Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Cytat
małe, przezroczyste zwierzęta bezkręgowe z charakterystycznym wieńcem rzęsków
Widzę je! One są wszędzie! :shock: :shock: :shock:
 
zloty_2000  Dołączył: 27 Wrz 2010
Generic napisał/a:
Ryszard napisał/a:
Ja mam jeszcze opcję 2+3+0, ławka "dwójka" zostaje wtedy w garażu a tylna "trójka" podjeżdża do przodu.

O widzisz, nie wiedziałem, że niektóre tak mogą... Ale jakoś tak 3 osobne fotele dają mi większe poczucie bezpieczeństwa, w sensie, że będą foteliki dobrze leżeć i na pewno się zmieszczą. Z "kanapami" różnie to bywa... I dlatego patrzę w kierunki eurovanów. Szkoda, że podaż na Evansion/806/Ulyses/Zetę się praktycznie skończyła. Jakoś te kanciaki mnie bardziej przekonywały niż kolejna generacja o-)

Espace 3gen benzynę nie 3.0 ciężko trafić. Espace 4gen mi się zbyt zelektryfikowany wydaje. Eh, wolał bym, żeby nadal produkowali auta z lat 90tych.
Szkoda, ze Kie Carnival nie mają trzech miejsc w drugim rzędzie, choć to by diesel był...


A myślałeś o Oplu Sintra, albo Madzi MPV bądź 5, pierwsza Kia Carnival też by weszła w grę dla Ciebie, albo Previa. A na hard core może Multiplę? ;-)
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
Multipli pożądam, najlepiej przedliftowej, z czerwonym wnętrzem o-) Ale to też już się postarzało i poznikało, polifty są. 6 osob zamiast 7 jest takie o... tylko jeden dodatkowy pasażer ponad stan. Bagażnik bez porównania do vanów 7os bez ostatniego rzędu.
Pierwsza Kia Carnival nie ma opcji 3 miejsc w drugim rzędzie, dopiero druga generacja - z tego co widziałem. Tak to taka Kia, poza tym, że diesel to by była całkiem spoko.
Previa, jedynka, napęd na tył, dziwne rozwiązania techniczne, dziwny wygląd - jasne, ale to już wszystko się zajeździło. O dwójce w sumie nic nie wiem bo mi jakoś w oko nie wpadły, ale faktycznie w zasięgu cenowym i właściwy układ foteli. Podaż automatów za to praktycznie zerowa, ale nie można mieć wszystkiego. Doczytam
MPV - najlepiej jedynka 3.0 z 3biegowym automatem i napędem na tył i jednymi tylnymi drzwiami bynajmniej nie przesuwnymi - właściwe zagęszczenie nonsensu jak na mój gust. Ale mało racjonalny wybór. O dwójce muszę poczytać bo też przegapiłem to auto.
5 to już chyba z tych biodegradowalnych o-)
Sintry podejrzanie zbyt tanie są. Mam też jakąś wewnętrzną niechęć do Opli, choć ten to akurat ma amerykańskie korzenie, tylko silniki oplowskie. Gabaryt, stylistyka, układ siedzeń ok. Tylko jak najdroższe egzemplarze z końca produkcji (96-99 o-\) kosztują poniżej 5tyś to chyba nie świadczy najlepiej.
Choć jak by rokowało blacharsko i było do tego zaplecze części to po taniości może była by to jakaś opcja.
 
zloty_2000  Dołączył: 27 Wrz 2010
Co do ceny Sintry to mogę gdybać, że ona mało popularna z racji właśnie "hameryckigo" rodowodu oraz masy Zafir, które są zdecydowanie popularniejsze i łatwiej zbywalne niż Sintra (dla mnie to jak zestawienie sprzętu grającego Yamaha czy Piooner do Sonos, Harman Kardon czy Bowers & Wilkins - jak ktoś ma pojęcie to wie o czym się mówi bo tego mało na naszym rynku). Sintrą jechałem może z 3-4 razy i jedyne co pamiętam to, że jest wygodna.
A same Ople - prywatnie mam któregoś z kolei i jeśli pilnujesz przeglądów to możesz być pewny, że wsiadasz i jedziesz (przez 13 lat miałem Merivę A i jedynie zawiodła mnie, gdy mój dzieciak zostawił po chwili zabawy w aucie odpalone wszystkie lampki do czytania - po nocce akumulator zastrajkował).

Przyszedł mi jeszcze do głowy Nissan Quest - miałem taki firmowy w na przełomie wieków (qrde to już tak dawno było?!) tyle, że nie pamiętam za zbója rozkładu pasażerów - musisz sobie sprawdzić.
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
Ja się obawiam, że ona są zgnite o-(
Mam tylko podgląd na jednego parkującego niedaleko i słabo wygląda blacharsko. Jeden na olxie też niby z wierzchu ładny a w bagażniku miał połamane plastiki przez które pięknie widać przegnite na wylot nadkole o-)
A co do ogólnie o Oplach - jasne, jak masz młode auto i dbasz to raczej będzie w porządku. Ale jak kupujesz 20-lataka nieznaną historią to jednak będzie pewnie słabo. Ale to w każdej marce...
 

greentrek  Dołączył: 14 Sie 2012
Ryszard napisał/a:
greentrek napisał/a:
mocno zmotaną Wrotką long na Simexach
Hmm... Może jaśniej... Jaśnie Panie? ;-)

Przekładając ze slangu "mud lovers" na język literacki, chodzi o przypadek mocnej modyfikacji standardowej Suzuki Vitary [1. generacji] w wersji długiej 5d, z silnikiem 2.0V6 benzynowym, w wieku zaawansowanym [wczesne lata 90-te]; modyfikacja polegała na przystosowaniu do jazdy w terenie, m. in. poprzez wymianę zawieszenia na znacznie wyższe, co umożliwiło założenie znacznie większych opon o bieżniku wybitnie błotnym, niebezpiecznych podczas jazdy po mokrym/śliskim asfalcie.
I co, nie prościej był skrótem? :-P
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
E, a dla większości to i tak jakiś stary pognieciony grat z oponami od traktora o-)
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
Zapomniałeś, że zmiany wymaga jeszcze obudowa przedniego mostu- z alu na stalową :-)
No chyba że to przed tobą :evilsmile:
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
radek_m, stalowa obudowa z koszem 4 satelitowym z Samuraia + śruba podtrzymująca koło talerzowe o-)
Tzn śruba to dopiero teraz, po zmieleniu przełożeń. Akurat dzisiaj od mechanika odbieram most.
 

greentrek  Dołączył: 14 Sie 2012
Skoro już tak dłubałeś to było wsadzić most od Parcha :evilsmile:
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
Mosty z parcha to wytrzymałość ale kosztem problemu z wjazdem między drzewa i wyglądem wiertartki la monster Truck :-) . Sporo by trzeba budę poszeżać.


Ja myślałem o jimnym nowym. Ale ten czas oczekiwania :-) . Więc mam terz małe miejskie autko. Niestety nisko zawiezone i z napędem na przednie łąpy.
 

Generic  Dołączył: 09 Lis 2007
greentrek napisał/a:
Skoro już tak dłubałeś to było wsadzić most od Parcha :evilsmile:

E, jednak prześwit niezależnego jest jakimś plusem. Zawsze to tylko tylną gruchę się ciągnie przez bagno a nie dwie.
No i tak to nadal jednak jest Vitara a nie zupełna rzeźba.

Choć i tył dłuższe wahacze i przód z przesunięciem są, więc też rzeźba trochę o-)
A dajcie spokój, już mi się znudziło wydawanie pieniędzy na ten samochód.... Zrobię jeszcze to co aktualnie trzeba zrobić, poza kosmetyką i wystawiam. Drogo. Zobaczymy czy się znajdzie "desperat" chcący wydać tyle. Desperat, w sensie, ze świadomy nabywca o-) Co wie, że jak kupi byle vitarę za 5, 7, 8tyś i będzie miał ambicję doprowadzić do takiego etapu to i tak wyda więcej.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Też mnie naszło, żeby autko wymienić. Celuję w nowe ale to mi wychodzi, że tanie nie będzie. Ceny to kosmiczne teraz...
Niby fajne, te nowe auta, ale jakoś tak czasem dochodzę do wniosku, że mój stary Cee'd to jednak dobra konstrukcja.
Nowe dizle są teraz o tyle droższe od benzyn, że to trzeba chyba ciągle jeździć.
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
Arti napisał/a:
Celuję w nowe ale to mi wychodzi, że tanie nie będzie. Ceny to kosmiczne teraz...
Też patrzyłem na cenniki nowych aut i testowałem w ramach jazd testowych. Kosmos jakiś z cenami nowych aut.
Wyprzedażowa Toyota Auris całkiem fajna (skrzynia CVT nie taka straszna, jak ją malują), ale po pierwsze: niewygodna kierownica i samo kierowanie takie jakieś gumowe: brak informacji zwrotnej od przednich kół. Kia Niro bardzo fajna na papierze i w testach na Youtube - w rzeczywistości głośna, szczególnie od tylnego zawieszenia, a fotele z tyłu słabo trzymają. Škoda Octavia 3 całkiem w porządku, ale nie mają hybrydy.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Kytutr napisał/a:
Toyota Auris całkiem fajna (skrzynia CVT nie taka straszna, jak ją malują)

Ten samochód mi się nawet podobał (chociaż ja szukam kombi czyli Corolla), dopóki nie wsiadłem... Czasem miałem wrażenie, że składali wnętrze z tego co zostało w magazynie. Nie wiem jak w Toyocie ale jeździłem Lancerem z CVT... nigdy więcej.
Kytutr napisał/a:
Kia Niro

za małe... Jeździłem nowym Ceedem i ku niemu mi najbliżej jak na razie. Ale... nie rozumiem czemu twórcy zapomnieli tam o kilku rzeczach. Brak czujników z przodu to śmiech. Diler za 1000 dołoży. Takie p*****, ale u mnie podświetlenie lusterka w osłonie (to do makijażu) zapala się w momencie odsunięcia lusterka, w nowym trzeba włącznikiem włączyć.. czemu???
Ale oglądałem Proceeda... kurde, fajnie zerżnęli z Porsche.
Seat Leon, byłem takim na PPD... fajny ale czemu w środku taki ciasny?
Hybrydy też mi przeszły przez myśl, ale te ceny... jeszcze nie.
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Arti napisał/a:
chociaż ja szukam kombi czyli Corolla

Corolla dopiero będzie kombi, póki co to Corolla to sedan, Auris to htb i kombi. Teściu ma Corolle 2017, 1,6 benzyna, o ile z początku mi się średnio jeździło, to teraz bardzo fajnie.
Ja zaś oglądam i30. Muszę się nim przejechać. Podobno fajnie wyciszony, fajnie się trzyma drogi.
Choć najbardziej to mi się podoba Elantra. Ale najdroższa. A Citroeny zaczynają odchodzić na dalszy plan. Jednak z C3 rezygnuje. Na forum Citroena coraz więcej aut ma problem z paskiem rozrządu, w silniku 1,2 PureTech.
Jeśli i30 to z silnikiem 1,4 PB, Elantra ma 1,6PB. Kokpit mi się bardziej w i30 podoba, ale tylko z 8calowym tabletem. Elantra ma jak Seaty kokpit, ale zaś więcej miejsca.
Ps, na i30 z silnikiem 1,4 są fajne upusty (7700).
Jak już będę się szykował do zakupu to i do Toyoty zajadę.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
potraff napisał/a:
Corolla dopiero będzie kombi, póki co to Corolla to sedan, Auris to htb i kombi.

Kurde, faktycznie, jakiś nigdy nie mogłem tego Aurisa zrozumieć...
potraff napisał/a:
Ja zaś oglądam i30.

Oglądałem. I szczerze mówiąc to nie ogarniam jak to jest, że Hyundai ma być wyżej pozycjonowany niż Kia, a jest wg mnie po prostu brzydszy i gorzej zrobiony. No kompletnie mi nie podszedł. Jeździłem też Tusconem, niby ładniejszy niż Sportage, ale jakoś w środku mniej pociągający i droższy.
potraff napisał/a:
Elantra

Kumpel z roboty kupił w lato. Do mnie nie trafia. Teraz nowa weszła, trochę ładniejsza, może lepiej wykonana w środku.
Przy bliźniaczych modelach Kia-Hyundai u mnie zdecydowanie wygrywa Kia. Ładniejsza, lepiej wykonana, jakaś taka bardziej. No może Tuscon w wyglądu jest ładniejszy od Sportage.

[ Dodano: 2019-02-03, 22:03 ]
Kytutr napisał/a:
skrzynia CVT nie taka straszna, jak ją malują

aaa teraz zakumałem, CVT w hybrydzie... To trochę inaczej...
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Z tym wprowadzeniem Aurisa, a teraz skasowaniem go, to...też nie rozumiem tego ruchu.
Arti napisał/a:
Oglądałem. I szczerze mówiąc to nie ogarniam jak to jest, że Hyundai ma być wyżej pozycjonowany niż Kia, a jest wg mnie po prostu brzydszy i gorzej zrobiony

Sam muszę zobaczyć Ceeda. Niby w nim siedziałem, ale ponad miesiąc temu. Fakt, że wcześniej Kia miała ładniejsze wersje bliźniaków, ale teraz zdecydowanie mi się i30 bardziej podoba. Wersja hatback, kombi już mnie nie pociągają. Muszę jeszcze pomacać, je w środku, ale wizualnie kokpit też mi się w H podoba.
Kia wygrywa w pojedynku ProCeed vs i30 Fastback. Ale te są za drogie...
Arti napisał/a:
Teraz nowa weszła, trochę ładniejsza, może lepiej wykonana w środku.

Gdy rok temu zacząłem myśleć o nowym aucie, to właśnie kompaktowy sedan przyszedł mi do głowy (wtedy Focus mkIII bądź Astra J), Elantrę muszę zobaczyć i usiąść w niej, na zdjęciach zdecydowanie środek mi się w nowej podoba, ale też i droższa. Sama bryła auta mi się zaś bardzo podoba, na pierwszy rzut oka, nie widać, że to sedan, np w Corolli już bardziej bagażnik odstaje.
 

galex  Dołączył: 02 Cze 2006
Cee'd... Kiedy zacząłem nim (nią) jeździć, wydał mi bardzo nijaki.
Ale: jest wygodny (400 km naraz to żadne wyzwanie a spokojnie znosiłem i dwukrotnie większe dystanse), jest bardzo ergonomiczny i niezawodny.
W ciągu 150 kkm, które zrobiłem w 2 lata jedyna awaria to usterka silniczka wycieraczek naprawiona w ramach gwarancji.
Silnik (1.6 diesel) szału nie robił, ale i wstydu nie przynosił, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.
A średnie spalanie to ok. 5,3 l/100 km.
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
galex napisał/a:
jest bardzo ergonomiczny i niezawodny.

O tą niezawodność mi chodzi. Tylko ja chcę benzynowy silnik.
Rok temu miałem okazję jechać jako pasażer ceedem kombi i trochę mnie dziwiło jak było głośno jadąc ponad 100km/h. Ale nowe i300/ceed są chwalone za wyciszenie. No i fotele wygodne.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach