wasioo  Dołączył: 02 Cze 2009
Ja, czy oni?
Niezbyt wiedziałem gdzie dać ten temat, ale chyba pasuje. Jestem początkującym fotografem, czy może raczej na razie "robicielem zdjęć", bo do fotografii to daleka droga, ale do rzeczy:

wykopałem starego zenita xp12 i zapełniłem jeden film, oddałem do pewnego laba do wywołania i nagrania zdjęć na płytę. Nie dość, że wzięli za to 20 zł to jeszcze wg. mnie coś im nie wyszło (fragment zdjęcia na dole). Czy mam rację, że to ich wina? Chodzi o te żółte coś w miejscach gdzie są różnice natężenia światła - tak prawie każde zdjęcie wygląda. Wydaje mi się że to, że na większości zdjęć jest źle naświetlona (dopiero się uczę) nie powinno mieć z tym nic wspólnego.


Z góry dziękuję za pomoc.
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Moim zdaniem wina labu. Masz z tego odbitki? Jeśli tak, jak wyglądają?
 
wasioo  Dołączył: 02 Cze 2009
nie mam. skanowali z negatywów na kompa. sugerujesz, żeby sprawdzić najpierw odbitki?
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
wasioo napisał/a:
sugerujesz, żeby sprawdzić najpierw odbitki?
Odbitki to nic innego, jak wydruki ze skanów.

Zanieś im te pliki i pokaż.

Możesz wrzucić tu jeszcze parę innych przykładów?
 
wasioo  Dołączył: 02 Cze 2009
jasne:
foto1
foto2
na tym drugim mniej widać ale jak sie przyjrzysz to są na włosach i bardziej widoczne na ścianie - wiem, wiem - ziarno, światło itd. ale jeszcze się nauczę
 

MvA  Dołączył: 29 Kwi 2006
watpie, ze takie wygibasy mogly zostac spowodowane przez zle naswietlanie. tez obstawiam wine labu.
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
wasioo, najlepiej jakbyś mógł zeskanować choć jedną klatkę u kogoś kto ma skaner do klisz w domu.
 
wasioo  Dołączył: 02 Cze 2009
niestety nie znam nikogo takiego :/ a nie chciałbym tam pójść i się wygłupić, ale jedno jest pewne - tak czy siak, Foto Zajączek w Gdańsku gł - nevermore
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
wasioo napisał/a:
niestety nie znam nikogo takiego