opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Generic, nic dziwnego że Zafira mniejsza skoro to inny segment.

Zafira to tylko kompaktowy minivan.
 

Acer  Dołączył: 08 Maj 2008
Generic napisał/a:
Sharan/Galaxy/Alhambra, Espace i nic więcej nie ma?

Ewentualnie 807/C8/Ulysse/Phedra.
Znaleźć Sharana i pokrewne w przyzwoitym stanie jest bardzo ciężko, większość z nich zbliża się do 1 mln przejechanych kilometrów i to niezależnie co ma na liczniku i jak wygląda :-P Jak już są fajne to cena odstrasza, widziałem nie tak dawno jednego w okolicy ale cena powyżej 15k PLN i w najmniej przekonywującym silniku Diesla.
Jeśli chodzi o Renault dla 7 osób to chyba Grand Espace akurat był troszkę dłuższą wersją. Mi się tam zawsze Espace podobał (zwłaszcza III generacja).

Generic napisał/a:
I jeszcze żeby z 7 osobami coś do bagażnika weszło.

Trafic/Transporter/Vito :-D
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
znaleźć benzynę w vanie to niezły problem. Ja szukałęm kiedyś ponad pół roku - trafiłęm puga 807 z 2.0 bez lpg.

A na rynku z benzyną były głównie espae 3.0 V6 z automatem do remontu, żwieżo sprowadzone z zachodu z nieznanym przebiegiem
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
Generic napisał/a:
Zafira ma kanapę i wydaje mi się wąskawa w porównaniu do powyższych. Trzeci rząd chowany w podłogę też raczej dla małych osobników. No i jakoś Opel mnie nie przekonuje o-)
Rafalf ma Zafirę, więc pewnie może coś więcej opowiedzieć.
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
cube007 napisał/a:
W każdym dieslu EGR jest, prędzej czy pozniej, do czyszenia/wymiany.
Nie doceniacie Forda, koledzy. W benzynowym 1.8 miałem i EGR i dwumasę :-P
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
W koncernie VW dwumasa jest w każdym benzyniaku o mocy minimum 100KM.
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Generic napisał/a:
7 miejsc w konfiguracji 2+3+2, tak aby trzy w drugim rzędzie były sensownymi, osobnymi fotelami a dwa w trzecim mogą być awaryjnie potrzebne. I jeszcze żeby z 7 osobami coś do bagażnika weszło. Raczej benzyna + lpg a nie diesel. Tak do około 10k pln.
Moje pierwsze skojarzenie: Chrysler Voyager - ale ja skrzywiony jestem :lol:

[ Dodano: 2019-01-27, 22:05 ]
Generic, cenę dałeś zaporową, to jakieś wiekowe auto będzie. Jeżeli tak musi być - to mniej zwracaj uwagę na swoje oczekiwania, a bardziej na zaufane/weryfikowalne pochodzenie auta.
 
lazar  Dołączył: 23 Cze 2010
Generic napisał/a:
7 miejsc w konfiguracji 2+3+2, tak aby trzy w drugim rzędzie były sensownymi, osobnymi fotelami a dwa w trzecim mogą być awaryjnie potrzebne. I jeszcze żeby z 7 osobami coś do bagażnika weszło. Raczej benzyna + lpg a nie diesel. Tak do około 10k pln.

Z Renault Espace uważaj, bardzo często sprzedający wystawiają samochód z 5 fotelami a pozostałe 2 sprzedają osobno...
Ryszard napisał/a:
Moje pierwsze skojarzenie: Chrysler Voyager - ale ja skrzywiony jestem

Ja też tak mam ;-)
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Generic, Zafira to może być dobry trop. Ja czasem zerkam na mobile.de na 5..6-letnie benzynowe 7-osobówki i w dolnym przedziale cenowym najwięcej wypada Zafir, trochę Lodgy i jakieś pojedyncze Mazdy i Peugeoty.

[ Dodano: 2019-01-27, 22:17 ]
lazar, bo Voyagery to świetne auta do wygodnego, cichego i miękkiego podróżowania.

[ Dodano: 2019-01-27, 22:18 ]
Zresztą nie tylko Chrysler Voyager - to jest trochę symbol całej rodziny, występującej pod różnymi markami i modelami. Sam mam Town&Country ;-)

[ Dodano: 2019-01-27, 22:29 ]
plwk napisał/a:
W koncernie VW dwumasa jest w każdym benzyniaku o mocy minimum 100KM.
Wszystkie turbo, czy wolnossące też? Mój Ford był wolnossący.
 

opiszon  Dołączył: 29 Sty 2008
Tyle że auto wielkości Zafiry czy Lodgy nie będzie miało bagażnika.
No i kwestia jak duże osoby chce się wozić w 3 rzędzie.
Widziałem kiedyś zestawienie gdzie Lodgy miało drugą najlepszą wielkość miejsca w 3 rzędzie. A z kolei taki Outlander mojego brata - 3 rząd tylko dla dzieci.

Zresztą to i tak wszystko poza zakresem cenowym...

Chyba że 7 miejscowa Dacia Logan MCV 1szej generacji...
Ale tam tak samo jak w Lodgy nie ma osobnych foteli w 3 rzędzie.
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
Acer napisał/a:
Ewentualnie 807/C8/Ulysse/Phedra.

Właśnie siadłem do kompa, żeby dopisać, bo na to też patrzyłem.
Sharany itp to wiadomo, że stan licznika trzeba brać z przymrużeniem oka o-)
Acer napisał/a:
Jeśli chodzi o Renault dla 7 osób to chyba Grand Espace akurat był troszkę dłuższą wersją. Mi się tam zawsze Espace podobał (zwłaszcza III generacja).

Fakt, w zwykłym przy trzech rzędach niezbyt coś z tyłu jeszcze zostaje.
Acer napisał/a:
Trafic/Transporter/Vito

Vito zgnite, Transportery drogie, najprędzej Trafic/Vivaro - nawet z benzyną występują, ale raczej te nowsze i droższe. I jednak aż tyle miejsca nie jest koniecznie. Faje, gabaryt mi by nie wadził, ale przesada.
Ryszard napisał/a:
Moje pierwsze skojarzenie: Chrysler Voyager - ale ja skrzywiony jestem

lazar napisał/a:
Ja też tak mam

Bardzo chętnie amerykańca... ale one wszystkie mają konfigurację 2+2+3 - bez sensu przy trójce dzieci, chyba, że one stale na tyle a bagaż ładować zamiast drugiego rzędu o-\
Pierwszy Windstar mnie kręcił, ale już wszystkie zgniły o-(

Zafirę odrzucam, bo mnie odrzuca. Tak samo samo poliftowy Sharan 1gen - nie dał bym rady z tą deską z zgarami walącymi na niebiesko i czerwono.
Z tej trójki albo musiały by być starocie przedliftowe z granatowymi plastikami (to plus dla mnie) i niby słabym na tą masę 2.0 albo po lifcie Galaxy z 2.3.
Albo jak się trafi to 807/C8/Ulyses/Phedra. Ale tam właśnie w benzynach często 3.0v6. Mam już v6, jakoś wszystko wychodzi drożej niż do r4 o-)

A zapomniałem - automat bardzo, bardzo mile widziany! Ciężko wybrzydzać z takim budżetem, więc i manual by pewnie przeszedł, ale chcę automat teraz o-)
Jeżdżę powoli, jeżdżę powolnymi autami. Mułowatość w opinii większości, jest dla mnie zupełnie normalna i w porządku o-)
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Generic, po ostatnim akapicie, zdecydowanie jesteś "klient na amerykana" ;-)

[ Dodano: 2019-01-27, 23:30 ]
Generic napisał/a:
Bardzo chętnie amerykańca... ale one wszystkie mają konfigurację 2+2+3 - bez sensu przy trójce dzieci
My właśnie tak jeździmy. Średnio raz w tygodniu są spory i dyskusje, kto w środkowym a kto w ostatnim rzędzie, ale jakoś się dogadują ;-) Ja mam jeszcze opcję 2+3+0, ławka "dwójka" zostaje wtedy w garażu a tylna "trójka" podjeżdża do przodu. Pięć osób podróżuje wygodnie, a bagażu, łooo, napakować można bardzo słuszne ilości.

[ Dodano: 2019-01-27, 23:34 ]
Gwoli podsumowania, konfiguracje do zrobienia w Town&Country model '04:
2+2+3
2+2+0
2+3+0
2+0+0
Co ciekawe, nie da się zrobić 2+3+2 - kanapa "dwójka" nie pasuje w rufowe mocowania.
 

Rivelv  Dołączył: 17 Sie 2008
tak was czytam i czytam i się zastanawiam czy po 340 tyś kilometrów padnięty rozrusznik w mojej skodzinie to normalne zużycie, czy jednak jakaś awaria?
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Rivelv napisał/a:
po 340 tyś kilometrów padnięty rozrusznik
To znamiona sukcesu! :mrgreen:
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
Ryszard napisał/a:
Ja mam jeszcze opcję 2+3+0, ławka "dwójka" zostaje wtedy w garażu a tylna "trójka" podjeżdża do przodu.

O widzisz, nie wiedziałem, że niektóre tak mogą... Ale jakoś tak 3 osobne fotele dają mi większe poczucie bezpieczeństwa, w sensie, że będą foteliki dobrze leżeć i na pewno się zmieszczą. Z "kanapami" różnie to bywa... I dlatego patrzę w kierunki eurovanów. Szkoda, że podaż na Evansion/806/Ulyses/Zetę się praktycznie skończyła. Jakoś te kanciaki mnie bardziej przekonywały niż kolejna generacja o-)

Espace 3gen benzynę nie 3.0 ciężko trafić. Espace 4gen mi się zbyt zelektryfikowany wydaje. Eh, wolał bym, żeby nadal produkowali auta z lat 90tych.
Szkoda, ze Kie Carnival nie mają trzech miejsc w drugim rzędzie, choć to by diesel był...
 

greentrek  Dołączył: 14 Sie 2012
Generic napisał/a:
Jeżdżę powoli, jeżdżę powolnymi autami. Mułowatość w opinii większości, jest dla mnie zupełnie normalna i w porządku o-)

Ryszard napisał/a:
Generic, po ostatnim akapicie, zdecydowanie jesteś "klient na amerykana" ;-)

Jak się jeździ mocno zmotaną Wrotką long na Simexach, to powolność nie jest kwestią "wolności wyboru" lecz "świadomości możliwości" :-?
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
greentrek, ale auto wybrane bez przymusu, to trochę jednak "wolność wyboru" albo raczej "wybór wolności".
Ale w innych autach też nie widzę sensu jeździć szybciej. Droga krajowa? 90-100km/h jest zupełnie wystarczające. Wyprzedzić coś powolnego też się da a coś jadącego 90-100 nie potrzeba wyprzedzać o-)
To samo na autostradzie i 130-140km/h. Na wyprzedzanie ciężarówek, autobusów i innych wolnych znajdzie się luka na lewym pasie.
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
greentrek napisał/a:
mocno zmotaną Wrotką long na Simexach
Hmm... Może jaśniej... Jaśnie Panie? ;-)
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Generic, mam dokładnie takie samo zdanie o jeździe w naszym kraju :-)
 

Enzo  Dołączył: 20 Gru 2006
Ryszard napisał/a:
Hmm... Może jaśniej... Jaśnie Panie?

Chodzi o małe, przezroczyste zwierzęta bezkręgowe z charakterystycznym wieńcem rzęsków.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach