Effendi  Dołączył: 20 Kwi 2006
sylwiusz napisał/a:
Biorac pod uwage ogniskowa i wymiary (filtr 58 mm), to raczej bedzie kryl pelna klate bez problemu

sylwiusz napisał/a:
http://www.digitalkamera....Markt/5190.aspx

digitalkamera.de napisał/a:
reduzierter Bildkreis = Ja
Jeśli to znaczy to co myślę, że znaczy to jest to szkło APS-C.
 
TTomek  Dołączył: 02 Mar 2008
Tylko że odnośnie DA* 60-250/4 pisali że został zaprojektowany na nowo (w tym newsie po niemiecku mogę nawet zacytować tłumaczenie jeśli ktoś chcę) więc dziwne...
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
TTomek napisał/a:
odnośnie DA* 60-250/4 pisali że został zaprojektowany na nowo

w sensie obudowa - bebechy zostaly wczesniejsze.

[ Dodano: 2008-09-22, 13:08 ]
sylwiusz napisał/a:
Biorac pod uwage ogniskowa i wymiary (filtr 58 mm), to raczej bedzie kryl pelna klate bez problemu

biorac pod uwage KAF3 to prawie na pewno nie bedzie kryl pelnej klatki. Za to na 100% bedzie manualnym szklem na filmowych body.
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
l_uka napisał/a:
w sensie obudowa


dodali mocowanie statywowe
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
sylwiusz napisał/a:
Biorac pod uwage ogniskowa i wymiary (filtr 58 mm), to raczej bedzie kryl pelna klate bez problemu
A biorąc pod uwagę, że ma SDM to wcale nie musi kryć, tak jak sigma 30/1.4 np.

Gringo napisał/a:
Miałeś w ręce, że takie opinie wygłaszasz? Poza kolorem i braku kilku funkcji, ktore sa z mz5n nic mi w nim nie brakuje.
Miałem w łapach MZ-30, nie chcę więcej dotykać żadnych body z tej serii.

Gringo napisał/a:
Eldred napisał/a:
jest to odpowiednik 60mm na APS-C

odwrotnie- to 60mm jest odpowiednikiem 90mm na apsc


Ehh.. wiedziałem, że się do tego przyczepisz. :-P
Gringo napisał/a:
Na kliszy w 77 jest takie nieodparte uczucie, ze używasz tej idealnej ogniskowej.
Noo prawie tej samej co 50mm na APS-C

Gringo, To może inaczej, już nie porównując do boskiego 77Ltd.
Czy wyniki t90 są w ogóle na analogu porównywalna z tym co daje typowa pięćdziesiątka F lub FA 1.7 lub 1.4 na APS-C? Bp w sumie jest to podobna ogniskowa i do tego pełna klatka więc GO powinna być mniejsza niż na APS-C.
Wiem, że to jest szkło do makro i że nie zostało do tego stworzone, ale pytam, bo gdyby tak było to tamronik ten byłby dla mnie świetnym rozwiązaniem kwestii braku portretówki do analoga, a jednocześnie czegoś przydatnego do cyfry. Zdjęcia portretowe z t90 na cyfrze zupełnie mi się nie podobały, ale przykładów t90 z analoga nie widziałem.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Tak, właśnie doczytałem, że KAF3 nie ma śrubokręta.
 

sylwiusz  Dołączył: 19 Kwi 2006
Effendi napisał/a:
Jeśli to znaczy to co myślę, że znaczy to jest to szkło APS-C.

To samo pisze sie przy DA 40, DA 70, DA 200, DA 300, a sa to szkla kryjace pelna klatke. Nie kryja jej tylko szerokie katy np. DA 14, DA 12-24.

[ Dodano: 2008-09-22, 13:16 ]
l_uka napisał/a:
biorac pod uwage KAF3 to prawie na pewno nie bedzie kryl pelnej klatki. Za to na 100% bedzie manualnym szklem na filmowych body.

KAF3 odnosi sie tylko do mocowania, ma sie nijak do krycia klatki 35 mm czy APS-C.
 

Żaba  Dołączył: 08 Cze 2006
Ludzie, a jakie to ma znaczenie czy szkło robione w Japonii czy w Wietnamie? Czasy, gdy lokalizacja fabryki miała wpływ na jakość produktu minęły. Powtarzanie takich opinii to powtarzanie bzdur. Z resztą w innych wątkach już o tym pisano. Ltd DA są robione poza Japonia i jakoś nie ma problemów, a szkła są rewelacyjne.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Eldred napisał/a:
A biorąc pod uwagę, że ma SDM to wcale nie musi kryć
A co jedno z drugim ma wspólnego?
 

Diamond32  Dołączył: 20 Sie 2007
Żaba jeśli chodzi o serię DA limited to rzeczywiście jakość jest bardzo ok, a jeśli bym miał strzelać, czy DA*55 będzie krył pełną klatkę to bym powiedział, że tak :-)
 

perl  Dołączył: 24 Wrz 2006
Wiem ze temat nie o tym, ale skoro cos innego zostalo poruszone...
Gringo napisał/a:
Eldred napisał/a:
Dzięki Gringo, A seria MZ mnie odrzuca niesolidnością i okropnym plastikiem. Wiem, że są inne serie ale po prostu wolałbym szkło z pierścieniem przysłon.

Miałeś w ręce, że takie opinie wygłaszasz? Poza kolorem i braku kilku funkcji, ktore sa z mz5n nic mi w nim nie brakuje.

No to ja pozwole sobie zabrac glos.
Eldred, nawet jesli nie mial w rece zadnej eMZetki, ma calkowita racje. Pod tym co napisal podpisuje sie obiema rencoma.
- niesolidnosc: jest.
1. Notorycznie lamiace sie koleczko zebate w silniku autofokusa, do ktorego akurat w Pentaxach bardzo ciezko sie dostac. Canon w EOSach z tego co mi wiadomo zrobil metalowe. Jak naprawialem u siebie (to byl bodajze MZ-7) to mialem wymieniony wlasnie na canonowski.
2. Notorycznie wylamujaca sie sprezynka od wbudowanej lampy blyskowej.
Pewnie jeszcze by sie cos znalazlo ;]

- okropny plastik: wez do reki k10d, k200d, Z-1, Z-1p. Cokolwiek innego (wiem, ze na pewno miales). Bardziej nieprzyjemny w dotyku (i wygladzie) plastik niz w MZ? Jest - owszem - w 400d/450d (i podobnych) Canona.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Żaba napisał/a:
jakie to ma znaczenie czy szkło robione w Japonii czy w Wietnamie?
Wietnam bliżej równika, a jak wiadomo, im jakiś naród żyje bliżej równika, tym mniej mu się chce pracować. Ludzie żyjący w strefie równikowej zamiast pracować, leżeliby tylko pod swoimi palmami i zajadali się bananami. :->

[ Dodano: 2008-09-22, 13:39 ]
asklop, zarzuć coś z tego Distagona, może w bokehowym wątku, proszę.
 
erpe  Dołączył: 06 Maj 2007
sylwiusz napisał/a:
Jun Hirakawa, konstruktor min.
(...)
FA Limited 43 mm, 77 mm
(...)


Mam pytanie poza konkursem; kto jest konstruktorem FA limited 31 mm ?
Z góry dziękuję!
 

Żaba  Dołączył: 08 Cze 2006
Pentagram ech gdybym cię nie znał żartownisiu jeden :-P A teraz jakiś szpecjalista podchwyci to co napisałeś i znowu będą bzdury na forum :mrgreen:
Akurat Wietnam to kraj gdzie dość dużo elektroniki i mechaniki precyzyjnej jest produkowane. Ja wiem, że jak Kowalski słyszy Wietnam to rozumie Azja a to mu się kojarzy z „chińska tandet a”, nie moja wina, że Kowalski to szara masa i wie niewiele, a myśli stereotypami.
Akurat to, że Pentax (Hoya) zamyka nie rentowne działy i przenosi produkcję tam gdzie jest ona tańsza to dobry znak.
 

Diamond32  Dołączył: 20 Sie 2007
erpe napisał/a:
kto jest konstruktorem FA limited 31 mm ?

Ja bym mu specjalny order dał :-)

Żaba Ok, ale to może skutkować zakończeniem produkcji niektórych mniej opłacalnych w produkcji szkieł także.
 

asklop  Dołączył: 22 Kwi 2006
Pentagram, mam na karcie zdjecia z niego, i jak tylko zrzuce na kompa to dodam.
 

ggdh  Dołączył: 06 Sty 2008
Eldred napisał/a:
Zdjęcia portretowe z t90 na cyfrze zupełnie mi się nie podobały, ale przykładów t90 z analoga nie widziałem.


Mozesz rozwinac, co Ci sie konkretnie nie podobalo w t90+cyfra??
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Nie pobodała mi się za duża GO jak na portret, jakiś taki mały kontrast i bokech nie tyle mało plastyczny co taki cyfrowo-blurowaty. Ale to tylko na kilku przykładach, bo zdaje się walnąłem kiedyś portrecik kasetką MacGyverowi na LPPD i wyszedł całkiem fajnie, ale to było w zupełnie innych warunkach oświetleniowych.
Dlatego właśnie zastanawiam się jak to mimo wszystko świetne szkiełko sprawuje się na filmie 35mm.

[ Dodano: 2008-09-22, 14:29 ]
Jarek Dabrowski napisał/a:
Eldred napisał/a:
A biorąc pod uwagę, że ma SDM to wcale nie musi kryć
A co jedno z drugim ma wspólnego?
Silnik? Jestem pewien, że gdyby Sigma 30/1.4 nie miała SDM w innych systemach, była by jeszcze mniejsza. A tak, obudowa ta sama a SDM nie ma :-?
 

sylwiusz  Dołączył: 19 Kwi 2006
perl napisał/a:
- niesolidnosc: jest.
1. Notorycznie lamiace sie koleczko zebate w silniku autofokusa, do ktorego akurat w Pentaxach bardzo ciezko sie dostac. Canon w EOSach z tego co mi wiadomo zrobil metalowe. Jak naprawialem u siebie (to byl bodajze MZ-7) to mialem wymieniony wlasnie na canonowski.
2. Notorycznie wylamujaca sie sprezynka od wbudowanej lampy blyskowej.
Pewnie jeszcze by sie cos znalazlo ;]

- okropny plastik: wez do reki k10d, k200d, Z-1, Z-1p. Cokolwiek innego (wiem, ze na pewno miales). Bardziej nieprzyjemny w dotyku (i wygladzie) plastik niz w MZ? Jest - owszem - w 400d/450d (i podobnych) Canona.

Nie uogolniajmy - MZ-S tez nalezy do serii MZ, a jest to zupelnie inna bajka ;-) Moja ex zrobila na nim juz kilkaset rolek filmu i dziala bez zarzutu. W reku to tez spora przyjemnosc - magnezowa obudowa robi swoje.

[ Dodano: 2008-09-22, 14:38 ]
Eldred napisał/a:
Silnik? Jestem pewien, że gdyby Sigma 30/1.4 nie miała SDM w innych systemach, była by jeszcze mniejsza. A tak, obudowa ta sama a SDM nie ma :-?

Sigma nigdy nie byla dobra w robieniu malych szkiel. Ich szkla szerokokatne sa z reguly o ~20% wieksze od firmowych. Sigma 24/1.8 jest np. sporo wieksza od Pentaxa FA* 24/2. Zadne z tych szkiel nie wystepuje w wersji HSM ;-) DA* 200/2.8 mimo SDMu nie jest specjalnie wiekszy od FA* 200/2.8 - oba uzywaja identycznej formuly optycznej. Tak wiec nie ma tu reguly, ale nie zawsze SDM oznacza cos wiekszego.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
Eldred, Tamronem portetów nie robiłem i nie widziałem ich za wiele. Ale z DFA100 portrety wychodzą bardzo ładne. Poszukaj starych wątków o nim. Na f/2.8 jest w sam raz do portretu (nie jest przesadnie ostry). Bokeh ma "kremowy", bardzo przyjemny dla oka.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach