alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
Przy dzisiejszych cenach zostan przy superii, najlepiej 200.

:-P

A chodzilo mi tez o to, ze to bez sensu pytac ludzi ktory film najlepszy, bo jest taka bonamasa rzeczy ktore wplywaja na jego wyglad - przede wszystkim skil skanerzysty - ze jakakolwiek rada mija sie z sensem.
 

wojtekk  Dołączył: 17 Lip 2006
Hmmmm.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
Akurat w tym przypadku to dwa najbardziej zaawansowane obecnie kolorowe filmy, wiec bralbym tanszy.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
radekone powiedział, to co miałem na końcu języka. Wszak to nowe filmy. Brać póki dają.
 
M.W  Dołączył: 20 Sie 2008
Ektar jest miedziany :-) , bardzo ciekawy materiał .
 

alekw  Dołączył: 27 Wrz 2007
alkos napisał/a:

A chodzilo mi tez o to, ze to bez sensu pytac ludzi ktory film najlepszy, bo jest taka bonamasa rzeczy ktore wplywaja na jego wyglad - przede wszystkim skil skanerzysty - ze jakakolwiek rada mija sie z sensem.


Niby tak, ale raczej masz staly workflow skanowania, wiec widzisz roznice w filmach.

Sam sie zastanawiam, na ile roznice sa istotne skoro potem i tak krecimy suwakami w PS.
 

wojtekk  Dołączył: 17 Lip 2006
alekw napisał/a:
Sam sie zastanawiam, na ile roznice sa istotne skoro potem i tak krecimy suwakami w PS.


Pewnie na tyle, że siedemnaście rolek z Tajlandii zeskanowanych na mym skanerze wygląda jak jedna rolka Superii - i chyba o to chodzi. Jakbym tam miał wrzuconego jednego Ektara w środek to pewnie by się porozjeżdżało wizualnie...
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
alekw napisał/a:
Niby tak, ale raczej masz staly workflow skanowania, wiec widzisz roznice w filmach.


Widze. Ale bardzo niewielka - mam wrazenie ze moj workflow troche jak walec, przyszedl i wyrownal ;-)
 

sylwesto  Dołączył: 16 Sie 2008
Cytat
A, to na pewno. Tyle, że ja w zasadzie niczego poza Superia nie próbowałem, a w średnim to już w ogóle, toteż pytam se.


Cytat
Przy dzisiejszych cenach zostan przy superii, najlepiej 200.


do MF z superii zostały tylko 400 X-tra i Reala 100.
 

alekw  Dołączył: 27 Wrz 2007
alkos napisał/a:
alekw napisał/a:
Niby tak, ale raczej masz staly workflow skanowania, wiec widzisz roznice w filmach.


Widze. Ale bardzo niewielka - mam wrazenie ze moj workflow troche jak walec, przyszedl i wyrownal ;-)


No właśnie :-D
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
alekw napisał/a:
No właśnie


No tak. Ale znasz taki, co daje powtarzalne wyniki i rozroznia filmy?
 

alekw  Dołączył: 27 Wrz 2007
alkos napisał/a:
alekw napisał/a:
No właśnie


No tak. Ale znasz taki, co daje powtarzalne wyniki i rozroznia filmy?


Moje doświadczenie to 5 zeskanowanych filmów: 4 Ektary i 1 Portra, widzę różnicę po odwróceniu, ale wydaje mi się, że dośc łatwo ją zniwelować.

A co do samego skanowania stosuje negfix8 w połączeniu z Twoim sposobem dopasowywania poziomów dla każdego kanału. Ale czy to dobre rozwiązanie, pewnie za jakieś 20 filmów będę wiedział. Ale aa pewno bardziej powtarzalne niż wywołanie automatyczne w Silverfascie.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
alkos napisał/a:
alekw napisał/a:
No właśnie


No tak. Ale znasz taki, co daje powtarzalne wyniki i rozroznia filmy?


Kurde, a ja lubię jak mi film wychodzi ze swoją charakterystyką i - głównie na średniaku - udaje mi się ją zachować. Większość tych moich zdjęć odróżniam po kolorach na jakim filmie zostały zrobione.
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
Ektar, ten nowy, bardzo przypadł mi do gustu. Jest miło ciepławy bez przegięcia tak jak w Portrach VC. Aczkolwiek moim ulubionym materiałem średnim jest PRO400H - mam wrażenie że to ten sam film, który kiedyś się nazywał NPH, ale mogę się mylić.

Superia też jest ok :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
alekw napisał/a:
A co do samego skanowania stosuje negfix8 w połączeniu z Twoim sposobem dopasowywania poziomów dla każdego kanału.


Podeslalbys mi tego negfixa? Chcialbym potestowac :-)

[ Dodano: 2012-03-08, 06:21 ]
radekone napisał/a:
Kurde, a ja lubię jak mi film wychodzi ze swoją charakterystyką


No kurde, ja tez lubie, ale tez lubie miec pewnosc na ile ta charakterystyka pochodzi z filmu, a nie np. z ograniczen skanera. Z czarno-bialymi mialem tak samo - wydawalo mi sie ze APX100 to jakies przereklamowane bydle, bo wyglada jak Neopan 400. Dopiero kiedy trafila mi sie rolka pod powiekszalnikiem zobaczylem o co chodzi z tym materialem.

Ciezko opisac, ale rzeczywiscie jest wyjatkowy. W kompie tego nie widac.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
alkos napisał/a:
No kurde, ja tez lubie, ale tez lubie miec pewnosc na ile ta charakterystyka pochodzi z filmu, a nie np. z ograniczen skanera.


Nie, skaner nic nie ogranicza. Mam sporo dobrze wykonanych kolorowych odbitek z dobrego labu, gdzie gościom chce się siedzieć nad każdym zdjęciem (karmazyniello też tam chodzi). To co dostaję później z mojego epsona 3200 albo z minolty zgadza się z odbitką.
Jako ciekawostka, mam sporo zdjęć z Syrii zrobionych w doskonałym słonecznym świetle (ale nie w żarówie) na średnich nieprzeterminowanych 160VC i na ektarach, wywołanych w dobrym labie - na pierwszy rzut oka ciężko dostrzec różnicę! Ale w tym przypadku cały proces od zrobienia zdjęcia poprzez wywołanie aż do odbitki odbył się tak jak należy i ich jakość, poza formatem, jest wystawowa.

Jeśli przestaną robić tam C41, to ja sprzedaję wszystkie średnie kolory jakie mam, bo to co robią z nimi u mnie w Edku to jakiś żart.

A wracając do charakterystyki, w wolnej chwili wrzucę kilka zdjęć z różnych negatywów i info jak były skanowane. A póki co, ja sobie tak subiektywnie określam na własne potrzeby (nieco przesadzając):
ektar - cukierkowy
portra vc - kolorowa
porta nc - naturalnie blada
fuji pro (wszystkie) - pastelowe
reala - tak jak w nazwie
fujicolor 100 niesuperia - prawie jak reala a kosztuje grosze
superia - zielona
zwykły kodak - żółty
konica impresa - retro
fuji 800Z - najlepszy kolorowy negatyw jaki kiedykolwiek powstał

 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
radekone napisał/a:
Nie, skaner nic nie ogranicza. Mam sporo dobrze wykonanych kolorowych odbitek z dobrego labu, gdzie gościom chce się siedzieć nad każdym zdjęciem (karmazyniello też tam chodzi). To co dostaję później z mojego epsona 3200 albo z minolty zgadza się z odbitką.


No bo widzisz, kolego, w labach, nawet dobrych, tez skanuja do druku. Nikt juz nie robi na analogowych maszynach chyba.

Ja mowie o kolorowej ciemni.

radekone napisał/a:
superia - zielona


A w zyciu. Niebieska.

No i widzisz.
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
alkos napisał/a:
No bo widzisz, kolego, w labach, nawet dobrych, tez skanuja do druku. Nikt juz nie robi na analogowych maszynach chyba.

Myślałem, że cały czas mówimy tylko o skanowaniu :-)

alkos napisał/a:
superia - zielona

A w zyciu. Niebieska.

zielono-niebieska
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
dodałbym fuji 400h - odsycony
press 800 - super do pull
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Ektar jest zielono-niebieski w cieniach.

No ale fakt, to wszystko subiektywne rzeczy.

W sumie to wyczuwam dwie szkoły:

1. Dajemy się ponieść materiałowi.
2. Robimy tak, by wykorzystać możliwości materiału, ale wszelkie przegięcia kolorystyczne zneutralizować, bez względu na to jaki będzie film.

Medium trochę wpływa na przekaz. Bo np. kiedy wyświetlam na rzutniku portrety robione na Velvii to jakoś mnie przegięcia kolorystyczne nie rażą. Po skanowaniu jest masakra (pomijają fakt, że skanowanie slajdu to insza inszość).

Mnie bliżej do pierwszej szkoły. Patologicznym objawem tego powinowactwa jest przerabianie cyfry na negatywową modłę.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach