plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
harys napisał/a:
Czy Sigmę z body do servisu Sigmy?

Tak, powinna wrócić w ciągu tygodnia.
 

harys  Dołączył: 14 Wrz 2012
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź, gdyby tak działały serwisy to bylibyśmy wszyscy najszczęśliwszymi ludźmi na świecie.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
harys napisał/a:
Dokupiłem DA*16-50 F2.8 (z Francji) ma BF więc ustawiłem na +4 i niby jest OK. Następny zakup to sigma 50 F1.4 (Niemcy) wykazuje FF, ustawiłem w body na -10 i wydaje mi się że jeszcze jest troszkę za mało, no ale więcej się nie da.

Uroki lustrzanek.
 

Michciu76  Dołączył: 08 Wrz 2010
Benek napisał/a:
harys napisał/a:
Dokupiłem DA*16-50 F2.8 (z Francji) ma BF więc ustawiłem na +4 i niby jest OK. Następny zakup to sigma 50 F1.4 (Niemcy) wykazuje FF, ustawiłem w body na -10 i wydaje mi się że jeszcze jest troszkę za mało, no ale więcej się nie da.

Uroki lustrzanek.


Ja miałem sporo szczęścia bo tylko DA 35mm trochę odstaje.


Przymierzam się do wysłania K-7 do serwisu w celu kalibracji poziomicy i ew. czyszczenia sensora.
Poziomica przekłamuje położenie o jakieś 2-3 stopnie - długi czas to olewałem ale ostatnio trochę mi jej brakuje.
Matrycy jeszcze nie czyściłem ale ostatnio pracuję na głównie na stalkach które często zmieniam i kilka syfków się zadomowiło na górnej jej krawędzi.
 

BAN paradziqs  Dołączył: 05 Sie 2009
plwk napisał/a:
harys napisał/a:
Czy Sigmę z body do servisu Sigmy?

Tak, powinna wrócić w ciągu tygodnia.


potwierdzam.. w poniedzialek Sigma trafila do pro-centrum w Szczecinie, w nastepny poniedzialek byla u mnie...
 

Gawor  Dołączył: 28 Kwi 2011
Benek, wiem że to co piszę jest straszne :) ale tak jest.

I to nie jest tak, że sklepy sprzedają CNS bo są to sprzęty popularne. Po prostu te firmy mają ludzi od handlu, którzy zapraszają dystrybutorów do siebie, organizują im wyjazdy szkoleniowe o sprzęcie itd. na których jest piwo, paintball i inne p***** oczywiście jako szkolenie o aparatach :) i tak to działa
a Pentax ma to w gdzieś, inżynierowie, może poza Panem Hirikawą, walą sake i czekają na wypłatę, a firma coraz bardziej odstaje od czołówki.
kupując K5 uważam że podjąłem logiczną decyzję, bo aparat jest dobry i tani, a do tego szkła limited oraz teleobiektywy DA* są super wyborem, natomiast kontakt z Apollo to kubeł nie zimnej, ale lodowatej głowy na mój pentaxowy łeb.
Zmiany są chyba coraz bliższe, bo serwis Nikona czy Canona nie mydli tak po chamsku oczu że czekają na części zamienne 2 miesiąc... pora zacząć robić chyba P czarny pr w sieci, bo może lepiej dobić to co słabe? człowiek wybiera małego gracza na rynku bo nie chce tych dużych a tu się okazuje że klienci P są w głębokim poważaniu...
Apollo, dziękuję!
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Gawor, proszę Cię najuprzejmiej nie odchodź! Jeśli chcesz to we własnym zakresie zorganizuję ci wyjazd szkoleniowy - będzie grill, piwo z biedronki i zagramy w darta! I błagam nie rób czarnego pijara Pentaksowi, nie niszcz tej firmy. Błagam.
 

nemo  Dołączył: 21 Wrz 2007
Ej Benek, ja też chcę. :->
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Gawor napisał/a:
serwis Nikona czy Canona nie mydli tak po chamsku oczu
Tjaaa.... Wystarczająco dużo o Nikonie zwłaszcza było pisane.
Gawor napisał/a:
firma coraz bardziej odstaje od czołówki.
Jakieś konkrety poza brakiem FuFu ?
Gawor napisał/a:
którzy zapraszają dystrybutorów do siebie, organizują im wyjazdy szkoleniowe o sprzęcie itd. na których jest piwo, paintball i inne p***** oczywiście jako szkolenie o aparatach :) i tak to działa
dodaj, że dzięki temu i zaangażowaniu sprzedawców można byle chłam plastikowy wciskać nieświadomemu klientowi. To zresztą nie tylko sprzętu foto dotyczy. Im większa reklama tym większe podejrzenia, że towar niekoniecznie musi być najlepszy.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
nemo napisał/a:
Ej Benek, ja też chcę. :->

Nie ma sprawy. Jak będę szedł do biedronki po piwo i krupniole, dam ci cynk na priva!
:mrgreen:
 

nemo  Dołączył: 21 Wrz 2007
Dobra, ale nikogo z Apollo nie zapraszamy, ukarzemy ich :->
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
A jak! Kara musi być.
 
Highlander  Dołączył: 14 Lis 2007
Highlander napisał/a:
Wysłałem K-5 z zacinającą się migawką tydzień temu. Od tego czasu nikt do tego jeszcze nie zajrzał :(
Mam dowiadywać się za tydzień...
Przed wysłaniem dostałem info, że czas naprawy wynosi ok 2 tygodni gdy naprawiają na miejscu, albo ok 1,5 miesiąca przy naprawie w Niemczech.
W takim razie czy nie powinno być tak, że najpierw serwisant jak najszybciej ocenia uszkodzenie i typuje do naprawy na miejscu, albo do wysyłki do Niemiec ?
Jeśli czeka się tydzień-dwa na samą diagnozę to chyba coś nie tak z serwisem ?


Dziś aparat wrócił z serwisu (po 16 dniach kalendarzowych). W pudełku nie było żadnego infa o tym co i jak zostało naprawione.
Zadzwoniłem do Apollo, dowiedziałem się że była zrobiona regulacja migawki i update firmware.
Zacząłem testowo pstrykać fotki seryjne, bo to zacinanie się migawki przytrafia się co jakiś czas.
Niestety znowu się zacięło, jestem załamany :(
W międzyczasie kupiłem żonie nowy K-5 bo za kilka dni robi fotki na chrzcie a potem na ślubie i musi mieć aparat...

Dodam, że serwis się w ogóle ze mną nie kontaktował w celu dokładnego ustalenia co i w jakich okolicznościach dzieje się z aparatem.
 
Konrad  Dołączył: 13 Paź 2011
Do mnie wrócił w poniedziałek (taka sama usterka). Odbierałem osobiście. Też nie było informacji co i jak zostało zrobione. Zero wpisu w karcie gwarancyjnej. Ale ponieważ odebrałem osobiście dowiedziałem się, że było wgrywane jakieś oprogramowanie poprawiające pracę migawki (silnika jeśli dobrze usłyszałem). Oprogramowanie podobno jest dostępne tylko dla serwisu.

Wyszedłem na zewnątrz... też zrobiłem testy... na razie nic się nie wiesza... zobaczymy co będzie dalej...

Co do kontaktu serwisu to kontaktował się ze mną Pan, który naprawia sprzęt powiedzieć tylko, że nie wie co jest grane bo nie udaje mu się wywołać "zawiechy" i wypytał co i jak... odnośnie objawów itp.
 

kelus  Dołączył: 15 Lip 2012
Nic nie wpisują bo nic nie zrobili. Ściemologia, liczą a nuż klient odpuści i nie będzie trzeba naprawiać kłopotliwej usterki.
 

Gawor  Dołączył: 28 Kwi 2011
Dada,
No wiem ponoszą mnie emocje, bo serwis mnie zlewa :) ale to nie jest tak, że CN są kiepskie - te serwisy poprawiły się sporo ostatnio, szczególnie Nikon który kładzie duży nacisk na sprzedaż, czyli liczy się z faktem tego że klienci będą sprzęty reklamować, statystyka. A Pentaxowcy w Japonii dalej walą sake zamiast przyjrzeć się Polsce...
Natomiast nie zrozum mnie źle, system Pentaxa jest zakręcony, ale mi odpowiada - brakuje mi tylko tele 400 mm w cenie dla ludzi (F 5.6) oraz trochę Plastikarów :) bo limitedy są cudowne do podróży, ale troszkę drogie jak na warunki Polskie, nie są megadrogie, ale mogły by być tak z 20% tańsze
na brak FF też nie narzekam, mam to w nosie, na razie namiętnie pstrykam tele, więc crop "wydłużajacy" ogniskową mi pasuje :)
natomiast co do odstawania od czołówki to mam na myśli AF, który nie jest zły, ale jak zobaczyłem co potrafi N D300s to naprawdę mnie wgięło, tak samo jak nikon współpracuje ładnie ze swoimi lampami błyskowymi, ma dużo obiektywów w przystępnych cenach o świetle 1.8 (35, 50 i 85).
Przeżywam rozterki po prostu, bo żal mi walić cięzko zapracowaną kasę w firmę która pokazuje klientom w Polsce środkowy palec, nie dziwota że Hirikawa uciekł z Pentaxa...
Apollo może zmienić nazwę na Apollo 1 (nie 13 - tym udało się wrócić, a 1 miała większego pecha...)
Benek, teraz mogę pić ale sam ze względu na przygnębienie...
 
dlugas1982  Dołączył: 07 Lis 2008
Oj jakiś niedojedzony lub zmęczony weekendem serwisant mi się trafił przy poniedziałku

Na dzień dobry koszt 1000zł :] za popychacz przysłony w k10d, bo to razem z migawką itp i całość trzeba wymienić itp.

ech, idę sam to rozkręcać
 

tomekkarol  Dołączył: 17 Sty 2010
Kim jesteście i co zrobiliście z naszym Apollo?!?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Program Apollo został zakończony w roku 1972-gim.
 

kelus  Dołączył: 15 Lip 2012
Może ktoś się poskarżył do Japońców i postraszyli Apollo zmianą dystrybutora, a to jednak dość wygodna pozycja bo nie masz konkurencji w danym kraju.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach