superkomornik  Dołączył: 02 Sty 2007
argawen, milo- dzięki za pomoc :) Mam nadzieję, że Dl2 będzie jedynym słusznym (i oczywiście trafnym :)) wyborem :D
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
superkomornik napisał/a:
Mam nadzieję, że Dl2 będzie jedynym słusznym
Widziałeś go optycznie ? Bo zrozumiałem, że chcesz tego używać z żarówkami błyskowymi. DL chyba nie ma wyjścia na lampy studyjne. Tylko standardowe gniazdo na zewnętrzna lampę.
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Bardzo słuszna uwaga Argawen. Superkomornik - jeżeli wyzwalasz lampy przez gniazdo, będziesz chyba musiał dodatkowo zakupić zewnętrzną kostkę z wyzwalaczem, chyba, że masz fotocelę na lampach i korzystasz z błysku lampki wbudowanej.
 

superkomornik  Dołączył: 02 Sty 2007
Tak, wiem chłopaki- nie ma gniazda PC. Koska na sanki to wydatek 24zl na allegro. Ale to, że Dl pracuje w systemie PTTL raczej nie będzie przeszkadzać, w tym aby zastosować taką kostkę ? Chodzi mi o to, czy konstrukcja tej stopki jest jakaś wymyślna- kostka na sanki ma jeden główny styk. Ale dzięki za przypomnienie :)

BTW ktoś używa pentaxów w studiu? Bo z tego co widzę, to wszystkie mają cas synchronizacji 1/180s...
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
superkomornik napisał/a:
BTW ktoś używa pentaxów w studiu? Bo z tego co widzę, to wszystkie mają cas synchronizacji 1/180s...
tak no i?
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
No i właśnie tak wyglądają osoby używające Pentaksów w studio (avatar).
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
superkomornik napisał/a:
BTW ktoś używa pentaxów w studiu? Bo z tego co widzę, to wszystkie mają cas synchronizacji 1/180s...


Ja uzywan DL'a z dwiema zarowkami blyskowymi, na statywach z parasolkami, poprzez kostke i nie ma problemow, zawsze mozna operowac przyslona, szarym filtrem i odlegloscia lamp... Nie jest zle...
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Michu, - nie wiem dokladnie co ty robisz i czego uzywasz....ale twoj avatar.... :mrgreen:

A ja sie ponownie spytam : no i? Pytanie......prosze o pytanie...
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
Fafniak napisał/a:

A ja się ponownie spytam : no i? Pytanie......prosze o pytanie...


oczekujesz pytania w stylu: czy dajecie sobie rade, czy wam to nie przeszkadza, czy nie rzucacie aparatem o podloge?
 

superkomornik  Dołączył: 02 Sty 2007
Fafniak napisał/a:
superkomornik napisał/a:
BTW ktoś używa pentaxów w studiu? Bo z tego co widzę, to wszystkie mają cas synchronizacji 1/180s...
tak no i?


Wiesz... jak robilem zdjecia hybryda z lampa LP 35 to musialem operowac czasami 1/1000-1/1600 nawet z wysokimi przyslonami, inaczej przepalało wszystko...
I jest to dla mnie ważane, gdyż nie miałem styczności wcześniej z lustrami.
milo- dzięki za odpowiedz :)
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
superkomornik napisał/a:
z lampa LP 35 to musialem operowac czasami 1/1000-1/1600 nawet z wysokimi przyslonami, inaczej przepalało wszystko...

na jakim iso??
LP 35 z 2m daje przeslone 16 przy iso 100
a czas? czas jakikolwiek - aby nie krotszy niz synchronizacja i taki, zeby utrzymac z reki. W czym problem?
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
superkomornik napisał/a:
Wiesz... jak robilem zdjecia hybryda z lampa LP 35
- tzn nie jest to lampa studyjna....?

Normalnie masz tak ze moc lampy reg. na samej lampie.....jezeli jest bark zakresu a lampy z jakiegos powodu nie mozna ruszyc - kup sobie neutralne folie szare ktore bedziesz sobie mogl podpiac na lampe....
tutaj mozesz zakpuic : http://teatrum.com.pl/teatrum2/

w lustrzance pentaxa masz max sync. i nic wiecej z tym nie zrobisz

[ Dodano: 2007-01-07, 21:31 ]
l_uka napisał/a:
taki, zeby utrzymac z reki
- nie dokkonca....jezeli nie mamy swiatla ciaglego to i na 1/8 zrobisz fote bo czas samego blysku sie liczy ktory ma od 1/1000 do chyba 1/300 (w zaleznosci od lampy palnika mocy itd.)
 

Michu  Dołączył: 18 Kwi 2006
Superkomornik, to już (nie mam pojęcia o pracy z lampami w studio, więc mogę wyjść na idiotę, którym w rzeczywistości jestem) bardziej sprawa odsunięcia lamp od modela, zwiększenie przysłony (w kompakcie pewnie największa to f11), użycia np. blendy zamiast jednej z lamp (wiecie, że Wacław Wantuch ma tylko jedną lampę?), ewentualnie zaopatrzenia się jednak w lampy o regulowanej mocy lub zgodnie z radą Milo zaopatrzećsię w stado filtrów szarych.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Fafniak napisał/a:
nie dokkonca....jezeli nie mamy swiatla ciaglego

swiadomie pominalem ten aspekt 8-) :-B
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
l_uka, :-B - tez bym chcial ale jeszce dzis nie moge.... :cry:
 

superkomornik  Dołączył: 02 Sty 2007
l_uka, iso bylo 64, f 7.1 (na 8 mydli i koniec zakresu), odległość 1m, i czasy byly wlasnie ok 1/1000s
Fafniak, jest to zwykla lampka ze stopka z podpieta fotocela; ten pomysl z filtrami jest całkiem niezły :)

Dzieki chłopki za pomoc. Sam postawił bym wam browce, ale nie ma kasy- zbieram na Dl-a :D
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
superkomornik napisał/a:
jest to zwykla lampka ze stopka z podpieta fotocela


no a swiatlo odbite, ... z tego co piszesz to chyba nie ... dyfuzor chociaz jakis by sie zdal...
 

superkomornik  Dołączył: 02 Sty 2007
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
superkomornik, - skad jestes?
 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
superkomornik napisał/a:
Mam do tego softbox: http://www.cyberfoto.pl/s...ox-za-dyche.htm


no to lampe z softboxem dwa metry do tylu i nie bedzie problemu, ...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach