Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
Fafniak, najlepiej poszukaj w DE bo blisko (koszty transportu) i serwis na miejscu (z punku widzenia sklepu). 3 lata temu kupowałem w tym sklepie i nie było problemu http://www.directshopper....ng=K10D&cat=all . Wprawdzie jestem nieszprechający, ale wtedy sobie jakoś poradziłem. A tu masz porownanie cen http://ricardo24.preissuc...e=Pentax%20K10D

Co do kupowania w UK to mogę polecić te sklepy:

http://www.calumetphoto.co.uk/
http://www.warehouseexpress.com/
http://www.cameraworld.co.uk/
http://www.cameraking.co.uk/
http://www.bristolcameras.co.uk/ (tu kupilem swojego DSa)
http://www.jessops.co.uk/ (taki tutejszy MM)
http://www.srsmicrosystems.co.uk/ (tu kupiłem kadyszkę)

... ale za transport zapłacisz chyba więcej, szczególnie jeżeli aparat będzie nieteges (dodatkowe koszty przesyłki).
 

Encor  Dołączył: 27 Gru 2006
Fakt jest faktem, że z respektowaniem praw konsumenta jest tu wielki problem. Co z tego, że są rzecznicy i sądy? Sprawa tak czy inaczej będzie trwała, a sprzętu nie będzie.
2 lata temu kupowałem samochód w komisie. Po kolei wychodziły wady prawne samochodu w postaci najpierw braku karty pojazdu (pierwszy właściciel nie odebrał jej od nowości od dealera), potem niezgodności wpisów w dowód rejestracyjny z stanem w ewidencji (okazało się, że samochód był zarejestrowany jako nauka jazdy, o czym nie było informacji w dowodzie). Gdy doszło do rozmowy między nami i właścicielem komisu (a nie był to żaden podrzędny komis, tylko duży i wydawałoby się solidny), ów człowiek niemal śmiał się nam w oczy, gdy mówiliśmy od drodze prawnej. Ostatecznie zgodziliśmy się na inny samochód z ich oferty, ale właściciel nasze prawa miał w dupie i to centralnie. :evil:
Pod względem respektowania praw konsumenta i kultury sprzedaży Polska jeszcze jest niestety w Azji, choć mam nadzieję, że bycie członkiem Unii wymusi zmiany.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Cytat
Pod względem respektowania praw konsumenta i kultury sprzedaży Polska jeszcze jest niestety w Azji,
- potwierdzam....I nie ma tu znaczenia ze wywalisz komus przepisy na blat w sklepie/poslesz mailem (choc zgrupowane w paunktach by sie przydaly kazdemu do rozmow - moze ktos to zrobi ??!!! plisssss :oops: ) bo rozmowa urywa sie na zasadzie - ...e to szef musi sdecydowac ja nic nie moge....a kiedy bedzie szef? No jak bedzie to sie odezwiemy do pana - to jedna z wersji oczywiscie.......
Bronek, - dzieki - popatrze sobie
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
Encor, kupowałeś używany samochód. Te prawa konsumenta które mam na myśli są dla nowego sprzętu.
 

Encor  Dołączył: 27 Gru 2006
Bronek napisał/a:
Encor, kupowałeś używany samochód. Te prawa konsumenta które mam na myśli są dla nowego sprzętu.


AFAIK przepisy o rękojmi są takie same, a z nich wynika, że za wady prawne odpowiada sprzedający i że są one podstawą do odstąpienia od umowy sprzedaży.
Zresztą chodziło mi bardziej o zasadę, o tendencje panujące wśród sprzedawców.

Co do sklepu http://www.directshopper.de - piszą w FAQ: "We ship to private persons and companies in:Czech Republic, France, Greece, Great Britain, Ireland, Luxembourg, Netherlands, Norway, Switzerland, Slovakia, Slovenia and Hungary." Polski nie widzę :shock: :-/
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
Encor, zawsze możesz zadzwonić i się spytać. Z tego co pamiętam, płaciłem wtedy przelewem międzynarodowym (wire transfer) a nie CC - może są wtedy bardziej liberalni (bo to zapłata z góry).
 

emigrant  Dołączył: 20 Wrz 2006
Bronek ricardo jest beznadziejny do porównywania cen w DE. Jedyny w miarę obiektywny (ale też tylko trochę lepszy od naszego skąpca) to www.preistrend.de

http://www.preistrend.de/...0&a=&z=&x=0&y=0
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
wy mnie chcecie tym niemieckim dobic....... :evil:
 
M@cieq  Dołączył: 06 Lis 2006
Bronek napisał/a:
M@cieq, nie rozumiem czemu się wstrzymujesz i innym polecasz to samo. Sprzęt wadliwy odsyła się do sklepu i prosi o przesłanie sprawnego, i sklep musi to zrobić, proste jak drut.


Bronek, zyjesz w innym, lepszym i chyba bardziej cywilizowanym świecie. My to chyba w... czwartym świecie zyjemy. Nie chcę mieć kłopotów z reklamacją. Wolałbym od razu kupić sprzęt sprawny i nie marnować czasu ani nerwów przy reklamacji. Asus ma rację i w tych swoich postach przedstawia dobitnie naszą polską rzeczywistość. Papier gwarantujący jakies prawa dla klienta wszystko przyjmie, gorzej z realizacją zapisu.
Nie zapomne czasów, kiedy kupowałem sprzet zza wschodniej granicy jeszcze przed rokiem 1990. Ojoj, ile było problemów z reklamacjami. Nic sie w tej materii lub naprawdę niewiele zmieniło. No może tyle, że sprzetu jest więcej, sklepów, ale podejście do klienta... pozostawia dużo do życzenia. :roll:
 

JSW  Dołączył: 20 Lip 2006
Na stronie Pentax.de "Die durchschnittliche Reparaturdauer beträgt ca. 16 Arbeitstage." Czyli; sredni czas naprawy wynosi 16 dni roboczych. Mysle, ze dotyczty to wszystkich 110 punktow serwisowych, a napewno juz Pentax Europe GmbH, ktory jest certyfikowany wg ISO 9001. Korzystalem z pierwszego darmowego czyszczenia przez serwis i aparat byl w ciagu tygodnia gotowy. Mysle, ze nic nie stoi na przeszkodzie wyslac do naprawy aparat do DE.

PENTAX Europe GmbH
Fotoservice
Julius-Vosseler-Strasse 104
22527 Hamburg

Telefon: +49 (40) / 56192 - 150 / -152 / -153 / -156

E-Mail: fotoservice@pentax.de
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
M@cieq, żyję w tym "innym" świecie od niedawna. Jakiś dziwny jestem że lubię kupować przez Internet i gdy mieszkałem w Polsce, też tak kupowałem, niekoniecznie w polskich sklepach. Zależy jak konkurowali z zagranicznymi.

[ Dodano: 2007-01-03, 23:40 ]
chociaż, 2 lata to dla niektórych kawał czasu ... np dla moich dzieci . Młodszy jeszcze w Polsce nie był.
 

Fenek  Dołączył: 02 Sty 2007
witam,
mój K10 (body) przyjechał po wielu dniach oczekiwania ze Swiss'a i tyle się naczytałem na forum o FF że stało się to 'lightmotif" mojej zażyłości z tym aparatem...
Kumple w pracy codziennie pytają się, czy już go znalazłem i że może siedzi tu czy tam bo co chwila buduję konstrukcje z różnych przedmiotów typu linijka czy skalówka chcąc go jednak znaleźć... Koledzy (którzy zarazili mnie DSLR po wielu wojnach pod sztandarami fotografii analogowej ) twierdzą że niewielka nieostrość (fakt, przy dużym powiększeniu obrazu) to raczej sprawa słabawego Obiektywu (pentax-F SMC 35-80)... Chętnie oddałbym go (na chwilę! :) ) w bardziej fachowe ręcę, a przynajmniej posiadające dobry, ostry obiektyw aby rozstrzygnąć moje rozterki... Może w niedalekiej przyszłości szykuję się jakiś zlot forumowiczów w wawie...?

pozdrawiam
forumowy prawiczek ;)
 

Encor  Dołączył: 27 Gru 2006
Fenek napisał/a:
witam,
mój K10 (body) przyjechał po wielu dniach oczekiwania ze Swiss'a
---cut---
Może w niedalekiej przyszłości szykuję się jakiś zlot forumowiczów w wawie...?


Kupowałeś przez Internet? Daj jakieś namiary na sklep. Ile kosztował?
Zlecieć można się zawsze 8-)
Witaj na forum
 

emigrant  Dołączył: 20 Wrz 2006
Fenek napisał/a:
'lightmotif"


Chyba raczej z niem. Leitmotiv (motyw przewodni). No bo to z tej epoki, co 'szlagiery'.

Teraz już tylko 'hity'.
 

Fenek  Dołączył: 02 Sty 2007
[quote="emigrant"]
Fenek napisał/a:
'lightmotif"


Chyba raczej z niem. Leitmotiv (motyw przewodni). No bo to z tej epoki, co 'szlagiery'.

wiesz, nawet specjalnie sprawdzałem w google... jeśli wpiszesz obie nazwy to zobaczysz że pojawiają się często.. Nie chciałem pisać spolszczonej wersji (też występuje) bo wyglądało mi głupio....
....ale zawsze to nauka... dzięki

pozdrawiam

[ Dodano: 2007-01-04, 11:33 ]
Encor napisał/a:
upowałeś przez Internet? Daj jakieś namiary na sklep. Ile kosztował?


kupowałem w szwajcarskim (jak większość tego typu sklepów -niemieckojęzyczny kanton) sklepie internetowym http://www.digitec.ch Obawiali się przesłać do Polski kurierem lub poczta ze względu na opłaty, cła itp Musiałem szukać kogoś znajomego kto będzie jechał do Polski i dlatego sporo to trwało...
Sama obsługa bardzo miła (mówią po angielsku i francusku) a do tego korespondencję można prowadzić w języku polskim bo pracuje tam bardzo miły Polak - Kamil.

pozdrawiam

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach