guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
zaraz spróbuje twojej metody w takim razie ;-)

w CS4'ce niestety przy zmniejszeniu do 100px median daje zupełnie biały kwadrat i tyle.. chyba działa trochę inaczej ten filtr teraz. Bez zmniejszania daje rozmycie, ale kolorystyczne - plamy w kolorach większych płaszczyzn/dominant.
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
I wlasnie zeby dostac lepsza selektywnosc zrodel swiatla i decydowac co ma byc szare, tu przyklad mediany na rozsadnie pomniejszonym obrazku:

1. Oryginał:


2. Mediana oryginału rozjaśniona (widać obszar ulicy i bilbordu)


3. pipeta idzie na ulice, bo ma być szary asfalt


4. Zastosowanie wartości dla całego obrazka


Dla mnie to daje sporą kontrolę nad tym, co chcemy uzyskać, ale nie trzeba się zastanawiać czy dać +1 czy -3 do zielonego..

[ Dodano: 2009-03-16, 02:00 ]
Alkos, przepraszam że posłużyłem się Twoim zdjęciem, prawdopodobnie nie spodoba Ci się efekt, ale chcę dać ostatni przykład "z zewnątrz".. zdjęcie które wczoraj wrzuciłeś na bloga:
http://www.alkos.info/wp/771

1. Oryginał Alkosa


2. Moja zmiana balansu


No i właśnie, wyszło mi szare światło w knajpie, nie żółte, nie wiem jakie było..
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Żótawe było, a Murzyn na pewno nie był niebieski. Przekombinowałeś :-P Ale metoda ciekawa z tą medianą, spróbuję to bezboleśnie włączyć w akcję...

(ale to tylko tak jak ja to pamietam. )

[ Dodano: 2009-03-16, 07:11 ]
Hmmm, a nie lepiej po prostu użyć większego pola do próbkowania szarości z oryginalnego obrazka? Zaznaczasz próbkowanie i klikasz prawym:

 

blazejs  Dołączył: 24 Wrz 2008
A nie wystarczy Hue/Saturation i zmniejszyc nasycenie koloru z dominanta (nie na Master tylko rozwinac z tego odpowiedni zakres koloru - srodkowy suwak w lewo)? U mnie to dziala i mniej komplikacji.
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
alkos, pewnie mozna i tak z ta pipeta.. widze ze CS3 sie przydaje.. w CS2 jest max zakres 5 na 5
 

fotostopowicz  Dołączył: 06 Lut 2009
widzę tutaj ciekawy post
Na razie robie tylko w BW, lecz warto zapamiętać na przyszłość :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
blazejs napisał/a:
U mnie to dziala i mniej komplikacji.


I za to duzo mniej powtarzalnosci...
 

blazejs  Dołączył: 24 Wrz 2008
A jesli nie mam nic szarego na zdjeciu? Wlasnie sie bawilem z ta mediana ale mi to nie wychodzilo.. Nie te kolory..
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
blazejs, szare, białe lub czarne.. bez takich choćby minimalnych próbek w obrazie to tylko i wyłącznie Twoja wyobraźina i pamięć może zasugerować, że obraz ma jakąś dominate, którą chcesz korygować. Wtedy polegasz na swoim wyczuciu i wyobrażeniu, tak przynajmniej mi się wydaje.
 

blazejs  Dołączył: 24 Wrz 2008
Ja wlasnie mam problem z tym, ze bardzo duzo moich zdjec nie ma ani troche szarego i to zawsze byl problem ze skanowaniem.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Ja w ogole nie uzywam szarego...

blazejs napisał/a:
A nie wystarczy Hue/Saturation i zmniejszyc nasycenie koloru z dominanta


... tylko Color Balance i trzy suwaki na oko. Tez niby nie ma powtarzalnosci, ale przynajmniej jest analogowo ;-)
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
alkos, te 3 suwaki w color balance to dokladnie to samo co 3 srodkowe suwaki w Levels na kazdym kolorze :-) ot "ciekawostka" ;-)
 

blazejs  Dołączył: 24 Wrz 2008
Color balance jak najbardziej uzywam:-) Hue/Saturation tylko w post-post-produkcji ;-) Kiedy za diabla mi zafarb jakis nie chce zejsc..
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dagio napisał/a:
alkos, te 3 suwaki w color balance to dokladnie to samo co 3 srodkowe suwaki w Levels na kazdym kolorze :-) ot "ciekawostka"


Na stówę? Oooo.
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
alkos napisał/a:
Na stówę? Oooo.


tak, tylko mają zamienione strony lewa z prawą i działają jednocześnie na światła, średnie i cienie ;-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dagio napisał/a:
działają jednocześnie na światła, średnie i cienie


Aaa, to dzieki :-P
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
alkos, a jak sobie wyobrazasz zeby jeden suwak dal Ci rozgraniczenie na 3 obszary? ;-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dagio napisał/a:
tak, tylko mają zamienione strony lewa z prawą i działają jednocześnie na światła, średnie i cienie


dagio napisał/a:
alkos, a jak sobie wyobrazasz zeby jeden suwak dal Ci rozgraniczenie na 3 obszary?


No to nie rozumiem. I w levelsach srodkowy i w color balance w ustawieniu midtones to w koncu tylko jeden suwak.
 

Pemigan  Dołączył: 24 Cze 2006
To ja mam pytanie :) Jak ten tutorial ma się do innego tutorialu autorstwa Alkosa z targetem do filmu C1? To sa dwie techniki ktore mozna laczyc, czy cos zupelnie z innej bajki?

Swoja droga :-B za nowe pomysly :)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Pemigan napisał/a:
Jak ten tutorial ma się do innego tutorialu autorstwa Alkosa z targetem do filmu C1? To sa dwie techniki ktore mozna laczyc, czy cos zupelnie z innej bajki?


Sa zupełnie z innej bajki, jako że ten z profilem nie dawał do końca powtarzalnych rezultatów :-P



Aha - mały update - skanowalem wczoraj po raz pierwszy Kodaczka Gold 200 i w ogole nie mial "zimnych" świateł! Wychodzi na to, że to jednak sprawka Fuji, nie skanera :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach