Jaroslavus  Dołączył: 26 Kwi 2008
Jak przelać pieniądze za granicę?
Witajcie,

Jako że jestem kompletnie zielony w tych sprawach doradźcie mi proszę jaką formę wybrać, ile to kosztuje bądź co polecacie. Sklep w którym będę kupował obsługuje przelew zagraniczny, zapłatę kartą lub poprzez paypal. Ja mam następujące możliwości:
- przelew zagraniczny
- zapłata kartą płatniczą (mam Visę Electron - podobno da się, ale nie jestem pewien)
- założenie konta paypal (obecnie polska strona nie działa)
- założenie konta walutowego (wbp lub multibank?)

Nie wiem natomiast co jest najtańszą opcją i jakie są prawdziwe koszty. Kwota o jakiej mówimy to jakieś 5000 zł. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Jarek
 

Kosmo  Dołączył: 11 Mar 2008
paypal polecam
 
Jaroslavus  Dołączył: 26 Kwi 2008
O witaj :-)

Z tego co widzę to mnie to nic nie kosztuje, ale przelewam pieniądze w złotych na konto paypal więc po jakim kursie są przeliczane?

Pozdrawiam
Jarek
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Jaroslavus napisał/a:
po jakim kursie są przeliczane?

http://www.tinyurl.pl/?tBHUWNwk

Jak firma PayPal oblicza kurs wymiany walut i gdzie w witrynie PayPal mogę go sprawdzić?

Dwa razy dziennie do naszego systemu przekazywana jest informacja o oferowanej stawce hurtowej. Do stawki tej dodawana jest marża w wysokości 2,5%. Na tej podstawie określany jest detaliczny kurs wymiany stosowany w przypadku transakcji w systemie PayPal, obejmujących wymianę walut. Kurs ten może różnić się od kursów podawanych w gazetach, portalach internetowych czy telewizji.

Kurs jest określany w czasie wymiany walut. Dzięki temu jest on zawsze aktualny. Na przykład:

* Jeśli przelewasz środki z jednego salda walutowego na drugie, kurs wymiany będzie zaktualizowany i wyświetlony w czasie dokonywania przelewu, przed jego ostatecznym zatwierdzeniem.
* Jeśli transakcja obejmuje wymianę walut, kurs wymiany będzie zaktualizowany i wyświetlony w czasie dokonywania transakcji, przed jej ostatecznym zatwierdzeniem.