Morg  Dołączył: 28 Mar 2009
Moim zdaniem Rollei Retro 100 jest chyba najlepszym materiałem pod względem cena/jakość jeżeli kupujemy w Polsce. Na allegro można kupić po około 7,5zł a efekty bardzo ładne, coś mojego wołane w ATM49 - stock. Ziarno w tej konfiguracji, bardzo drobne.





Co do APX 100 to mam zapas w lodówce i zamierzam naświetlić w w kwietniu, wtedy będę miał porównanie.
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
Morg napisał/a:
coś mojego wołane w ATM49

No tak ... wszystko do siebie pasuje - Rollei Retro i militaryści Retro :-)
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
Aż muszę się podzielić. Oto, co wylałem po wołaniu retro 100 w rodinalu



Tak pięknego kolorku, jeszcze nie widziałem :mrgreen:
 

matth  Dołączył: 21 Kwi 2008
takseo, ło! Fajowe, szczególnie, że rodinal to ma kolor błota sam z siebie ;-)
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
matth napisał/a:
rodinal to ma kolor błota sam z siebie

Ale świeżutki jest bezbarwny i przezroczysty, dojrzewa z wiekiem :)
(edit)
Mój tysięczny i jak zwykle nic nie wnoszący post :-D :-B Będę spamował dalej :evilsmile:
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
Ja pinkole, uwielbiam ten film (polecam obejrzeć na ciemnym tle, bo inaczej znikają szczegóły w cieniach)


Retro 100@400 Ilfotec HC 1+31 14min 21*C
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
takseo napisał/a:
polecam obejrzeć na ciemnym tle, bo inaczej znikają szczegóły w cieniach

Znaczy, ujawniają się wtedy szczegóły z obszaru niedoświetleń ;-) (dolne zagięcie krzywej charakterystycznej).

[ Dodano: 2010-03-22, 13:47 ]
Jeśli o "to" chodzi, to polecam Retro 400s (odpadnie Ci sztukowanie 100@400) - ma to samo bez kombinacji.
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
wywołałem w końcu Rollei 400S i 200 w R01, i nie jestem specjalnie zadowolony bo na kliszy mam sporo zadraśnięć, rys, kropek itp. z tego co mi się wydaje powstają one podczas wywoływania i ew. suszenia, w czasie płukania odwinęła mi się klisza ze szpuli. Starałem się aby nie ocierać emulsji ale jak widąc nie uniknąłem uskodzeń.
Przykładowe zdjęcia. Rollei 400S:


a teraz Rollei 200

 
kefa  Dołączył: 13 Mar 2008
gezaj, na przedostatnim ładny kontrast, chociaż ciut prześwietlone
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Szukam taniego filmu niskoczułego ze szpuli. Legacy PRO 100 jakoś zanikł w sieci (a pewnie nie można się spodziewac prędko V akcji materiałowej by Dzerry), więc moja uwaga zwróciła się ku ROLLEI RETRO 80 S. Mieliście z nim styczność?

Chciałbym to wołać w x-tolu albo w FX1 Lite :-)
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Zrobiłem ostatnio takie coś na szerokim. Wołałem w R09. Jakoś dziwnie przypomina mi stare ORWO NP20 (nie tylko czułością) i wygląda całkiem przyzwoicie. Niestety nie mam skanów :-/
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
A wołał ktoś Rollei R3 w R09?
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
Rollei superpan 200 rodinal 1+100 35min mieszanie co 5. Robione startem 66, stąd dość dziwne kontrasty. Skan aparatem
 

fotonyf  Dołączył: 24 Kwi 2006
takseo, kontrasty może i dziwne, ale ja też dziwny jestem, więc powiem otwarcie - mnie się one bardzo podobają.
To jest ta tonacja, którą lubię w czarno-białej fotografii.
I bardzo mi ta tonacja pasuje do tego zdjęcia. Co prawda, odciąłbym jeszcze wystający murek z lewej strony ale miało być o filmie i wywoływaniu a nie o zdjęciu....
 

takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
Cytat
Co prawda, odciąłbym jeszcze wystający murek z lewej strony


Wiem, wiem, nie było jak tego skadrować bo musiałbym wejść do fontanny żeby uciąć ;-) Da radę pod powiększalnikiem.
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
Co może być przyczyną aż takich skaz na filmie. Negatyw Rollei Retro 100, wołany standardowo 20C, 13 min, 1+50 w R01.

Mam tak na większości klatek, na niektórych tak mocno jak tutaj, a na nielicznych prawie wcale.
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
Jak na pozytywie białe, to na negatywie czarne. Jeśli czarne, to jakieś paprochy rozmazane. Zobacz teraz czy to po stronie emulsji, czy podłoża. Jeśli na podłożu, to może wystarczy przetrzeć. Jak na emulsji, to mogło coś przylgnąć. A może to jest w środku? Pytanie: czy przylgnęło podczas obróbki, czy w produkcji. Kiedyś miałem coś podobnego na Fomie 100, ale to było od ściągania wody irchą. Czy używałeś ściągaczki?
Jak nie napiszesz jak to wygląda na negatywie, to trudno będzie odpowiedzieć na Twoje pytanie.
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
Na negatywie są jakby czarne farfocle. Nie używałem ściągaczki bo jej ne mam nawet.
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
Jak jeszcze nie pociąłeś negatywu na paski, to nawiń go ponownie na szpulkę koreksu, wlej wody demineralizowanej z fotonalem lub innym zmiękczaczem i płucz (cały czas w tej samej) przez np. 10 minut. Potem odwiń, powieś w kabinie prysznicowej i od góry polej tym co miałeś w koreksie (połową - resztę zostaw). Następnie przeciągnij film pomiędzy palcem wskazującym i środkowym (ręka umyta i nie wycierana) a na koniec polej jeszcze raz resztką wody z koreksu. Zostaw do wyschnięcia.

[ Dodano: 2010-10-08, 22:35 ]
Jak pociąłeś, to zrób to z każdym paskiem w kuwecie. Tylko do suszenia zrób uchwyty ze spinaczy, żeby zaczepiać film za perforację.
 

gezaj  Dołączył: 11 Mar 2008
technik219 napisał/a:
Jak jeszcze nie pociąłeś negatywu na paski,
za późno :-( pocięty i zeskanowany (co widać powyżej). Bawić się paskami w sosób opisany przez technik219?
Kiedyś miałem tego Rolleia Retro 100 i nie było takich niepodzianek.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach