badworm  Dołączył: 21.02.2009
Cytuj
Trochę odkurzę temat bo tutaj pojawił się wątek doboru mikrofonu zewnętrznego do Pentaksa dla lepszego dźwięku w filmach.
Szukam jakieś w miarę niedrogiego i niezbyt dużego mikrofonu, dającego przyzwoity dźwięk przy tego typu filmikach:
http://www.youtube.com/watch?v=K3QXTiQpuHc
http://www.youtube.com/watch?v=6UFLrDFHx9w
http://www.youtube.com/watch?v=pUg41Bm4vnE
http://www.youtube.com/watch?v=PY9y_ioooTA
Inwestując w zewnętrzny mikrofon liczę na wyższą jakość dźwięku, stereo i możliwość założenia dedykowanej osłony przeciwwiatrowej, by polepszyć jakość dźwięku (lub w ogóle cokolwiek nagrać) przy wietrznej pogodzie. Zdaję sobie sprawę, że po zakupie mikrofonu polegnę nieco później na automatycznej regulacji poziomu dźwięku (co pięknie słychać na trzecim z powyższych filmików) ale to już inna sprawa.
 

romeoad  Dołączył: 02.11.2009
Cytuj
Rode VideoMic Pro. Świetny sprzęt i ma do wyboru 2 ustawienia przedwzmacniacza, co w przypadku Pentaxów i tak się do niczego nie przydaje. Na 1 9V baterii działa mi już rok.
 

badworm  Dołączył: 21.02.2009
Cytuj
Ekhm, a coś ździebko tańszego? ;-)
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
Zapewne Rode VideoMic tańszy prawie o połowę.
 

badworm  Dołączył: 21.02.2009
Cytuj
A z Audio-Technica PRO 24-CMF albo Hahnel MK100 miał ktoś może do czynienia? Pierwszy jest droższy od Rode Video Mic ale nieco mniejszy i w zestawie jest osłona przeciwwietrzna typu martwy kocurek ;-) a MK100 kosztuje podobnie jak Rode ale nie wiem jak z osłoną - informacje w internecie są nieprecyzyjne.
 

eyelet  Dołączył: 17.02.2010
Cytuj
Wie ktoś może dlaczego na filmikach nagranych moją kasiódemką z góry na dól lata jakby ciemny pasek? Obraz nie jest jednolity, róno oświetlony, tylko pojawia się zakłócenie/zaciemnienie w "pasie" latającym z góry na dól :/
Dodam, że to moje pierwsze próby filmowania pomimo, że aparat mam już blisko 3lata :roll:
To może być kwestia słabego oświetlenia?

pozdrawiam :-B
 

romeoad  Dołączył: 02.11.2009
Cytuj
eyelet napisał/a:
To może być kwestia słabego oświetlenia?

Świeciłeś świetlówkami? To wówczas całkiem możliwy objaw ich migania.
 

eyelet  Dołączył: 17.02.2010
Cytuj
W końcu coś stworzyłem... pierwsze próby podejścia do tematu:

http://www.youtube.com/watch?v=nNDwNjqTN8Q
 

mizu  Dołączył: 13.07.2013
Cytuj
Jestem tu od niedawna ale mam sporo doświadczeń z Canonem 60D, ogólnie do kręcenia lustrzankami mam spory dystans, jak ktoś myśli o video poważnie, to niech poważnie zastanowi się nad kamerą - chociażby nowe Sony które już zostało nazwane DSLR killer. Wracając do tematu.

W K-7 nie mamy niby wpływu na ekspozycję co jest głównym zarzutem (zarzut braku AF pomijam jako dziecinny) ale jakoś trzeba sobie radzić, stąd moje pytania.

W trybie filmowania mamy AutoIso, czyli określam zakres Iso na 200-250 i mi tu aparat za dużo nie namiesza - dobrze rozumiem?
Czyli przy stałej przysłonie aparat gimnastykuje się tylko migawką? Da się jakoś wyświetlić wartość tej migawki?
I tak raczej 90% blokada ekspozycji, ale dobrze byłoby znać tę migawkę.

Optyczni napisali, że jest opcja zmiany kompensacji ekspozycji w trakcie filmowania, jak to się robi w trakcie filmowania? przed filmowaniem kompensację mogę ustawić normalnie jak przy foceniu.

Jest jeszcze opcja wyjęcia kulki z obiektywu, co zaeksperymentuje niebawem, w celu pozbycia się klikania z przysłony, daje to jako taką kontrolę nad światłem.

Z ciekawostek, polecam się zainteresować obiektywem pancolar 50mm na m42, ma kręcenie ostrości w trzystuliuśtam stopniach co daje dużą precyzję.
Znacie jeszcze jakieś inne obiektywy o takiej regulacji?.
Ogólnie manualne obiektywy do filmu to jest bardzo ciekawy wątek.

W Menu/Podgląd na zywo polecam wybrać Tryb AF pierwszy lub drugi, przy trzecim (nawet z opcją MF na obudowie) aparat opuszcza lustro.

Do wielkich plusów należy zaliczyć stabilizację matrycy, w trybie filmowania działa bosko i tu też pytanie. Da się określić jej czułość wcześniej?
Popsuli mi niestety nastrój nie umożliwiając podglądu hstogramu w czasie nagrywania :/
 

plwk  Dołączył: 21.04.2006
Cytuj
mizu napisał/a:
Jest jeszcze opcja wyjęcia kulki z obiektywu

Samyang produkuje obiektywy do filmowania z pierścieniem przysłony pracującym płynnie bez zatrzasku na typowych wartościach.
 

tomekkarol  Dołączył: 17.01.2010
Cytuj
mizu, nie na PK, tylko c-mount - Switar 26/1.1 - 720 stopni obrotu pierścienia ostrości - sam miód do filmowania. Z montowalnych do Pentaksa pozbyłem się wczoraj Jupitera 200/4 - też koło 300 stopni
 

Jacek S  Dołączył: 28.04.2008
Cytuj
mizu napisał/a:
ogólnie do kręcenia lustrzankami mam spory dystans


Ja nie.

mizu napisał/a:
W trybie filmowania mamy AutoIso, czyli określam zakres Iso na 200-250 i mi tu aparat za dużo nie namiesza - dobrze rozumiem?


Źle. Nie możesz ustawić zakresu.

mizu napisał/a:
Czyli przy stałej przysłonie aparat gimnastykuje się tylko migawką?


Migawka jest stała 1/30 s. (P K-7). Aparat "gimnastykuje się" ISO.

mizu napisał/a:
Popsuli mi niestety nastrój nie umożliwiając podglądu hstogramu w czasie nagrywania :/


Można wyświetlić alarmy prześwietleń i niedoświetleń. Na analizę histogramu w trakcie filmowania jest i tak zwykle zbyt mało czasu :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach