Mathis  Dołączył: 26 Mar 2008
lamina, raczej nigdy tego nie dołożą, prędzej wykastrują ze szkieł wiertarki :) Co może wyjść na + gdyż pewnie wtedy AF szkieł przyśpieszy :)
 

lamina  Dołączył: 15 Gru 2008
niestety pewnie masz racje.... a swoja droga wystarczylo by jak by przelacznik na obiektywie mial 3 pozycje i pod 3 pozycja odlaczal wiertarke, takie sprzegielko, proste w wykonaniu, miejsce na to jest... tylko ich zdaniem pewnie po co :(
 

triger  Dołączył: 23 Lut 2009
Pytanko - jeśli mam dowód zakupu, karte gwarancyjną wypełnioną przez sprzedawcę i brakuje na karcie gw. daty zakupu - mogę śmiało wypełnić zgodnie z datą zakupu i posłać do serwisu?
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Ja bym nie wypełniał, bo to należy do obowiązków sprzedawcy. Niech datę odczytają sobie z paragonu/faktury.
No chyba, że zrobisz to tak że nikt się nie pozna ale to już Twoje ryzyko.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Wybieram się dziś do Apollo z reklamacją mojej FA 35/2 (opisywałem w innym wątku odnośnie BF)
Właśnie zrobiłem ksero rachunku, patrzę a na karcie gwarancyjnej w dacie zakupu wpisane jest 19.06.2006. Na rachunku jest oczywiście 19.06.2008 bo wtedy kupowałem. Nie wiem czy sprzedający w Aster Foto się pomylił czy świadomie to zrobił, ale nie wiem czy Apollo nie będzie robić problemów?
Wie ktoś jak to jest?
Niestety na rachunku nie ma numeru seryjnego obiektywu więc o to się mogą przyczepić.
Obiektyw ma spory BF, sprawdzałem z kilkoma body, na każdym jest
 

el.corczino  Dołączył: 03 Lut 2010
FraZa, ja na karcie gwarancyjne nie miałem wpisanej żadnej daty. Data widniała tylko na kopi faktury VAT - nie było to problemem.
Reklamowałem hot piksel na matrycy w K7.
Wszystko przebiegło bardzo miło, szybko i profesjonalnie.
Ja osobiście z serwisu Apollo jestem b. zadowolony.

Pozdrawiam.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
el.corczino napisał/a:
Reklamowałem hot piksel na matrycy w K7.

to nie lepiej było samemu zmapować?
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Zasadniczo serwis Apollo (jak i inne serwisy) naprawi sprawnie to co jest ewidentne, wskaże się paluchem. Ja wymieniałem u nich na poczekaniu zbitą szybkę z ist DSa, wymieniali mi płytę główną w k20D (już za drugą wizytą, gdy przyniosłem im zawieszony aparat - przy pierwszej wizycie nie zrobił na nich wrażenia opis jak uzyskać zawieszenie i pocięte jpegi z tym związane), Ale przy problemach z AFem który sie rozregulowuje pomimo grożenia, krzyczenia, kontaktów na samej górze i 2 wizyt w serwisie machnełem na nich ręką i sam co pewien czas doregulowuję co trzeba co pewien czas.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Dzwoniłem do Apollo, mili panowie w serwisie powiedzieli żeby wpadać i się zobaczy
el.corczino - to chyba mnie uspokoiłeś
Dziś się dowiedziałem, ze ostatnimi czasy zmieniły się przepisy i jak się kupuje na fakturę to może być gwarancja tylko na rok. Ale nie wiem na co (chyba na elektronikę, agd) i czy zawsze

[ Dodano: 2010-05-28, 13:19 ]
tomekl: ale af w aparacie i obiektywie to różne sprawy
z innymi obiektywami dobrze ostrzy, więc nie będę w menu serwisowym majdrował bo z innymi będzie źle
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
FraZa napisał/a:
Dziś się dowiedziałem, ze ostatnimi czasy zmieniły się przepisy i jak się kupuje na fakturę to może być gwarancja tylko na rok.

Nic się ostatnio nie zmieniło. Gwarancja dla konsumenta jest 2 lata, a dla firmy 1 rok - tak jest od dawna. Faktura o niczym nie przesądza, ze wskazaniem, że "na fakturę" zazwyczaj kupują firmy.
 

tomekl  Dołączył: 25 Maj 2006
Chyba mylicie trochę pojęcia. Gwarancja jest dobrowolna - daje ja producent/dystrybutor na dowolnych zasadach i właściwie dowolny okres czasu.
Obligatoryjna jest rękojmia - rękojmie daje sprzedawca a nie producent.
W praktyce by handel mógł kwitnać sprzedawca ma z producentem umowę gwarancyjną pozwalającą na załatwienie roszczeń z tytułu rękojmi przez okresy ustawowo wymagane w serwisie gwarancyjnym producenta. Tzn ma sznaujacy się sprzedawca z legalnych kanałów dystrybucyjnych. Inaczej musi zagwarantować realizację rekojmi z własnej kieszeni. Niestety obiżanie cen czesto powoduje, ze sprzedawca kupuje partię towaru bardziej szarymi kanałami i nie ma zabezpieczenia od strony producenta w przypadku roszczeń klienta - wtedy dochodzenie rękojmi bywa mało skuteczne i długotrwałe bo nikt nie ejst skory do wykłądania kasy z własnej kieszeni na reklamacje jakiegoś Kowalskiego....

[ Dodano: 2010-05-28, 13:49 ]
Cytat

tomekl: ale af w aparacie i obiektywie to różne sprawy
z innymi obiektywami dobrze ostrzy, więc nie będę w menu serwisowym majdrował bo z innymi będzie źle

Obiektywy zwykle mają jakiś rozrzut punktu w który ostrzą. Jesli daje się to w nich doregulować to dobrze, ale z tego co wiem nie zawsze to jest możliwe. wtedy zostaje regulacja w body (o ile ją masz)
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
Tomekl dobrze pisze. Ja dodam jeszcze, że to go konsumenta należy decyzja czy korzysta z rękojmi czy gwarancji. U dobrych sprzedawców załatwienie sprawy z tytułu rękojmi może być szybsze bo odbywa się z pominięciem producenta.
Jeżeli gwarancja jest napisana niekorzystnie dla nas to lepiej korzystać z rękojmi bo jest regulowana ustawą.
l_uka napisał/a:
Gwarancja dla konsumenta jest 2 lata, a dla firmy 1 rok - tak jest od dawna.

Piszesz o rękojmi a nie gwarancji. Gwarancja jest dobrowolna i może się okazać, że jej nie będzie albo będzie krótsza niż rękojmia.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
schwefel, Nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz pojęcia. W przypadku sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się rękojmi z KC tylko niezgodność z umową z przepisów szczegółowych.

Skoro mowa jest o kupnie na fakturę - to nie ma mowy o sprzedaży konsumenckiej - więc tu dopiero można powoływać się na rękojmię lub umowę gwarancyjną.

Fraza, ewidentnie pomyłka sprzedawcy, na Twoim miejscu zwróciłbym się do niego o wyprostowanie tego.
 

el.corczino  Dołączył: 03 Lut 2010
l_uka napisał/a:
el.corczino napisał/a:
Reklamowałem hot piksel na matrycy w K7.

to nie lepiej było samemu zmapować?


Nie, ponieważ gdy robiłem to sam nie przynosiło to skutku.
W serwisie została przeprowadzona "kompensacja matrycy" i problem hot piksela został definitywnie rozwiązany.
Pozdrawiam.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
izbkp napisał/a:
schwefel, Nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz pojęcia.

Za to ty masz tylko monopol na wiedzę. :lol:

Mowa jest o fakturze, więc swój wywód o sprzedaży konsumenckiej możesz sobie wsadzić w buty. Nie wniosłeś NIC nowego do tematu tylko przepisałeś to co napisałem wcześniej.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
schwefel, Podtrzymuję, i dodam, żebyś starał się pisać precyzyjnie nazywając pojęcia i unikająć np takich zdań: " Ja dodam jeszcze, że to go konsumenta należy decyzja czy korzysta z rękojmi czy gwarancji" bo to zwyczajnie nie jest prawda.
 

schwefel  Dołączył: 17 Gru 2007
To sobie podtrzymuj. To nie jest forum prawnicze ani sala sądowa, mój przekaz jest jasny i zrozumiały dla większości osób a jak chcesz szukać dziury w całym to sobie szukaj, mnie to nie rusza.
Tak na marginesie jakbyś nie widział to do 2002 roku była tylko rękojmia i to pojęcie dalej pokutuje wśród społeczeństwa.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
możecie się kłócić do woli, a nie zmienia to faktu, że firma (sprzedawca) odpowiada za towar przed firmą (kupującym) tylko przez 1 rok (a nie 2 lata, jak w przypadku sprzedaży konsumenckiej). Firma nie jest konsumentem.

Jako konsument mogę sobie coś kupić na fakturę, więc nie bardzo rozumiem, w czym problem z tą fakturą.
 

izbkp  Dołączył: 15 Gru 2008
Możliwości są takie:
1) Przedsiębiorca sprzedaje konsumentowi - niezgodność z umową i możliwa gwarancja.
2) Firma sprzedaje firmie - regulacje KC (rękojmia) i możliwa gwarancja.
3) Osoba fizyczna sprzedaje osobie fizycznej - regulacje KC (rękojmia) i możliwa gwarancja.

Szczególnym przypadkiem będzie tu sprzedaż konsumentowi przez przedsiębiorcę, którego działalność nie polega na sprzedaży - wtedy nie stosuje się ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej tylko KC.

W przypadku 2 i 3 istnieje możliwość wyłączenia rękojmi (co ciekawe - np Allegro tego zabrania).

Faktycznie masz rację, że fakt wystawienia bądź nie wystawienia faktury nie przesądza czy jest to sprzedaż konsumencka czy nie.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Oddałem sam obiektyw, nie było żadnego problemu, mają w ciągu 2 tygodni przysłać kurierem

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach