Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
tzn....
starsze szkla w polaczeniu z nowymi
2 rozne firmy

to przypadki gdzie roznice czasem (CZASEM) siegaja 300-700K + odwzorowanie poszczegolnych kolorow
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
siegaja 300-700K


łoł

Fafniak napisał/a:
starsze szkla w polaczeniu z nowymi


a to nie przypadkiem przez "chorobliwe" zazolcanie starych?

Fafniak napisał/a:
odwzorowanie poszczegolnych kolorow


jesli nieznaczne, to jeszcze potrafie sobie wyobrazic...
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
najgorsza jest czerwien.....a tym samym ludzka skora.... :roll:
alkos napisał/a:
a to nie przypadkiem przez "chorobliwe" zazolcanie starych?
no ciezko mi powiedziec.....dochodzi jeszcze do tego roznica w matrycach - ale kiedys zmienialem na planie szklo i efekt byl jednoznaczny - jedno ze szkiel bylo znacznie cieplejsze...
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos, probowales zeskanowac rolke z profilem wygenerowanym z innej rolki? Daje rade?
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
alkos, probowales zeskanowac rolke z profilem wygenerowanym z innej rolki? Daje rade?


Dzisiejszy i wczorajszy PAD to superia 800 na profilu setki :-) Wczorajszy bez korekcji, w dzisiejszym zdjalem troche zieleni, poza tym bez obrobki...
 

bix  Dołączył: 22 Sty 2008
A ja zadam pytanie, które chyba tu jeszcze nie padło. Czy można gdzieś ściągnąć gotowe profile do klisz? Czy można (z dobrymi efektami) używać profili od innych? Czy jest wymóg posiadania takiego samego skanera?

[ Dodano: 2008-10-13, 18:58 ]
I jeszcze jedno, warto może by było zrobić przy świetle dziennym i żarowym takie profile? Czy to raczej bez sensu?
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Też jestem ciekaw jak by to wypadło ze światłem żarowym. Negatyw do światła dziennego pewnie dał by radę ale slajd bez założonego filtra korekcyjnego wychodzi cudacznie. Albo ja nie potrafię sobie z balansem bieli poradzić albo po prostu pewne przestrzenie barwne zostają tak przycięte, że nie ma ich z czego odbudować. Jedno wiem - ten wątek upewnił mnie przy zakupie wzornika. Wcześniej chciałem z tej strony kupić kilka wzorników w ramkach do skanera ale jednak bieżąca kalibracja dowolnej kliszy za pomocą wzornika A4 i Vuescana jest bardziej uniwersalnym rozwiązaniem :-D . Dzięki Alkos :-B
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos napisał/a:
Dzisiejszy i wczorajszy PAD to superia 800 na profilu setki
Podeslalbys mi te profile? Akurat mam reale do skanowanie :-)

[ Dodano: 2008-10-13, 19:12 ]
Kurde, przeciez ja mam inny skaner. Ale mnei zacmilo.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
bix napisał/a:
Czy można gdzieś ściągnąć gotowe profile do klisz? Czy można (z dobrymi efektami) używać profili od innych? Czy jest wymóg posiadania takiego samego skanera?


Jesli ma ktos minolte 5400 II, to moge podeslac.

bix napisał/a:
I jeszcze jedno, warto może by było zrobić przy świetle dziennym i żarowym takie profile?


Wlasnie zaraz bede profilował superie 800 przy dziennym, zarowym, a jak sie klatka ostanie moze i przy rteciowce na dworze... ;-)

dzerry napisał/a:
Podeslalbys mi te profile? Akurat mam reale do skanowanie


Załączam pod superie 100 - sprobuj, moze bedzie ok ;-) :

http://varia.alkos.info/s100_C1.rar

A tak nawiasem mowiac na przyszlym łikendzie może będę jeszcze DS IV profilował...
 
aldek  Dołączył: 13 Paź 2006
No, to jak alkos to zrobi (zwłaszcza dla tej DS IV), to powinniśmy mu jakoś zakup tego target zrekompensować. Może zrzuta jakaś?
:-D
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
alkos napisał/a:
Gwiazdor napisał/a:
W/g RawTherapee biel kartki to jest 6500K, a ta sama kartka przez obiektyw ma 5700K


A w jakim swietle?
To wyniki WB ze zdjęcia z obiektywem - porównanie tego co widać przez szkło i tego naokoło. ;-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Aaaa, polozyles szklo na kartce, ta?
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
czy można w ten sposób sprofilować cyfrówkę?
robię zdjęcie K10D i porównuje z tym co na płycie, wytwarzam profil i wrzucam go do zdjęć.
Co o tym myślicie?
 

Kosior  Dołączył: 26 Cze 2008
gilby napisał/a:
Co o tym myślicie?


Tak długo jak robisz zdjęcia przy jednakowej temperaturze barwowej (studio?) to się może sprawdzić. W innych przypadkach łatwiej polegać na automacie i dokonywać ewentualnej korekty w rawie (moje zdanie).
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
gilby napisał/a:
czy można w ten sposób sprofilować cyfrówkę?
robię zdjęcie K10D i porównuje z tym co na płycie, wytwarzam profil i wrzucam go do zdjęć.
Co o tym myślicie?


mozna - tyle ze musialbys recznie/na oko , w profilu aparatu w Adobe Camera Raw... mialbys wtedy mial wierne kolory (teoretycznie) niezaleznie od WB... ale to syzyfowa praca, tamte suwaki sa straszliwie nieintuicyjne, poza tym musialbys miec idealnie skalibrowany monitor, target na biurku oswietlony idealnym 5000K i pierunsko dobre oko... ;-)
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
Też się zastanawiałem czy idzie zrobić to samo z cyfrą.. Strzelić klatkę z takim wzornikiem w danych warunkach, ale nie wiem czy w przypadku cyfry WB ustawiony wedle szarej karty nie da podobnego efektu..
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
matth napisał/a:
ale nie wiem czy w przypadku cyfry WB ustawiony wedle szarej karty nie da podobnego efektu..


W karcie nie chodzi o balans bieli, tylko o oddanie poszczególnych kolorów i kontrastu...
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
alkos napisał/a:
matth napisał/a:
ale nie wiem czy w przypadku cyfry WB ustawiony wedle szarej karty nie da podobnego efektu..


W karcie nie chodzi o balans bieli, tylko o oddanie poszczególnych kolorów i kontrastu...


Hmm.. a zawsze byłem przekonany, że właśnie do WB.. W takim razie jak się korzysta z szarej karty żeby to miało ręce i nogi?
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
matth napisał/a:
W takim razie jak się korzysta z szarej karty żeby to miało ręce i nogi?

Zwykla szara karta sluzy przede wszystkim do ustawiania poprawnej ekspozycji. Zeby precyzyjnie ustawic balans bieli, trzeba miec jakis maksymalnie neutralny target.

Aparat ma swoj wenetrzny profil, ktory przy balansie bieli optymalnie dobranym do sceny da najlepsze mozliwe odwzorowanie kolorow.
Z negatywem jest inaczej, bo jest maska, ktora daje silna dominante. Profil dla danego negatywu informuje program skanujacy/wyswietlajacy, jak ma interpretowac kolory, ktore sa na negatywie.
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
dan napisał/a:
Zwykla szara karta sluzy przede wszystkim do ustawiania poprawnej ekspozycji. Zeby precyzyjnie ustawic balans bieli, trzeba miec jakis maksymalnie neutralny target.

Aparat ma swoj wenetrzny profil, ktory przy balansie bieli optymalnie dobranym do sceny da najlepsze mozliwe odwzorowanie kolorow.
Z negatywem jest inaczej, bo jest maska, ktora daje silna dominante. Profil dla danego negatywu informuje program skanujacy/wyswietlajacy, jak ma interpretowac kolory, ktore sa na negatywie.


No to już widzę gdzie się poplątałem.. Dzięki za wyjaśnienie :-)

A tak btw jeszcze to warto ustawiać ekspozycję na kartę? W jakich warunkach taki pomiar jest lepszy od pomiaru na obiekt fotografowany. Czyli plusy i minusy :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach