy co kosztuje i czy rzeczywiscie jest wyrażnie lepszy od duzo tańszego kita. Widzę, że co do niego są zdania podzielone.
Stoję przed trudnym wyborem mojego pierwszego zooma do wyczykiwanej K10.
Co moglibyście poradzić tak na początek?


http://manufactura.home.p...opic.php?t=1459
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
pawel1967, aa sorki, bo chyba źle zrozumiałem - znaczy Ty pracujesz na 4mega?? bo zrozumiałem, że ten kolega, który ma D80 ustawia na nim 4mega ii tak robi zdjecia :oops: ;-)
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Na razie nikon pracował na 10mega i nie kompresując w photoshopie tzn.jakość najwyższa 12 dał takie pliki że na minilabie wnerwiali się.Nie wszędzie mają nowe maszyny.A odbitki i tak nie będą się różniły od tych o połowe mniejszych.Na swoim pentaxsie zrobiłem serię zdjęć na statywie.4 i 6 mega następnie cztery puściłem w kompresji 10 a 6 mega dałem jakość maksymalną 12.Zrobiłem odbitki i nie widziałem ja ani znajomi różnicy.Jeden a pięć megabajta i na labie to znika.Gdyby to był profilab to może coś byłoby widać albo i nie.Gdybym natomiast skompresował zdjęcie do rozmiarów 100kb to wtedy giną szczegóły.Jeśli moim zamiarem nie jest tworzenie dużych zdjęć folderów do dobrze ustawiony jpg wystarczy.A bilbordy lepiej produkować w raw.Obecnie zdjęcia do kotleta poza pozowanymi, ja i moi znajomi robimy na 4mega.Choć co człek to opinia i tak ma być, mamy demokrację.Natomiast standardy zmieniają się.Pamięć ram wielkość dysków itp no i jakość minilabów jak i odtwarzaczy i nagrywarek DVD.Swiat idzie do przodu.Pozdrawiam

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach