Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
Gwiazdor napisał/a:
będzie miał problemy z DPFem

Cały czas piszecie o problemach z DPF, znacie to z autopsji czy tylko od znajomych "fachowców"?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Nie jeżdżą z twoimi prędkościami to im się zapycha 8-)
 

cube007  Dołączył: 12 Mar 2009
Zdano napisał/a:
Cały czas piszecie o problemach z DPF, znacie to z autopsji czy tylko od znajomych "fachowców"?
Ja mam "problem" - producent wyraźnie podał w instrukcji, co należy robić gdy filtr się wypala (nie wyłączać silnika, zalecana jazda z wyższymi obrotami niż zwykle), ale !@#$%! nie napisali, jak mam wyczaić że to akurat teraz :roll: Żadnej kontrolki, diody, komunikatu... Ot, Ford :mrgreen:
Wydumałem, że będzie widać po chwilowym zużyciu paliwa - podczas jazdy nie do odczucia, ale na postoju sposób w 100% skuteczny. Ponad 140kkm bez żadnych kłopotów z filtrem.
 

Penteusz  Dołączył: 27 Mar 2012
Trzeba było se dizli nie kupować. To dobre do koparek, walców i ciężarówek.
 

cube007  Dołączył: 12 Mar 2009
Taaa... a gaz pewnie tylko do kuchenek :roll:
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
A chodzenie na piechotę jest dobre dla pieszych, nie dla kierowców ;-)
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Penteusz napisał/a:
Trzeba było se dizli nie kupować

Już tej jesieni!… Filtry GPF!… W każdym nowym silniku benzynowym!… Zapraszamy do salonów!
 

Penteusz  Dołączył: 27 Mar 2012
bakulik napisał/a:
W każdym nowym silniku benzynowym


Powinieneś "nowym" podkreślić 3 razy :-P

Bo te "nowe" to już też przeważnie badziew straszny. No, może nie w Ameryce - tamci jeszcze trzymają fason i nie ulegają tak tym tryndom typu "downsizing" na zmianę z eko - coś tam, jak to ci postępowi Europejczycy, czy inni Azjaci nazywają.
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Penteusz napisał/a:
Powinieneś "nowym" podkreślić 3 razy

Cóż, Twój używany samochód też ktoś kiedyś kupił jako nowy. Nie wiem, jak długo planujesz nim jeździć, ale zapewne kiedyś przyjdzie taki czas, że z tego czy innego powodu będziesz chciał/musiał go zamienić. I będziesz kupował coś, co dzisiaj albo wczoraj było nowe. A może faktycznie będzie tak, że obecne samochody są „jednorazowe” i rynek aut używanych się skurczy lub zniknie? Wiem, że to dopiero przyszłość pokaże.
Penteusz napisał/a:
tamci jeszcze trzymają fason i nie ulegają tak tym tryndom typu "downsizing" na zmianę z eko - coś tam, jak to ci postępowi Europejczycy, czy inni Azjaci nazywają

Bo USA to duży i bogaty kraj i jeszcze się takimi rzeczami nie przejmują. A mała Europa czy też inna Japonia tudzież Korea mają trochę inne problemy.
 

Penteusz  Dołączył: 27 Mar 2012
bakulik napisał/a:
kiedyś przyjdzie taki czas, że z tego czy innego powodu będziesz chciał/musiał go zamienić.


Nie ma takich planów. On może mnie przeżyć i być w moim testamencie istotną pozycją ;-)

[ Dodano: 2018-07-10, 15:59 ]
bakulik napisał/a:
Bo USA to duży i bogaty kraj i jeszcze się takimi rzeczami nie przejmują.


Jak by nie liczył, to cały czas benzyna u nich mniej więcej ze dwa razy tańsza, niż u nas i reszcie Starego Kontynentu.
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
plwk napisał/a:
Nie jeżdżą z twoimi prędkościami to im się zapycha

To nie jest kwestia prędkości tylko wysokości obrotów.
Wszystkie współczesne diesle nie lubią małych obrotów, więc jak ktoś uskutecznia jazdę "na kropelce" to faktycznie prędzej czy później może oczekiwać kłopotów.
cube007 napisał/a:
jak mam wyczaić że to akurat teraz

To faktycznie problem, chyba w większości samochodów jest jakiś sygnał na ten temat.
 

jacekh  Dołączył: 08 Maj 2007
Zdano napisał/a:
chyba w większości samochodów jest jakiś sygnał na ten temat.


Jest, ale ten sygnał pojawia sie najczęściej gdy zapełnienia filtra sięga ok75-80%. Wtedy najczęściej zapala się żółta kontrolka filtra (tak jest w Renówkach).
A ogólnie system jest skonstruowany tak, że wypala się wtedy kiedy zajdą odpowiednie warunki do tego (temperatur i prędkość obrotowa silnika) mimo, że zapełnienie filtra jest poniżej wartości granicznej.
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
Zdano napisał/a:
chyba w większości samochodów jest jakiś sygnał na ten temat

W poprzedniej generacji Sprinterów wyraźnym objawem wypalania filtra są kłęby niebieskiego dymu wydobywające się z wydechu. W nowszym kilkukrotnie już wypalał filtr na postoju gdy pracował zabudowany pod podłogą agregat, dymu wprawdzie nie widać, ale jeśli przypadkiem się "sztachniesz" to zajmie Ci trochę czasu pozbycie się kaszlu i przywrócenie normalnego oddechu. Eco całą gębą, na dodatek wylot wydechu znajduje się po środku bocznych drzwi odsuwanych, a tam mamy zabudowany przedział operatorski.
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Jaki to ma sens - jakiś filtr zbiera zanieczyszczenia lotne, zeby nie dostawały sie do atmosfery, a potem auto jak zadecyduje samo wypala te zebrane cząsteczki na podobieństwo tego co spotkałoby je normalnie, i one trafiają i tak do atmosfery, tylko w jednej skumulowanej partii?
 
lazar  Dołączył: 23 Cze 2010
Penteusz napisał/a:
bakulik napisał/a:
W każdym nowym silniku benzynowym

No, może nie w Ameryce - tamci jeszcze trzymają fason i nie ulegają tak tym tryndom typu "downsizing" na zmianę z eko - coś tam, jak to ci postępowi Europejczycy, czy inni Azjaci nazywają.

O jakich Azjatach piszesz? Moja Mazda 6 z silnikiem 2.0, nawet nadal taka w katalogach figuruje. Fakt, Mazda z silnikami zawsze pod prąd szła, ale to już inna rozmowa.
 

Hermes  Dołączył: 04 Lut 2008
lazar napisał/a:
Mazda 6 z silnikiem 2.0, nawet nadal taka w katalogach figuruje.

Ale to już inny silnik, niż w poprzedniku Twojej Red Arrow.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
M.K, nie znam się ale przychodzą mi do głowy 2 szybkie pomysły
- nie dymi w mieście a wypalanie zachodzi w takich warunkach które można osiągnąć na autostradzie/za miastem
- wypalanie powoduje jednak sumarycznie mniejszą emisję niż wersja bez DPF (wypalanie zachodzi w wysokiej temperaturze itp...)
 
lazar  Dołączył: 23 Cze 2010
Hermes napisał/a:
lazar napisał/a:
Mazda 6 z silnikiem 2.0, nawet nadal taka w katalogach figuruje.

Ale to już inny silnik, niż w poprzedniku Twojej Red Arrow.

Hermes, chodzi mi o olaniu przez Mazdę trendu downsizingu. A to, że wcześniej był inny silnik 2.0 to wiem.
 

M.K  Dołączył: 26 Sie 2007
Opiszon na drugie tez obstawiam troche, ale sa auta, które włączaja wypalanie filtra nawet na postoju. Znajomy w zafirze tak ma. Sam byłem tego świadkiem. Biorąc pod uwagę, ze cząstki stałe sa zbierane rownież w czasie jazdy poza miastem takie wypalenie moze skutecznie nadrobić to co sie ' wygrywa ' jeżdżąc po mieście i wypalając poza miastem. Czyste teoretyzowanie, na pewno ma to wpływ na zasobność portfela prezesa firmy produkującej auta.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Cytat
na pewno ma to wpływ na zasobność portfela prezesa firmy produkującej auta.
bo ja wiem...
Prezesi pewnie woleliby robić auta bez DPF i innych pierdół ale za tą samą cenę ;-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach