Są dwa lematy Dady-Opiszona.
Trzeci lemat Dady - FuFu w kwadracie jest boskie.
Pozdrowienia z jaskini Kicka
Nawet przed komisją śledczą!Dada napisał/a:I tej wersji będę się trzymać
Canon zły oraz K-7, MZ-30, SF7, ME, Spotmatic, Tessar 50/2.8, Kijew 60
nie ma mnie w internecie
Mikeš
astal napisał/a:Przepraszam za odgrzanie tego wątku, ale może dziś, w lutym 2012 ktoś może odpowiedzieć autorytatywnie:
1. Czy kompensacja prześwietlenia w K-5 ma jakikolwiek wpływ na plik RAW?
2. Czy kompensacja cienia w K-5 ma jakikolwiek wpływ na RAW?
Mikeš
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
jaad75 napisał/a:Korektę cieni osobiście używam tylko do video.
romeoad napisał/a:jaad75 napisał/a:
Korektę cieni osobiście używam tylko do video.
Kurcze, nie wpadłem na to, że te korekty będą działać w trybie filmowania. Dzięki!
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
romeoad napisał/a:Kurcze, nie wpadłem na to, że te korekty będą działać w trybie filmowania. Dzięki!
Małe sprostowanie. Rzeczywiście, nie działają - jak to testowałem, musiałem przestawić kompensację ekspozycji najprawdopodobniej, a później już włączałem tylko bez zastanowienia przed każdym rozpoczeciem filmowania, myśląc, że tak to działa. Po Waszych postach sprawdziłem jeszcze raz włączoną i wyłączoną korekcję cieni i faktycznie - nie działa. No cóż, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - będę miał o jedną zmianę ustawień mniej przed rozpoczęciem filmowania...pool80 napisał/a:no faktycznie, tez na to nie wpadłem
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Mikeš
Po prostu z włączoną korektą dla świateł łatwiej wierzyć parametrom naświetlania dobranym przez aparat w matrycowym, czy nawet CW ale mógłbyś dobry efekt uzyskać bez kompensacji, niedoświetlając całość sceny i ciągnąc cienie. Przy technice ETTR z włączoną korektą świateł mamy najwyższe światła na ciut ponad +4EV, a jeśli ją wyłączymy trudno jest odzyskać dobry obraz ze świateł na +3.6EV, choć oczywiście kalibracja światłomierza może się różnić między poszczególnymi egzemplarzami K-5.astal napisał/a:Efekty? Szyja wokalisty, jego spodnie od tyłu -- oświetlone oknem -- totalnie przepalone, bez możliwości ratunku. A z kompensacją? Szczegóły że świateł się bez problemu wyciągało.
Czyta informację z exifa. Tyle, że tłumaczy tę informację na swoje ustawienia np. 5300K ustawione w aparacie daje 5700K z tintą +2 z profilem Embedded (czyli tym, który jest zaszyty w DNG), a 6100K +6 w Adobe Standard.astal napisał/a:No ale jak to jest, że po zrobieniu WB, a następnie wczytaniu do LR zdjęcie wygląda jak powinno, a z błędnym WB wygląda źle? Czyżby naprawdę aparat nie zrzucał informacji o WB do RAW?
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K-3, K-5 i parę słoików po musztardzie.
http://500px.com/jarekc
----------------------------------
Kocham robić to, co robię, nic innego nie umiem,
polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem.
Mikeš
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl