takseo  Dołączył: 25 Wrz 2008
Z tego co widzę:

- krótkie czasy
- 2 i 3 z dość dużą głębią ostrości,
- oświetlenie przednio - górno - boczne, górno - boczne(1, 3 foto),
- w związku z 1 i 2 punktem, wskazana lampa (raczej jakaś na statywie)

na pierwszy rzut oka, żadna filozofia, chociaż zamrożenie ruchu może być kłopotliwe, bez użycia dodatkowych "błyskotek".
 

tanthalos  Dołączył: 04 Gru 2008
1 i 3 fota sa oswietlane blyskowkami, 3 jedna i to "na ostro", 1 jedna albo dwiema. JEzeli chcesz miec podobne efekty, musisz zastosowac podobne srodki. Czasy najkrotsze jak mozesz zeby zamrozic ruch [mozna i na odwrot, ale wtedy uzyskasz ciekawe rozmycia]. Przeslona tez spora, bo tanczaca osoba sie porusza, na 1.4 foty nie zrobisz chyba ze bedzie to pozowane zdjecie a nie zlapanie tanczacej dziewczyny.
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
tanthalos napisał/a:
1 i 3 fota sa oswietlane blyskowkami, 3 jedna i to "na ostro"


tanthalos, absolutnie nie "na ostro" (o ile oznacza to bez softboksów czy innych parasolek), cień na klepkach jest bardzo miękki, więc na pewno było coś rozpraszającego sporej średnicy nad tancerką. Jedynka pewnie podobnie, miękkie światło z góry.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
1 - tylko swiatlo blyskowe ( nie stac cie na swiatlo ciagle o takiej mocy zeby miec czasy 1/500 - 1/1000
2 - absolutny brak swiatala ciaglego przy zdjeciach ze swiatlem blyskowym LUB swiatlo ciagle na poziomie tak f1.4 - 2.0 przy ekspozycji blyskowej na poziomie f8
(generalnie chodzi o to aby swiatlo ciagle nie bralo udzialu w ekspozycji bo nie bedziesz mial ostrego obrazka - chyba ze chcesz w takie efekty wchodzic)
3- swiatlo ustawione w odleglosci przynajmniej 3-4 metry od modela - pamietaj ze bliskie ustawinei lampy moze spowodowac ze jak tancerka wyciagnie reke w strone swiatla - bedziesz mial przepały (zasad fizyki nie da sie oszukac)
 
rozio  Dołączyła: 28 Lip 2006
Ja jeśli mam dużo światła zastanego to przy ustawieniach iso 800, 1/650s, i doświetlaniu lampą do maks. 1,5 eV (w hss-ie) i wychodzi całkiem przyzwoicie na K10. Robię na dużych salach, więc musze w ten sposób kombinować z hss-em, żeby ruch zatrzymywać czasem migawki, a nie błyskiem lampy, bo mi inaczej wychodzi bardzo ciemny drugi plan i "dopalone" lampą postacie. Czas krótszy niż 1/650 s przy dynamicznych tańcach powoduje rozmazania i przy iso 800 i np 1/250s już znacznie większy szum matrycy. Korzystanie ze światła zastango i błyskowego do uchwycenia dynamicznego tańca przy czasach synchronizacji 1/180s to nieporozumienie wg mnie - wychodzi nieostre. W wypadku używania np. dwóch lamp błyskowych do zatrzymania ruchu myślę, że trzeba maksymalnie wygasić zastane i jakoś "zmiękczyć" błyskowe. Z jedną lampą można też kombinować z synchro na 2 lamelkę dla jakiś ciekawszych efektów.
To tak ode mnie. ;-)
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
rozio napisał/a:
Czas krótszy niż 1/650 s przy dynamicznych tańcach powoduje rozmazania
- raczej dluzszy 8-)
 
rozio  Dołączyła: 28 Lip 2006
Aha - jakaś jasna sala gimnastyczna w słoneczny dzień wystarczy, żeby się pobawić przy świetle zastanym i odpowiednich czasach.
Fafniak mnie uprzedił swoim postem (jak pisałem swój) więc trochę się powtarzam ;-)

[ Dodano: 2009-03-24, 07:56 ]
Fafniak napisał/a:
- raczej dluzszy


Tak ! - dłuższy (dzięki za sprostowanie) ;-)
 

w4syl  Dołączył: 16 Lis 2007
Zacznijmy od tego, że te zdjęcia tutaj są na pewno pozowane.
W sumie w ostatniej jest nawet pozostałość Exif'a ... 0,8 sekundy ... więc światło ciągłe jakieś nawet :P

Naprawdę tańczącej osoby nie złapie się błyskając studyjnymi lampami przecież...
 

Eldred  Dołączył: 16 Paź 2007
Rzeczywiście zdjęcia wyglądają na pozowane, ja bym kombinował F8 manual focus, lampa w sufit dla doświetlenia/czasu i ciągłe z boku dla cieni uzyskania. Ale ja się nie znam, po prostu tego bym spróbował najpierw. Albo 1.4 na 30mm cała postać i boczne ciągłe, go nie aż taka mała żeby modelka z niej wypadła (przynajmniej w większości zdjęć) a przynajmniej światło bardziej plastyczne. :->
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
w4syl napisał/a:
Naprawdę tańczącej osoby nie złapie się błyskając studyjnymi lampami przecież...
nie bardzo rozumiem ?
O plastycznosci swiatla to mozna dlugo i namietnei - generalnie raczej rysujace bedzie lepsze
 

jaczes  Dołączył: 19 Lut 2008
Jasiek Matacz napisał/a:
Wielkie dzięki, jeśli trzeba to koleżanka może pozować ważne by wyglądało jak w tancu lub na trenningu, wielkie dzięki za pomoc. Jesteście jak zwykle nie zastąpieni :-)


czekamy na efekty :mrgreen:
 

DarekK  Dołączył: 05 Lut 2008
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
w4syl napisał/a:
Naprawdę tańczącej osoby nie złapie się błyskając studyjnymi lampami przecież...

czy ja sie dowiem o co chodzi?
 

Rzaba  Dołączył: 05 Gru 2007
DarekK napisał/a:
I porady z internetu:

http://www.michaldulemba....czesc-pierwsza/

http://www.michaldulemba....ec-czesc-druga/


Do samouczka z tym
 
samber  Dołączył: 28 Cze 2007
Fafniak napisał/a:
3- swiatlo ustawione w odleglosci przynajmniej 3-4 metry od modela - pamietaj ze bliskie ustawinei lampy moze spowodowac ze jak tancerka wyciagnie reke w strone swiatla - bedziesz mial przepały (zasad fizyki nie da sie oszukac)

że się znasz na światełkach to nigdy nie wątpiłem. Ale popatrz, mi się wydaje, że na 3 się gość nie przejął i właśnie spalił rękę - to też ma swój urok.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
samber, alez to wszystko jest tylko sprawa indywidualna - ja tylko ostrzegam o pewnym problemie ktory moze byc dosc dokuczliwy przy postawinieu lamp zbyt blisko

[ Dodano: 2009-03-26, 06:33 ]
a co do 3go zdjecia - takie wypalone plamy na ciemnym gestym tle - zupelnie mi sie nie podobaja

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach