LuLs  Dołączył: 14 Sty 2007
Istdl - czy warto za tą cenę ?
Witam wszystkich

Stoję przed wyborem zakupu lustrzanki cyfrowej. Do tej pory historia mojej zabawy z fotografią wyglądała mniej więcej tak : na początku był nieśmiertelny Zenith, potem przyszedł czas na Pentaxa mz50 ( bardzo miły okres ) i po mz przesiadłem się na sprzęt cyfrowy czyli przez bardzo krótki okres czasu małpa firmy Sanyo a w chwili obecnej Panasonic FZ20. Niestety przyszedł czas kiedy czegoś zaczyna mi brakować w kompaktach i chcę zacząć przygodę na powrót z lustrzankami ( pojawiły się jako takie finanse :) ) i tu zaczął się mój dylemat - co wybrać ???!!!

Przeszukuję więc cały net w poszukiwaniu odopwiedniego kandydata i wyłoniło się kilka opcji :

Nikon d70s, Canon 350d lub 400d no i oczywiście Pentax k100d, od razu zaznaczę iż jestem amatorem i sprzęt wykorzystywać będe do focenia rodzinki ( imprezy rodzinne, wakacje, jakieś krajobrazy ) czasami do imprez typu wesela, komunie itp. i dlatego też chcę nabyć amatorską lustrzankę na początku z kitowym szkłem. Nie ukrywam iż skłaniam się najbardziej w kierunku Pentaxa ( dostępność i uniwersalność szkieł a co za tym idzie ich cena ) i moim faworytem był :) k100d, tyle że mam jeszcze jedną opcję ( która się pojawiła niespodziewanie i której nie brałęm pod uwagę ) mianowicie Isdl - mogę nabyć nówkę sztukę w cenie 1850 zł z kitowym obiektywem ( bodajże 35 - 80 ale nie pamiętam dokłądnie ) i tu mam do szacownego grona pytanie - czy warto? czy może jednak dołożyć i kupić k100d ?.

Z góry bardzo dziękuje za wszelkie sugestie

pozdrawiam
 
marucha  Dołączył: 22 Kwi 2006
LuLs - witaj :mrgreen:
Ja bym w tej chwili skłaniał się w kierunku k100d - ulepszona jakość jpg-ów (chociaż i tak zawsze trzaskam raw-y...), polepszony AF , no i SR, który może się czasem przydać.
Tak jak zaznaczyłem - to tylko moje zdanie.
Jeżeli jednak zdecydujesz się na DL-a, to zajrzyj jeszcze tu:
http://www.europassat.com...=produkt&id=373