hasos  Dołączył: 09 Kwi 2009
Jaka klisza?
chciałbym uruchomić swój stary kompakt Leica na kliszę i pomyślałem, że włożę mu jakąś BW i tu mam pytanie do Was, bo nie znam się na tym: chciałbym kliszę o jakimś wyższym iso, dającą efekt mocniejszego kontrastu i ziarna, co polecacie?

w przyszłości chciałbym też popstrykać na kolorze i ty interesowałby mnie film też z ziarnem i kolorami pastelowymi, takimi a la lomo.

będę wdzięczny za sugestie (gdzie w krakowie można się zaopatrzyć w taki film?).
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
hasos napisał/a:
chciałbym kliszę o jakimś wyższym iso, dającą efekt mocniejszego kontrastu i ziarna

Trix400 forsowany na 1600 :-) - bedziesz mial i ziarno i kontrast...
 
hasos  Dołączył: 09 Kwi 2009
a kodak tmax 3200? a czy lab to wywoła?
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
hasos, B&W woła się samemu. :lol: Naprawdę żadne filozofia. Pzdr.
 
hasos  Dołączył: 09 Kwi 2009
no niby tak, ale nie ma żadnego sprzętu i umiejętności, więc wolę oddać do labu. zobaczę jak zrobią (rozumiem że wywołają?).

w przypadku filmu 3200 można go też forsować, by otrzymać większy kontrast? czy przy iso 3200 takich rzeczy się nie robi?

analogicznie w przypadku filmu 1600 - forsować na 3200?
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
hasos napisał/a:
a czy lab to wywoła?

T-max 400 CN (ta końcówka CN jest istotna ; to negatyw do C 41) albo ilford XP 2.
Tylko w przypadku negatywów chromogenicznych (tzn. cz-b do barwnego procesu C 41) zapomnij o duzym ziarnie i czystych bielach( przynajmniej ja nie potrafię wyciągnąć białego bez dodatkowych zabiegów typu odbielanie miejscowe w osłabiaczu Farmera). Ze swojej strony mogę polecić Agfę APX 400 wołaną w Rodinalu lub odpowiedniku R 09 (oczywiście nie w labie).

[ Dodano: 2009-07-20, 20:14 ]
hasos napisał/a:
niby tak, ale nie ma żadnego sprzętu i umiejętności, więc wolę oddać do labu.

Zatem jesteś skazany na negatywy chromogeniczne - jeden z w/w przeze mnie. Warto je wypróbować. Są bardzo dobre pomimo swojej specyfiki.