Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
jmj napisał/a:
C-220 mam na zbyciu z 80/2,8


Tak z ciekawosci - "za wiele" :?: :mrgreen:

Pzdr
Spinenr
 
jmj
[Usunięty]
Tez mam tylko 80.

50 S mówisxz

obserwuje ebay i widzialem sporo okazji na 40 - moze warto clo zaryzkowac

doczytałem w sieci ze szkla PS w zasadzie roznia sie od S powłokami

[ Dodano: 2006-05-04, 22:24 ]
Spinner napisał/a:
jmj napisał/a:
C-220 mam na zbyciu z 80/2,8


Tak z ciekawosci - "za wiele" :?: :mrgreen:

Spinenr


a bo ja wiem...
pisałem kiedys na pl.rec.foto ok. tysiaca
mialem kilka pytan - jednak nie jestem zdetrminowany - to solidny sprzet dzialajacy bez bateri

Byla kiedys potezna awantura na pl.rec.foto dotyczaca winietowania w portrecie
zreszta Czarek faktycznie ta Mamiyke spopularyzował
 
vector  Dołączył: 02 Maj 2006
no troche przepuściłem tych 40tek w dobrym stanie, a były blisko. Teraz posucha na ebay. Namierzyłem też 50tke w polsce w dobrym stanie ale gość się nie odzywa. Ale któtkie szkło będzie potrzebne. Tylko ta średnica filtra na 40mm mnie przeraża - nie wiem jak wytłumacze kobiecie konieczność zakupu minimum 4 filtów w tym PL :D
 

mily  Dołączył: 19 Kwi 2006
Cytat
Kiev 88

niezle szkla - czasem jak ukraincy z Arsenalu kaca nie mieli - nad wyraz dobre - DDR-owskie moga pozazdroscic.
Dobra matówka - jaksny obraz, klin - ostrzenie bez klopotu.
Koszmar z migawka i kasetami

czy moge poprosic o rozwiniecie tematu - na czym polega koszmar z migawka i kasetami? prosilbym o wyjasnienia tak dla prostego chlopka ;)
 

djack  Dołączył: 22 Kwi 2006
Czytałem kiedyś, że Kiev 88 ma ten feler, że przy naciąganiu migawki robi się szpara między korpusem a kasetą. Czy ktoś może to potwierdzić? Zastanawiałem sie kiedyś na K88, bo mozna do nich znaleźć kasety 6x4,5 (prostokątny kadr jakoś bardziej mi odpowiada niż kwadrat). Chociaz do P6 łatwiej o szkła.
Robiłem parę zdjęć Lubitelem, ale obecnie leży pocięty na części (przymierzam się do zbudowania aparatu otworkowego 6x12, ale to dopiero w wakacje jak będę miał więcej czasu)
 
jmj
[Usunięty]
kiev 88 wystepuje w 2 wersjach
pierwsza z mocowaniem K-88 - mocowanie to jest inne iz P-6 ale mozna przez adapter na P-6 przejsc.
Co ciekawe jest pewna partia szkiłeł Pentacona z mocowaniem K-88 w ramach pomocy bratniej wyprodukowano :-)

w pozniejszym okresie produkowano kievy z mocowaniem P-6. (takze)
Optyke z tym mocowaniem produkowano wczesniej - jako optyke do kieva 6(66).
Fakt produkowania obu tych korpusow zaoaowocował adapterami systemowymi ( z K-88 na P-6)
Nie sa to jakies domowe adaptacje a fabryczne adaptery w pełni utrzymujace funkcjonalnosc sprzetu.
Podbnie mozna dostac adaptery na bagnet F z banetu P-6 co pozawala np. 300/4 czy 500/5,6 zastoswac do Nikona :-)

Kiev 88 - w zamysle kopia jednego z wczesnych Hasselbladów okazał sie z kiku wzgledów niecalkiem trafiony.
Pierwszy problem to migawka.
Migawka zbudowana jest z falistej folii miedzianej - WIADOMO ze padnie (peknie, zatnie sie) tylko pytanie polega na tym - kiedy.
Regulacja czasów jest mozliwa i ponoc jest mozliwe uzywanie tego korpusu ze wszystkimi czasami - sa tach ktorzy dadza sie jednak pobic twierdząc ze nie jest to mozliwe.

Druga klatwa to nieszczelnosc swietlna kaset.
Naped kasety z korpusu jest przekazywany zebatka, ktora "odpycha" kasete od korpusu.
Wobec malej prezcyzki wykonania - szczelina pozwala na zaswieltanie klatki - mozna sobie ztym porblemem poradzic na kilka sposobow.
Drugim felerem jest prowadnica szyberka (zaslonki) kasety, ktora tez potrafia swiatlo puscisc.
Oczywiscie nakladanie klatek powszechne.

Na bazie tych wad powstaly 3 centra rasujace Kieva:

Weisfoto w Bydgoszczy
Hatblei Czechy
i Arax Ukraina

prowadzili oni wymiany migawki na płotno, wymiane matółki ( niezła całkeim w oryginale), uszczelnianie kaset etc, zmiany mocowania
Tego typu egzemparz ma wady systemowe mocno ograniczone - sprzet jednak jest drozszy


z moich dowiadczen :
na 2 kasety jedna miala blad przewijania i dawała 9 klatek na filmie ( ale nei nakladała) druga była OK. Kasety doszczelniłem własnorecznie i nie bylo z tym problemu.
czay maiłem od 1/30 i mniejsze oraz B. :-)

bardzo fajna matówka, podobaly mi sie szkla - a szczegolnie rybie oko do 6x6 :-)

 

mily  Dołączył: 19 Kwi 2006
a ja poczytalem tu i uwdzie, porozwazalem wszystkie za i przeciw, podsumowalem moj budzet i to co chce na srednim robic i wybor padl na Yashice Mat.
Juz jest w drodze do mnie, jak dojedzie do weekendu to nawet zalapie sie na sesje z modelka.

A yashica dlatego, ze prosta, ponoc maksymalnie niezawodna, dobre szklo i tania. A ze szklo niewymienne - coz i tak nie planowalem uzycia innych szkiel niz standard, bo lubie sie zrzyc z jednym szklem a nie co chwile sie motac i zmieniac punkt widzenia ;)

Jak troche sie pobawie, to wnioski napisze w innym temacie
 

darku  Dołączył: 20 Kwi 2006
Spinner napisał/a:
Do tego Biometarek 80 i Flektogon 50 by mi wystarczyl...


Jesli chcesz, moge Ci zabrac do poprobowania P-sixa ze szkielkami.?
 

Spinner  Dołączył: 22 Mar 2006
darku napisał/a:
Spinner napisał/a:
Do tego Biometarek 80 i Flektogon 50 by mi wystarczyl...


Jesli chcesz, moge Ci zabrac do poprobowania P-sixa ze szkielkami.?



No i w morde - jakbym to wczesniej przeczytal!!!....:-(

Pzdr
Spinner
 

Stachu  Dołączył: 27 Kwi 2007
Wie ktoś może gdzie (i za ile) w Gdańsku można wymienić migawkę w Pentaconie Six? A może da się ją jakoś naprawić? Pod światło wygląda jak sitko. Myślałem o zamalowaniu sprayem, ale nie wiem, czy to się sprawdzi. Ile w ogóle ile może kosztować "przegląd" i regulacja takiego aparatu?

P.S.
Przepraszam za odgrzebywanie starych śmieci :-P .
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
Stachu napisał/a:
Przepraszam za odgrzebywanie starych śmieci

nie "przepraszam" tylko medal Ci sie należy za to, że szukasz, odgrzebujesz. Statystyczna większość założyłaby nowy wątek 8-)
 
PawelK  Dołączył: 03 Maj 2007
To moj pierwszy post tutaj wiec sie witam odrazu :mrgreen:

We wrzeszczu na ul. Sobótki (nie pamiętam numeru - idąc od ulicy Grunwaldzikiej to po lewej będzie) jest serwis aparatów - facet ponoć pracował kiedyś w fabryce pentacona i ma dużo części do tych aparatów i zna je naprawde dobrze. Mi właśnie polecano tego Pana jak miałem problem z PSIXem.

Co do ceny tu niestety raczej nie poradzę :cry:

Pozdro
 

Istreed  Dołączył: 04 Lut 2007
Z migawka jest trochę zabawy. Ostatnio miałem zaciętego sixa do naprawy. Ciekawy klocek. Strasznie to wielkie i nieporęczne. Z migawką możesz spróbować farbką akrylowa a na koncu kawałek izolacyjnej. Ja tak w zorce zrobiłem i nie odpada :mrgreen:
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Sadza,klej butapren,trochę rozpuszczalnika nie pamiętam już chyba acetonu i to pomieszać do uzyskania płynnej konsystencji.Za komuny uszczelniało się tym NRDowskie migawki szmaciane.Zawsze miałem kawałek starej ze zniszczonej zorki lub Zenita i przeprowadzałem próby przed naniesieniem delikatnej warstwy.Po dwudziestu latach migawki nie przepuszczają światła.Przeprowadz wcześniej próbę a warstwę nanieś tylko na jedną stronę tak jak w orginale.Delikatnie z czuciem,migawki wcześniej nie demontowałem.Ach ta komuna stare czasy młodzieńcze.Pozdrawiam
 

Stachu  Dołączył: 27 Kwi 2007
Wie ktoś może, czym się różni Pentacon Six od tego z TL?
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Różni się pryzmatem TTL, czyli z pomiarem światła. Pryzmat możan było kupić osobno. Normalnie był kominek z matówką. Kominek się zdejmuje, i zakłada pryzmat z wizjerem, albo pryzmat z pomiarem.
 

Stachu  Dołączył: 27 Kwi 2007
Czyli body (bez pryzmatu) jest takie samo?
 

zorzyk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Yes.
 

mig-37  Dołączył: 25 Maj 2007
Stachu napisał/a:
Czyli body (bez pryzmatu) jest takie samo?

zorzyk napisał/a:
Yes.

Właśnie. Różnice są dopiero w przypadku Praktisixa, poprzednika Pentaconsixa. Ale jest rzadszy, bo starszy i wyprodukowany w mniejszej ilości egzemplarzy, no i bardziej awaryjny. Za to jak kiedyś zobaczyłem Praktisixa z Meyer-Primotarem 80mm f/3,5 to zwariowałem: obiektyw był najszerszy w okolicach bagnetu, średnica filtrów 49mm. Podobnie cudownym obiektywem był Meyer-Telemegor 300mm f/5,5 (sic!) - średnica filtrów 52mm, kolega używał do niego osłony przeciwsłonecznej od Jupitera 135mm, z małego obrazka oczywiście.
 

bobek  Dołączył: 26 Mar 2008
a ja mam takie dosc dziwne pytanie...posiadam pentacona i nigdy wczesniej niemialem do czynienia z takim cudem . chodzi o zmiane filmu, niejest w zadnej metalowej puszce raczej zwykly zwiniety papier. wiec jak zwinac film? tego sie chyba tam nie robi jzu sam niewiem? wiec jak przeniesc ten kawAlek papieru do zeby sie nienaswietlil?

prosze o wyrozumialosc wiem ze to podstawowe pytanie ale narazie w fotografowaniu byla tyllko cyfra i fotoszop

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach