tilt  Dołączył: 10 Maj 2006
W Łodzi go mają:
http://fotonegatyw.com.pl...n,684280,0.html
tylko coś drogo - 22.50zł

pozdrawiam, Marcin
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
technik219 napisał/a:
Wiedziałem wcześniej, że kodak nie zaleca naświetlać materiałów amatorskich powyżej 1 sek., ale nie przypuszczałem, że ma do tego powody.


No i zatem nie widze w tym winy kodaka.

technik219 napisał/a:
Z materiałami barwnymi kodaka miałem dziwne doświadczenia i po prostu zawiodłem się na nich.


Mysle ze bardziej zawiodles sie na swoich przypuszczeniach :-P
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
alkos napisał/a:
Mysle ze bardziej zawiodles sie na swoich przypuszczeniach :-P


Sam bym tego lepiej nie ujął :-P
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
technik219 napisał/a:
Wiedziałem wcześniej, że kodak nie zaleca naświetlać materiałów amatorskich powyżej 1 sek., ale nie przypuszczałem, że ma do tego powody.
Naswietlales kilkadziesiat sekund bez korekty? Poczytaj sobie datahseety fuji. Dla takiej reali fuji tez nie zaleca takiej ekspozycji. Do tego od 30 s. +1EV obowiazkowo.
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
W tym rzecz, że zmierzony lub obliczony czas naświetlania wynosił najwyżej 10-15 sekund. Uwzględniając efekt Schwarzschilda (Kodak nie podawał konkretnych korekt, ograniczając się do stwierdzenia, że naświetlanie powyżej 1 sek. jest niezalecane) dodawałem +1 przysłony, +1,5, itd. uzyskałem w końcu w miarę dobrze naświetlone klatki, ale za to ulegał rozchwianiu balans barw, tworząc kombinacje dominant, z którymi laby sobie nie radziły. Być może teraz na komputerze coś by z tym dało się zrobić, ale parę lat temu wstecz jeszcze nie miałem możliwości. To były Goldy (już nie pamiętam która wersja) i Ultra. Stosunkowo najlepiej sprawował się VR.
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
technik219, mialem dokladnie to samo z Reala. W sumie naswietlalem 2 minuty. W pelnym sloncu bylo ok. Ale w cieniu i przy zachodzacym sloncu poszlo w takie dziwne dominanty, ze nawet nie chcialo mi sie tego obrabiac. Trudno wymagac od stricte wakacyjno-amatroskich materialow, zeby dobrze znosily dlugie ekspozycje. Daj szanse Kodakowi :-)
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
To nie jest kwestia matorski- profesjonalny. To kwestia specyfiki filmu - Fuji NPH i NPC powyżej 1s odstawiały takie cyrki, że nawet nie skanowałem bo nie było po co ;-)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
xrog, ja robie na reali. Czasem mi wychodzi, czasem nie. Tzn jakas dominanta zawsze jest, ale czasem razi mniej, a czasem bardziej.

2min


1min - ostre grzebanie na kanalach
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
O kurde, to drugie też jest super!

 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
A sa jakies negatywy, ktore bezproblemowo znosza dlugie naswietlania? :roll:
 
Pioter  Dołączył: 18 Cze 2007
Tak
Fuji Neopan Acros ale to B&W, mam w mojej Bronce rolkę i się ostatnio czaję na jakiś nocny plener, jak coś wywołam to opiszę.
Pozdrawiam
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos napisał/a:
O kurde, to drugie jest super!
Czy ja wiem? Zobacz co sie dzieje na piasku w cieniu i pod lodka :-P Bez obrobki jest duzo mniej cukierkowe, za to duzo bardziej fioletowe :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
dzerry napisał/a:
Czy ja wiem? Zobacz co sie dzieje na piasku w cieniu i pod lodka


A czy ja mowie o technikaliach? Mi sie plastyka podoba :-)

(kompozycja mniej, ale potencjal jest ! :-) )
 

xrog  Dołączył: 07 Lut 2008
dzerry napisał/a:
xrog, ja robie na reali. Czasem mi wychodzi, czasem nie. Tzn jakas dominanta zawsze jest, ale czasem razi mniej, a czasem bardziej.


Sorki, skasowałem swojego posta z pytaniem zanim zobaczyłem Twoją odpowiedź, bo uznałem, że takie rzeczy można wyguglać...
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
Pioter napisał/a:
Tak
Fuji Neopan Acros ale to B&W, mam w mojej Bronce rolkę i się ostatnio czaję na jakiś nocny plener, jak coś wywołam to opiszę.

Doczytalem troche i rzeczywiscie Acrosa polecaja do dlugich czasow. Z kolorowym negatywem jest niestety gorzej. Za to podobno na Provii, Astii i 64T wychodzi ekstra :)
 
Pioter  Dołączył: 18 Cze 2007
dan napisał/a:

Za to podobno na Provii, Astii i 64T wychodzi ekstra :)

Akurat fajnie się składa bo kupiłem właśnie 5 szerokich Astii, tylko jestem ciekawy jak to będzie z ew. zafarbem. Z drugiej strony ten slajd sam z siebie jest jakby podbarwiony na żółto, ciekawe czy przy długich czasach ten efekt będzie się pogłębiał, czy przeciwnie będzie np. wchodzić w niebieski. Ze slajdów do długich czasów imho nadają się kodachromy, oczywiście zafarb jest (fiolet) ale wygląda to w miarę naturalnie. Zresztą na dniach wysyłam parę rolek tego filmu za wielką wodę do wywołania i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Pioter napisał/a:
Zresztą na dniach wysyłam parę rolek tego filmu za wielką wodę


Hmmm... a co, na kontynencie juz nie robią?
 
Pioter  Dołączył: 18 Cze 2007
alkos napisał/a:


Hmmm... a co, na kontynencie juz nie robią?

Ano nie, jedyne miejsce na świecie gdzie można wołać Kodachromy to Dwayne's Photo. W związku z tym trochę się spieszę żeby poznać zalety jedynego w swoim rodzaju slajdu o wysokim kontraście i obniżonym nasyceniu barw.
Pozdrawiam
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Pioter napisał/a:
Kodachromy


Aj, nie doczytalem. Jasne :-)
 

tanthalos  Dołączył: 04 Gru 2008
hmm jedno pytanie- po przeczytaniu recenzji tego filmu zastanowila mnie taka sytuacja. Zalozmy ze mamy film czarno-bialy iso 100. W recenzji facet napisal, ze w rzeczywistosci czulosc negatywu jest z reguly nizsza. Przyjmijmy ze w tym wypadku bedzie to iso 70. Czyli teraz jak- ustawiam na body odpowiednia czulosc [70] a pozniej wywoluje tak jak dla 70'ciu?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach