Arczibandit  Dołączył: 25 Maj 2007
dzerry, pamiętam to ostatnie zdjęcie z truskawowych pól... To przypadkiem nie ty przykleiłeś ten obrazek? ;-)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Arczibandit napisał/a:
To przypadkiem nie ty przykleiłeś ten obrazek? ;-)
W zyciu! Ktos go rowniez przykleil na automacie biletowym na peronie w Wrzeszczu, ale gdy przyszedlem z aparatem to juz go nie bylo. A ten aniolek na Zaspie caly czas jest. Bardzo wyblakly, ale jest :-)
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Przyznasz, ze Dolny Śląsk, ogólnie wybrzeże i to niezwykle miejsca, szczgólnie dla "kolejarzy". Pozostałości poniemieckiej struktury sa niesamowite. Ciekawe, że np na bardzo ładnej ale zmkniętej od dana trasie Lubań Śl. - Leśna dokładnie oczyszczono z zarośli torowisko na całej długości, sam widziałem, ciekawe czy chcą zdjąć tor czy używać. Niestety w tym roku jużtego ne spradzę.
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007


Tunel w Strzyżowie, wybudowany jako schron dla pociągów niemieckich w czasie II WŚ. Teraz torów już właściwie brak. Zwiedziłem już wszystkie takie obiekty w Polsce, a są ich cztery.

Co do najdłuższego tunelu kolejowego w PL, to krążą jeszcze takie historie:
Cytat
Dostępne do dziś dokumenty wskazują na to iż właśnie tutaj w masywie Wołowca , w pobliżu tunelu kolejowego umiejscowiono specjalną , najnowocześniejszą jak na owe czasy centralę telefoniczną " Rudiger " mającą zapewnić łączność z większością głównych kwater Adolfa Hitlera.

Z tego co czytałem, to sporo tam zostało różnych kabli powyciąganych z ziemi, a także stwierdzono obecność szybów o niejasnych przeznaczeniu. Biorąc pod uwagę, że ten rejon Polski to jedno wielkie zbiorowisko sztolni, bunkrów, fabryk, tuneli, to nie jest to takie niemożliwe.
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Niedaleko jest jeszcze bunkier kolejowy- w Stępinie-Cieszynie,niestety z tego kompa nie mam dostępu do fotek, ale to przy linii Rzeszów - Jasło/Krosno

[ Dodano: 2008-09-18, 11:17 ]
Niemcy w czasie wojny ustawiali obrabiarki na wagonach i wjezdżali tym do różnych tuneli w celu produkcji różnych "wunderwaffe", w Strzyżowie składano tak slilniki lotnicze ponoć BMW801 (np. do FW-190 A)
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
JacekK, byłem w Jeleniu, Konewce, Stępinie i Strzyżowie, z czego ten ostatni miał najlepszy klimat, zwłaszcza, że byłem tam sam (no, pomijając tego, który mi tunel udostępnił).

Zawsze jak gdzieś jadę, to szukam takich wojennych atrakcji. A Fokę widziałem na żywo w IWM w Londynie.

Taki mały OT :-) .

 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
Yeti napisał/a:
Zdjęcia wykonane ok. 2005, wtedy jeszcze był szczątkowy ruch pasażerski, dzisiaj go już nie ma :-(

Trasa była w remoncie, ponoć od grudnia mają przywrócić ruch pasażerski na tej trasie.
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
W pobliżu tej linii ogladałem bardzo ciekawą stację kolejową w Lubaniu Śląskim, oraz pozostałości po ZNTK, a także lokomotywowni. ZNTK specjalizowało się w naprawie ET-21. 22 i EU-06/7 praktycznie z całej południowej Polski, niestety nie miałem szans na fotki.

[ Dodano: 2008-09-18, 21:29 ]
ale... "Jeszcze tu wrócę..." jak mawiał Arni
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
sołtys napisał/a:
ak zobaczysz czarny tunel to nie idź w strone światła!!!

A to niby dlaczego? Podważasz powszechne "zobaczyć światło w tunelu" :-) , coś w tym jest, jak jesteś w tych czarnych czeluściach i widzisz ten jeden nikły punkcik, to naprawdę staje się namacalna nadzieją że wyjdziesz.

[ Dodano: 2008-09-18, 21:47 ]
sołtys napisał/a:
ak zobaczysz czarny tunel to nie idź w strone światła!!!

A to niby dlaczego? Podważasz powszechne "zobaczyć światło w tunelu" :-) , coś w tym jest, jak jesteś w tych czarnych czeluściach i widzisz ten jeden nikły punkcik, to naprawdę staje się namacalna nadzieją że wyjdziesz.

[ Dodano: 2008-09-18, 22:04 ]
Raven napisał/a:
Z tego co czytałem, to sporo tam zostało różnych kabli powyciąganych z ziemi, a także stwierdzono obecność szybów o niejasnych przeznaczeniu.

Ty czytałeś, ja widziałem, to jest niestety bajka. Żadnych kabli poza pozostałościami telefonicznych, a szyb jest jeden, pokaźny, wentylacyjny - zbadany zresztą dokładnie na całej swojej ponad 100 metrowej wysokości.
Akurat problemy eksploracji są mi dość dobrze znane z tej racji że mój kuzyn siedzi w tym aż nazbyt głęboko, ale na usprawiedliwienie tego powiem że i dość trzeźwo (a ja robię czasem zdjęcia tego i owego ciekawego). Ten tunel na pewno nie ma z tym co zacytowałeś (ze znanej strony) nic wspólnego, wiadomo już na 100% po różnych poszukiwaniach.
Ale Rudiger nadal czeka na odkrywcę, to fakt .....

Kytutr napisał/a:
ponoć od grudnia mają przywrócić ruch pasażerski na tej trasie.
zobaczymy
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
Ja nie mówiłem, że akurat tam coś na pewno jest, ale ten cholerny pociąg ze złotem na pewno tam przejeżdżał :lol: :lol: :lol:
A tak serio, to nie wiadomo, czy w tej górce nie ma więcej sztolni ;-)
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
Raven napisał/a:
A tak serio, to nie wiadomo, czy w tej górce nie ma więcej sztolni

za to że nie ma nikt głowy nie da, ale dokładne poszukiwania (georadarem) niczego nie wykryły
Jeszcze kilka fotek z linii Wałbrzych - Kłodzko :
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]

Pozdrawiam i namawiam do zwiedzenia tych okolic. Z Pentaxem w dłoni oczywiście !!!
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
To na ostatniej fotce to co?

Ja mam plan w te rejony znowu uderzyć, ale cholera nie mam z kim. Chodzi mi głównie o ludzi zainteresowanych II WŚ. Może jakiś jednodniowy wypad można by zorganizować?
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Ty masz blisko, u mnie to nie takie proste, możliwe dopiero w lecie.
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
Raven napisał/a:
To na ostatniej fotce to co?

To jedna ze stacji na tej trasie, nie pamiętam dokładnie która, gdzieś w pobliżu Nowej Rudy, opuszczona całkowicie stacja załadunku kamienia albo węgla.
Jednodniowe wypady były kiedyś możliwe, teraz niestety nie ma ruchu pasażerskiego na trasie Wałbrzych - Kłodzko (a kiedyś jak widać na zdjęciach była to nawet linia 2 torowa, tyle kursowało pociągów!). Pożytek jedynie z tego taki że można bez strachu łazić po tunelach, ale kiedyś jak tam byłem to minął mnie pociąg, nie ma niebezpieczeństwa, co mniej więcej 20 metrów są nisze do których chowa się kiedy coś jedzie - to w końcu też niezapomniana emocja :-) .
Dobrą porą roku na zwiedzanie tych okolic jest właśnie jesień, akurat lato najmniej ciekawe.
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
To prawda co do lata, W fotografowaniu takich obiektów bardzo przeszkadza wybujałe zielsko.
 

Sadorg  Dołączył: 29 Sty 2008


zapadlisko pomiędzy podg. Radoszowy, a stacją Ruda Kochłowice
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
Rzeszowski jubileusz 150-lecia pierwszego przyjazdu pociągu , wystawa modułowej ruchomej makiety kolejowej , pokaz tresury psów , uzbrojenia i technik interwencyjnych SOK * , przejażdżka drezyną , pociągiem retro Rzeszów-Strzyżów , koncert "Kolej łączy ze światem"
więcej http://miasta.gazeta.pl/r...n_atrakcji.html

* Dla mnie gwóźdź programu :shock:
 

Nazwany  Dołączył: 31 Lip 2008
Yeti napisał/a:
"zobaczyć światło w tunelu
zależy wszystko od punktu widzenia, bo :
- pesymista: nic nie widać, widzę tylko ciemność;
- optymista : już widać światło w tunelu;
- maszynista pociągu : widzę dwóch idiotów idących tunelem.
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008


[ Dodano: 2008-09-20, 13:14 ]
Powoli tworzy się nowy temat - człowiek i kolej

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach